חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מגמות עתידיות בתחום אימון מוח ואימון זכרון

מאת: רי-מיינדרפואה27/04/20091099 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אימון המוח ואימון זכרון נכנסו בשנים האחרונות לתודעה כפעילות חשובה והכרחית עבור בני גיל הזהב, שבשל גילם המתקדם סובלים מירידה בצלילות זכרון. מחקרים מדעים רבים, שהתפרסמו בשנים האחרונות, הוכיחו שאימון המוח, בדומה לאימון שרירי הגוף, תורם תרומה מכרעת לשיפור זכרון ולבלימת התדרדרותו בקרב אוכלוסיות מבוגרות. קיימים תרגילים שונים שבאמצעותם ניתן לאמן ולשפר זכרון - החל מפעולות פשוטות, כגון פתרון תשבצים, משחקי ברידג', וקריאת ספרים וכלה בפעולות מורכבות יותר, כגון ריקוד, טיולים במקומות חדשים ועוד. שיטות אלו הוכחו כמסייעות לשיפור זכרון האדם בגיל מבוגר, אך במקביל להיותן פשוטות ונגישות – הן אינן יעילות כמו תהליך שיפור זכרון מקצועי.

עבור אנשים מסוימים פתירת תשבצי הגיון או משחקי סודוקו נחשבים לפעילויות שמאתגרות מאוד את המוח. עם זאת, עבור אנשים אחרים, שמורגלים בפעילויות ומשחקים מסוג זה, מדובר בספורט פשוט, ושגרתי שאינו נושא עימו ברכה מספקת. משום כך לא כולם יצליחו להפיק את המרב מפעילויות שיפור זכרון יום-יומיות. סיבה נוספת בגללה כדאי לפנות לאימון מוח מקצועי היא שהתהליכים המתקדמים שמפותחים היום בתחום, פועלים בצורה המותאמת אישית למוחו ולזיכרונו של המשתתף. תוכנות המחשב המתקדמות לומדות את איכותו של זיכרון המשתמש, ובהתאם לכישוריו ותכונות אופיו האישיות מתאימה התוכנה את השיטות המדויקות והאינדיבידואליות המתאימות למטופל לצורך שיפור זכרון.

ומה צופן העתיד לתחום אימון המוח והזיכרון? קשה מאוד לדעת אילו תוצאות יניבו המחקרים המדעיים המתבצעים בתחום בתקופה הקרובה, אך עיקר מאמץ הפיתוח בתחום מתרכז ב-2 מישורים עיקריים. הראשון הוא טיפול ושיפור זיכרון של אוכלוסיות מבוגרות בהן הולך ודועך הזיכרון כחלק מהליכי דעיכת איברי הגוף השונים (נשירת שיער, קוצר ראיה, כאבי גב ועוד). התחום השני עוסק בפיתוח זיכרון ותגובות המוח בהתאם לאתגרים קונקרטיים; לדוגמה – שיפור הריכוז והמודעות בזמן הנהיגה (או בתחום מקביל - הטיסה). שאיפת החוקרים והמפתחים בתחום היא להביא את המכשור ותוכנות המחשוב בתחום ליעילות ובשלב שני לשלבם בתהליכי קבלת רישיון הנהיגה, כדי להביא, בטווח הארוך, לירידה משמעותית בנתוני תאונות הדרכים בארץ ובעולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רי-מיינד

המרכז לזיכרון וקוגניציה

http://www.re-mind.co.il

info@re-mind.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רי-מיינד

מאת: רי-מיינדרפואה27/04/091093 צפיות
מי מאיתנו, בני ה-50 ומעלה, אינו מכיר את התופעה שאנו מתקשים להיזכר בפרטים כה טריוויאליים ובסיסיים, שלפני תקופה לא ארוכה היינו מדקלמים מתוך שינה? בין אם זה מספר הטלפון של קרוב משפחה, שמו של אחד מעמיתנו לעבודה, או מספר הרחוב אליו אנו צריכים להגיע כדי לאסוף חבילה מהדואר. מגיע גיל שבו אנו חווים תופעה של החלשות זיכרון, הגורמת להדלקות נורות אזהרה קטנות ומטרידות.

מאת: רי-מיינדרפואה27/04/091028 צפיות
תחום המחקר הרפואי של המוח שם דגש בשנים האחרונות על אמצעים לשיפור יכולותיו של המוח, הנוטות להתדרדר במהלך שנות חייו של האדם. חלק מן המחקרים שמים דגש על אימון מוחי בעזרת תוכנות מחשב ועל סגולותיו בשיפור הזיכרון ויכולות החשיבה בגילאים מאוחרים.

מאת: רי-מיינדרפואה27/04/09952 צפיות
כמו אצל מתעמלים אולימפים או אנשים מן השורה, אשר מקפידים לבצע פעילויות ספורטיביות שגרתיות כדי לשמור על כושר ולשפר את איכות החיים - מחקרים מדעים הוכיחו שאימון המוח מצליח להביא, גם הוא, לשיפור זיכרון. הביטוי "לאמן את המוח" עשוי להישמע מוזר לאנשים רבים, אבל אם חושבים על הדבר בכובד ראש – הרי שיש בכך הגיון רב.

מאת: רי-מיינדרפואה27/04/091133 צפיות
המוח האנושי, מכונה מופלאה שהיא הכוח המניע את בני האדם, מאופיין במספר פעולות ותפקודים מרכזיים שהופכים אותו לכה מרכזי ומשמעותי בתפקודנו היום-יומי. זיכרון הוא אולי התכונה המרכזית והחשובה ביותר של המוח, ההופכת אותנו מיצורים פאסיביים ליצורים שמסוגלים לקבל החלטות עצמאיות, לבצע תהליכי למידה ולממש את רצונותינו, קטנים כגדולים.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201471 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192369 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192457 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192021 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182434 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181441 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181387 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica