חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דמיון מודרך ו NLP ככלי לניהול הזמן

מאת: NLP-PLUSאימון מנהלים08/11/20101353 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דמיון מודרך ו NLP הינן שתי שיטות רבות עצמה ליצירת שינויים בחיים.
השימוש בכלי ה- NLP הוא רחב וניתן ליישום בתחומים רבים ושונים
החל מהתמודדות עם מצבי משבר, תקשורת לקויה בתוך המשפחה ועד שימוש בהן כאסטרטגיה להצלחה.
אנשי עסקים ומנהלים רבים נעזרים בטכניקות שונות של דמיון מודרך בכדי לשפר את התנהלותם היומיומית ולנצל את הזמן בצורה יעילה יותר.

נדגים כאן תאור אמיתי הלקוח מתוך טיפול בשיטת ה- NLP ושימוש בדמיון מודרך.

לפי ה- NLP המוח אינו מבדיל דמיון למציאות

לפני חצי שנה התחלתי לעבוד עם אלי, אחד מארבעה עורכי דין בארגון גדול, אשר לכל אחד מהם חדר נפרד משלו בבניין משרדים של החברה. זהו פרט חשוב ויתבהר בהמשך.
הוא פנה אליי בעקבות תסכול הולך וגובר מהתנהלותו בעבודה.
ליתר דיוק הוא התלונן על כך שהעבודה משתלטת עליו ואין לו מספיק זמן לעצמו.
בבירור הראשוני שערכתי עימו אלי סיפר כי ברוב הזמן שהוא מבלה לבד במשרדו, באין עליו עין מפקחת, הוא מוצא את עצמו גולש באינטרנט או משחק שחמט במחשב.
הוא סיפר שעד שאין לחץ ממשי של לוחות זמנים בעניינים שתחת טיפולו, הוא לא ממש עושה את מה שתכנן לעצמו ומתנהג כאילו אין עבודה בכלל. כש'יום הדין' מגיע, הוא עובד בתחושה של מתח והשעות נמתחות כמובן אל תוך הלילה וחייו הפרטיים נפגעים.
כשכל המטלות שלו מנוהלות כך הוא מוצא את עצמו עובד הרבה בלילות, ללא הנאה וכשמסתיים הטיפול במטלה הוא אינו חש סיפוק אלא רק תחושה של הקלה ושהצליח בקושי לשרוד.
קשה להשיגו בטלפון כי הוא מסנן שיחות רבות מכיוון שעדיין לא ביצע את מה שהיה צריך לבצע ואינו מסוגל להתמודד עם התגובות לכך. לעיתים נדירות טורחים מסוננים זועמים לבקרו וזאת בעיקר משום שמשרדו נמצא באגף רחוק מיתר המשרדים.

תפיסת הבסיס של ה- NLP היא שהמוח אינו מבדיל בין דמיון למציאות וכי כל אדם מגיב בכל זמן בעיקר אל 'תפיסת' המציאות שלו עצמו.
לכן התעניינתי בתפיסת המציאות של אלי לגבי תכנון העבודה שלו, וכיצד הוא יוצר אותה.

דמיון מודרך - מדמיינים את סביבת העבודה

שאלתי אם יוכל לדמיין שהוא עכשיו במשרד, ולגרום לעצמו להרגיש 'כאילו אין עבודה בכלל' אפילו שיש הרבה עבודה.
ראיתי אותו נשען לאחור, מביט למעלה, מכווץ את גבותיו ואז משחרר אותן, מחייך ונרגע.
שאלתי אותו "מה אתה רואה בעיני רוחך שגורם לך למתח ואז להקלה וחיוך?"
אלי השיב כי הוא רואה בעיקר את ערימת התיקים הלא- מטופלים על השולחן שלו, את צג הסלולרי מואר ועליו מספר הטלפון של הבוס שלו ואת הרשימה האינסופית של מטלות שכתובות על בלוק המכתבים הצהוב שמולו.
ואז, התמונה מתחלפת והוא רואה את צג המחשב שלו כשעליו מופיע ממשק משחק השחמט כשהוא נמצא צעד אחד מניצחון המשחק.

שאלתי האם התמונות המנטליות הללו הן גדולות או קטנות, כהות או בהירות, רחוקות או קרובות ועוד שאלות הנוגעות למאפייני הייצוג של התמונה.
אלי הופתע מן השאלות וציין כי מעולם לא עצר להבחין במאפייני התמונות הללו...
הוא אמר כי התמונה הראשונה של התיקים היא ענקית, אך רחוקה ומטושטשת, די כהה ובצבעים 'מלוכלכים'.
הוא אמר כי התמונה גורמת לו לחוש דיכאון ואז מגיעה התמונה של צג המחשב ומסתירה את התמונה הקודמת.
אלי ציין כי גם תמונה זו די גדולה אך היא קרובה אליו, מוארת ובוהקת בצבעים חיים וברורה מאד.
התמונה הזו גורמת לו להתיישב מול המחשב ולהתחיל או להמשיך משחק שחמט בהתלהבות רבה.

אחת התגליות הגדולות של ה- NLP היא עד כמה יש השפעה למאפיינים החושיים של הייצוגים המנטליים (המחשבות שלנו) על תחושותינו, ועל הפעולות הנגזרות התחושות אלה.

ביקשתי מאלי  לקחת את תמונת משחק השחמט,
להגדיל אותה עד שתהיה ענקית, לטשטש אותה ולהרחיק אותה מאד, ו'ללכלך' את צבעיה. שאלתי אותו האם הוא חש בשינוי בהרגשתו והוא ענה "כן, איזה קטע! לא כל כך בא לי לשחק פתאום".

הנחיתי אותו לחזור ולהתמקד בתמונה הראשונה של התיקים ולדמיין שהוא יכול להפוך אותה לברורה וחדה מאד, להבהיר אותה ולקרב אותה אליו.
כשאלי ביצע את השינויים ראיתי את עיניו מתרחבות ואת ראשו זז לאחור. "זה מפחיד אותי ומייאש אותי,
בחיים לא אספיק את כל זה!" אמר.

ביקשתי ממנו להוסיף לתמונה את עצמו, כשהוא יושב ועובד על תיק אחד בלבד. ביקשתי ממנו למקד את חדות התמונה בדמותו שלו ולטשטש את כל מה שנמצא בצדדים, כולל את ערימת התיקים, הסלולרי והבלוק הצהוב. אלי חייך.
"זה כבר נראה יותר טוב" אמר.

ביקשתי מאלי להמשיך ולהתמקד בדמותו שלו הישובה במשרד, להאיר אותה ולמקד אותה אפילו יותר, ולתת לדמות להיות מורצת קדימה בהילוך מהיר. ביקשתי ממנו לראות את עצמו כשהוא סוגר את התיק בו עיין ומניח אותו בערימת התיקים המטופלים ומושך תיק נוסף מערימת המטופלים, מעיין בו, רושם רשימות ואז סוגר אותו ומניח אותו על ערימת התיקים המטופלים וכך הלאה, בהילוך מהיר עד שתהיה ערימה אחת בלבד של תיקים על השולחן והוא יכול לראות את עצמו נשען לאחור ומשלב את ידיו מאחורי ראשו.

"עכשיו" ביקשתי לסיום "מקד שוב את כל התמונה ותן גם לצג הסלולרי ולבלוק הצהוב להיות ברורים. איך אתה מרגיש כעת?" אלי חייך חיוך רחב. "בא לי עכשיו לענות לכל הטלפונים. יותר מזה, בא לי להתקשר אל הבוס שלי בעצמי ולדווח לו על ההתקדמויות! והכי בא לי לקום עכשיו מפה ולחזור למשרד שלי ולהתחיל לעבוד! מה עשית לי? זה כמו קסם! "
חזרתי עם אלי מספר פעמים על שינוי התמונות המנטליות על מנת ללמד את מוחו להריץ אותן בדרך החדשה בקלות רבה.

כעבור שבוע הגיע הגיע אלי לפגישה נוספת, במצב רוח מבודח למדי.
"חשבתי שאני עורך דין ועשית ממני עורך סרטים... כל השבוע אני עורך סרטים בראש שלי ועובר על התיקים. סיימתי כבר חצי מהכמות שהמתינה לי ואני חושב שעד לשבוע הבא אסיים את הכל..."

מרכז ללימודי  NLP, מרכז NLP PLUS, מעביר קורסים יוקרתיים בשיטת ה- NLP וקורס דמיון מודרך המיועד לאנשי מקצוע (מטפלים, אנשי חינוך, רופאים) ולמאמנים הרוצים לשלב דמיון מודרך כחלק מעבודתם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

NLP-PLS - מרכז ארצי ללימודי NLP ו- דמיון מודרך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת NLP-PLUS

מאת: NLP-PLUSעבודה וקריירה - כללי12/06/121581 צפיות
50% מעובדים היו שמחים להחליף את מקום העבודה או לעשות הסבה מקצועית. מהי הדרך לעבור שינויים בקלות ובנוחות, ללא פחד?

מאת: NLP-PLUSאימון לאיכות חיים17/01/122065 צפיות
ה- NLP מתמקד בחקר החוויה הפנימית של האדם. המוח מתייחס לדיבור פנימי כאל 'אמיתי' ממש כאילו מישהו אחר מדבר אלינו. מה ההשפעות של דיבור פנימי שלילי ומה עושים ?

מאת: NLP-PLUSאימון אישי29/05/111361 צפיות
NLP משמש כשיטת טיפול בפני עצמה אך ניתן לשילוב בשיטות טיפול שונות מסורתיות או אלטרנטיביות. מה היתרונות של NLP למטפלים ? מה ההכשרה הנדרשת ?

מאת: NLP-PLUSהתמודדות עם מצבי לחץ26/01/111555 צפיות
מקובל לחשוב על טראומות תמיד בהקשר של אסון, תקיפה, תאונה או פיגוע. אך טראומה הינה כל חוויה הנתפסת כאיום קיומי כאשר אין כביכול כל תועלת בפעולה.

מאת: NLP-PLUSהתמודדות עם מצבי לחץ08/12/101407 צפיות
טיפול בטראומה בעזרת כלי הNLP הוכח כיעיל ונרכש על ידי יותר ויותר מטפלים ועל ידי עובדים בסביבות בעלות פוטנציאל סיכון.

מאת: NLP-PLUSאימון לאיכות חיים30/11/101633 צפיות
שיטת ה- NLP, מספקת פתרון זמין ופשוט לביצוע שינוי מהיר ואיכותי. מה זה בדיוק NLP ? למי מתאימה שיטת ה- NLP

מאת: NLP-PLUSאימון לאיכות חיים28/10/101355 צפיות
שיטת ה NLP מאופיינת בהשגת מטרה תוך זמן קצר. לפניכם הדגמת שאלות מכוונות תוצאה, מתוך תהליך הנחיה אמיתי בכלי ה- NLP

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223282 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205115 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193175 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182910 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172898 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172985 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica