חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לבנות פרגולות

מאת: רעות בן דורשיפוצים25/11/2010958 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אומנם כעת אנחנו בקושי בפתחו של הסתיו, והקיץ הבא עוד רחוק הוא. אך כדאי לנצל את הימים החמים והיבשים שעוד מזומנים לנו כרגע כדי להתכונן לחודשים הלוהטים של השנה האזרחית הבאה. כדי שנוכל ליהנות מהם כיאות, זה הזמן להתכונן מבעוד מועד ולהתקין פרגולת עץ.

פרגולות הן פריט החובה במרפסת ובחצר בימי הקיץ. בין אם אלו פרגולות עץ או מתכת, הן הרבה יותר מתוספת קטנה למרחב הפתוח. זו תוספת ענקית, המשנה מקצה לקצה את תפקוד המרחב הפתוח, השמישות והניצול שלו. פרגולות עושות את ההבדל בין חצר פתוחה מוכת שמש שאין משתמשים בה לבין מרחב מוצל ומזמין, המשמש כמעין חוליה מחברת בין הבית לחוץ - היתרונות של הישיבה בחצר הפתוחה, אך עם היתרונות של גג בנוי ומוגן, אך מאידך לא חוסם לגמרי את האור.

תכנון פרגולות: על מה כדאי לחשוב מראש

בבואכם לתכנן פרגולות להקמה בחצר ו/או במרפסת, כדאי לחשוב מראש על כמה פרטים כדי שהתוצאה הסופית תאפשר ניצול מיטבי של השטח הפתוח. פרגולות שבהן לא הושקעה מחשבה תחילה על הצרכים ועל תנאי השטח, עלולות להיבנות באופן בלתי יעיל - למשל, בכיוון לא נכון, כך שקרני השמש יחדרו מהצד וימיטו חום איום וישיר בדיוק בשעות שאתם נוהגים לשבת בחצר. לכן על פרגולות להיות לא רק יפות ומעוצבות, אלא גם בעלות התאמה לתנאי השטח.

כך למשל, צריך לחשוב האם אנו מחפשים פרגולות עץ עם גג בעל קורות מרווחות, המאפשר הצללה חלקית תוך שהשמש נכנסת בחלקה, או שמה אנו רוצים פרגולות עם גג אטום לגמרי. דבר שני, מהו כיוון הפרגולות המתאים - זאת מבחינת נוף, הקרבה לבית, כיוון השמש באותן שעות בהן אנו מרבים לשבת במקום, כיוון הרוח וכן הלאה. במידה וחייבים למקם פרגולות במיקום ספציפי אך בשעות הרצויות נכנסת שמש רבה מהצד ומסנוורת, לא חייבים לבנות קיר חוסם - אפשר להצל את הצד באמצעות וילון, או טוב יותר - שתילת שיחים או צמחים מטפסים שיחצצו ביניכם לבין השמש. זהו פיתרון שהינו גם יעיל וגם ירוק, ובעיקר אסתטי לעין.

עוד חשוב לזכור הוא שאם אנחנו רוצים פרגולות עם תאורה, כדאי לתכנן גם זאת מבעוד מועד מאשר להעביר כבלים באופן גלוי ולא אסתטי מאוחר יותר. יש אפשרויות רבות לעיצוב פרגולות עץ, וברגע שיודעים את כל תנאי השטח והאילוצים ניתן לבדוק איזה עיצוב מהאפשרויות הקיימות יתאים גם לצרכים הדרושים לכם וגם לטעם האסתטי.

לא לשכוח - אישורים!

ברשויות מקומיות שונות יש כללים שונים לגבי בניית פרגולות עץ או מתכת, ולעתים אלו מחויבות בקבלת אישורי בנייה מהעירייה או המועצה המקומית. חשוב לבדוק את העניין מבעוד מועד, שכן ללא האישורים הדרושים ייחשבו פרגולות אלו כבנייה לא חוקית, והרשות המקומית תוכל להורות על הריסתן. חבל.

 



תגיות המאמר: פרגולות, פרגולות עץ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רעות בן דור

מאת: רעות בן דורתכשיטים13/12/101481 צפיות
עיצוב בדים ובגדים שונים באמצעות אבני סברובסקי

מאת: רעות בן דורעסקים - כללי13/12/101346 צפיות
כיצד שומרים על ניקיון בבית דירות?

מאת: רעות בן דוריופי וטיפוח - כללי13/12/101281 צפיות
על תהליך בניית ציפורניים על ידי קוסמטיקאית מקצועית

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי13/12/101713 צפיות
בטון מוחלק הוא שיטה של ריצוף שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות.

מאת: רעות בן דורחוק ומשפט - כללי06/12/101313 צפיות
העובדות המעניינות והפרטים החשובים על תמא 38

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי06/12/101705 צפיות
החורף היא העונה החמה של טכנאי דודי שמש. מדוע וכיצד ניתן להיערך בהתאם?

מאת: רעות בן דורקוסמטיקה05/12/101380 צפיות
קוסמטיקאית טובה קשה למצוא, ומה לגבי קוסמטיקאית טובה בתל אביב?

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232621 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223287 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212871 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211344 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211224 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201398 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201131 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica