חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שחלות פולציסטיות וכניסה להריון

מאת: מיכל גילפוריות15/12/20102325 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) מתבטאת בדרך כלל במחזור לא סדיר, שיעור יתר, אקנה והשמנה. פעמים רבות התסמונת מתחילה כבר בגיל ההתבגרות, אולם אשה תאובחן כסובלת מתסמונת שחלות פולציסטיות רק כאשר תנסה להיכנס ל הריון, אך לא תצליח להרות.

במהלך של מחזור חודשי תקין אצל אשה מתרחש ביוץ של ביצית אחת. אבל  אשה עם שחלות פוליציסטיות מייצרת למעשה זקיקים רבים, גדולים ומלאים ציסטות. הציסטות הן זקיקים אשר מכילים ביציות לא בשלות, שאינן יכולות להיות מופרות כלל, ומכאן מתפתחת בעיית פוריות. שחלות פוליציסטיות הן הבעיה ההורמונאלית הנשית השכיחה ביותר בגיל פוריות. בארה"ב מספר הנשים אשר מאובחנות כבעלות שחלות פוליציסטיות הינו בין 5% ל 10% מכלל האוכלוסייה.

כיצד תדעי אם את סובלת מתסמונת שחלות פולציסטיות?

כדי לדעת לאבחן לאבחן שחלות פוליציסטיות צריכים להתקיים שניים מתוך המצבים הבאים:

מחזור חודשי לא סדיר

שיעור יתר, אקנה, ואף התקרחות גברית (מצב נדיר יחסית)

איבחון על ידי בדיקת אולטרסאונד בה מתגלות ציסטות מרובות.

 רמות אינסולין גבוהות בדם

השמנת יתר – כמחצית מהנשים הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות סובלות מהשמנת יתר. מצב זה מחריף את רמות האינסולין הגבוהות. ההשמנה של נשים עם שחלות פולציסטיות היא לרוב באזור הבטן והמותניים.

שחלות פולציסטיות והריון

כאשר אשה אשר סובלת משחלות פולציסטיות מנסה להיכנס ל הריון, אך לא מצליחה, לרוב התסמונת קשורה לקושי שלה להיכנס ל הריון. חשוב להדגיש כי נשים אשר סובלות מתסמונת שחלות פולציסטיות יכולות להיכנס להריון, זו בעיה שנחשבת לקלה יחסית לטיפול ואינה מונעת לרוב הריון, בין אם ספונטני ובין אם בעזרת טיפולים.

האם יש טיפול טבעי לשחלות פולציסטיות?

הטיפול הנטורופתי מציע תמיכה לנשים הסובלות מהתסמונת ומתקשות להיכנס ל הריון.טיפול נטורופתי לאשה אשר רוצה להיכנס ל הריון יתמקד בניסיון ליצור איזון בריא בין ההורמון האנדרוגני (הגברי) להורמון הנשי. איזון זה חיוני על מנת לאפשר תהליך פוריות תקין בגוף האשה. איזון זה מושג על ידי שינוים בסגנון החיים בשילוב עם טיפול תרופתי ייעודי.  מטרת טיפול תומך זה הוא לסדר ככל האפשר את ה מחזור החודשי של האשה ולנסות  ליצור ביוץ תקין וקבוע, ובנוסף, להכין את גוף האשה לקראת הריון צפוי.

שינוי איטי אך קבוע בסגנון החיים ביחד עם תזונה אחראית, בליווי מתן צמחי מרפא מתאימים, יוכלו להוביל ליצירת האיזון הדרוש ולהשיג הריון. השינויים שעל אשה הסובלת משחלות פולציסטיות לנקוט הם:

לרדת במשקל - ראשית עלייך לברר כמה קילוגרמים עלייך להוריד. לחצי כאן לבירור.

להתחיל בפעילות גופנית מתונה

להוריד מתח וסטרס

לטפל בבעיות שינה, אם יש

צמחי מרפא לטיפול בשחלות פולציסטיות

קימיים צמחי מרפא יעילים לאיזון הורמונלי המשפרים מאד את תסמונת השחלות הפולציסטיות ומסייעים בכניסה ל הריון. צמחי המרפא, בניגוד לתרופות ההורמונליות שהרפואה המערבית מציעה, עוזרים לגוף להגיע לאיזון ולמעשה מחזירים לגוף את האיזון ההורמונלי, ללא תלות מתמדת בתרופות הורמונליות קונבנציונליות שלחלקן אף יש תופעות לוואי.

שיח אברהם  Vitex Agnus Cactus
עוד מימים ימימה, צמח זה משמש לטיפול בבעיות הורמונליות בקרב נשים. הוא מאפשר את הורדת רמת הפרולקטין וטיפול בבעיות הקשורות במחזור חודשי קצר מדי. צמח זה מעודד את יצור הורמון ה- LH המעורב בהבשלת ביצית,  ולכן ניתן במקרה של חוסר פוריות, חוסר ביוץ או עצירת מחזור. בנוסף, שיח אברהם ידוע בהשפעתו על האיזון הדרוש בין רמות ההורמון הגברי לרמות ההורמון הנשי בגוף.

כמליריום Chamaelirium Luteum
נשים אינדיאניות נהגו ללעוס את שורשי הצמח הזה כדי לטפל בבעיות פוריות ומחזור חודשי. צמח  זה יעיל לטיפול במגוון של בעיות במערכת הרבייה הנשית, ביניהן: כאבי מחזור, העדר ווסת, ובעיות פוריות. צמח זה מצוי בסכנת הכחדה ולכן השימוש בו כיום נעשה בטיפול בבעיות פוריות בלבד. הצמח מעודד ביוץ, מסייע בבניית רירית הרחם ומשפר את יכולת הקליטה של ביצית מופרית.

תוספי תזונה

כרום – מדובר במינרל בעל תפקיד חשוב בבקרה ובשליטה על רמות הסוכר בדם ובטיפול בסוכרת מסוג 2 (סוכרת של מבוגרים). הכרום מגביר את הרגישות של קולטני התא לאינסולין.

אבץ – זהו מינרל הכרחי לפעילותם התקינה של הורמוני רבייה. האבץ גם עוזר בטיפול באקנה, ושומר על בריאות העור. תוסף זה ימנע נשירת שיער שמקורה במחסור במינרל זה.

תסמונת שחלות פוליציסטיות קשורה בקשר חזק עם סגנון ואיכות החיים, והיא עשויה לקבל תשובה הולמת בעזרת רפואה נטורופתית.  נשים הסובלות מתסמונת שחלות פולציסטיות ורוצות לחוות הריון, הטיפול בהן  יתמקד בלעודד השראת ביוץ ותמיכה דרושה לגוף לקראת הכניסה ל הריון. טיפול נטורופתי יכול גם ללות ולתמוך בנשים אשר פנו לטיפולי הפרייה מערביים וקונבנציונלים. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כל הזכויות שמורות@ הורוסקופ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל גיל

מאת: מיכל גילהורוסקופ24/10/128495 צפיות
בשבוע שעבר ציינתי כי הכוכב סטורן המוכר גם בשמו המורה הגדול נכנס למזל עקרב וישפיע עליו ועל המזלות השונים משבוע זה ועד לחודש ספטמבר 15.

מאת: מיכל גילהורוסקופ24/10/128621 צפיות
לפני כשנתיים כבר התחלתי להתוודע לתופעה... חבר, שגם מבין בכוכבים (מן הזווית האסטרונומית) שאל אותי שאלה פשוטה: "קרני, איך זה יכול להיות שאת כותבת בתחזית שלך שיופיטר נמצא בשור, אבל בעצם כשמסתכלים בשמיים הוא נמצא במזל טלה???"

מאת: מיכל גילאסטרולוגיה24/10/121440 צפיות
השנה נפתחת במערך כוכבים מעניין במיוחד , עובדה שמצביעה על כך שחיינו ימשיכו להיות מאותגרים על ידי שפע של שינויים והתפתחויות במישורים השונים. מבחינה נומרולוגית מספר הגורל של המדינה הינו 5, ספרה שבאנרגיה שלה מתארת מדינה הבונה את עצמה תוך כדי תנועה מתמדת, כמעט תזזיתית. אין יום דומה למישנהו ומערכת העצבים נמצאת תמיד על סף גירוי גבוה בגלל אירוע זה או אחר.

מאת: מיכל גילהריון ולידה15/03/112150 צפיות
דילמת הכניסה להריון בגיל מבוגר יחסית הופכת לנפוצה יותר ויותר בקרב נשים בישראל ובעולם. הקידמה הטכנולוגית במדע וברפואה מאפשרת לנשים רבות בגילאים אוחרים יחסית להביא ילדים לעולם בטיפולי הפריה גם כשנדמה היה להן כי הדבר הזה לעולם לא יקרה להן.

מאת: מיכל גילהריון ולידה28/11/1015739 צפיות
איך עושים בן או בת? זו שאלה שרבים מחפשים את התשובה לה. יש שיטות שונות שמתימרות להצליח להשפיע על הפיזיולוגיה. כמובן יש לקחת אותן בערבון מוגבל. אבל...גם לא מזיק לנסות.

מאת: מיכל גילהריון ולידה28/11/102210 צפיות
שאלון ביוץ : 10 סימנים מובהקים לכך שיש לך ביוץ! השלימי את השאלון וגלי אם את בשלב פעיל של ביוץ.

מאת: מיכל גילהריון ולידה01/11/102228 צפיות
ביוץ הוא התהליך בו ביצית בשלה יוצאת אל החצוצרה מן השחלות "בתקווה" לפגוש זירעון שיפרה אותה. ביוץ מתרחש כ 14 יום לאחר סיום הווסת החודשית אצל נשים שלהן מחזור חודשי סדיר של 28 ימים. בפועל, זמן ביוץ משתנה מאישה לאישה שכן לרוב הנשים אין מחזור פוריות של 28 יום בדיוק. אם את מנסה להיכנס להריון חשוב לדעת את מועד הביוץ הקרוב על מנת לתזמן את יחסי המין לימי הביוץ שלך.

מאמרים נוספים בנושא פוריות

מאת: ג.ט קראוןפוריות23/09/132991 צפיות
השפעת התזונה על כניסה להיריון . למרות היותנו סובלים מעודף משקל . הגוף פשוט לא יאפשר קליטה להתרחש או המשך היריון אם אין לו את היסודת,, הבסיסי שהוא צריך כדי לקיים את ההריון. נשים רבות פונות לדיאטת סיבים דלת שומן, אמנם הדיאטה תורמת לבריאות ולירידת משקל. ירידה במשקל הוכחה כמגדילה את הפריון, אך ירידה במשקל , אבל בדרך הנ"ל היא רק לעתים נדירות יעילה להגדלת פוריות משום שהיא שוללת מהגוף החלבונים והשומנים הנחוצים לייצור הורמונים הדרושים

מאת: ג.ט קראוןפוריות21/09/131977 צפיות
אי פוריות היא בעיה עולה וגוברת בחברה של היום. כמשהי שחוותה את העניין מקרוב ,אני בחרתי להציג נתונים שיכולים לעודד כל אחת בעולם,שחושבת שהיא לבד במאבק של השגת היריון תקין.. ניסיתי למצוא מידע מדויק בגוגל על כמה הון מושקע לשנה על טיפולי פוריות , ואני כל הזמן מקבלת תוצאות עבור דרכים כדי לממן את טיפולי פוריות . החלק העצוב ביותר הוא כי במקרים רבים , הגוף יכול להפוך להיות בעל פוריות תקינה אם ינתנו לו המשאבים הנכונים . פוריות , כמו כל מחלה , היא פשוט סימן לכך שמשהו לא בסדר בגוף וחייב להיות מטופל. מני

מאת: מיכל פוניפוריות10/07/132116 צפיות
אחרי ארבע שנים של טיפולים הבינה מיכל ש"אני לא יכולה לחכות עוד ש'יעשו עלי' – לא טיפולים, לא ניסיונות, לא הזרעות". היא החליטה להיות אקטיבית והחלה לתרגל את שיטת אביבה. כעבור חמישה חודשים נכנסה להריון

מאת: גולאסופוריות18/06/131836 צפיות
גבר עובר בדיקת זרע. על הגבר למסור זרע לאחר הפרשתו באופן מבוקר. בדיקת זרע כוללת בדיקת איכותו מכמה היבטים: ספירת זרע, צפיפות הזרע בנוזל, המורפולוגיה שלו, והתנועתיות שלו.

מאת: מיכל פוניפוריות21/03/132393 צפיות
למה רק אני לא מצליחה? למה כולן מסביב מצליחות להיכנס להריון בשנייה ורק אני מחכה ומחכה?" למה כולן תוקעות ג'אנק פוד בלי הכרה ורק לי אומרים לאכול נכון? למה כל העצבניות, הנוירוטיות, הוורקוהוליות כבר מזמן בהריון שני ושלישי, ורק לי אומרים, 'כשתירגעי, תצליחי..'?

מאת: אליס פ.סטפןפוריות26/02/132295 צפיות
איך מוגדר אי פוריות,מה זה אי פוריות? מה זה בדיוק בעיות פוריות? הבעיות בכניסה להריון או הבאת ילד, או עם הגעה לסוף הריון הפורה , נופלות תחת ההגדרה של אי פוריות. אי פוריות היא אי היכולת של פרט להיות בהריון, במקרה של נקבות, או אי היכולת לגרום להריון, במקרה של הזכרים. חוסר היכולת של אדם לשאת את הריון לטווח המלא שלו הוא גם זכה לכינוי פוריות. איך תזהה בעיות פוריות? מה הם סימנים לבעיות פוריות?

מאת: פונדקאות המרכז להורותפוריות28/01/139366 צפיות
בשנים האחרונות נפתחו מספר מרכזים המציעים פונדקאות בישראל ובחו"ל. ההיצע מצד אחד מעודד כי יש לגיטימציה רחבה לנושא הפונדקאות אבל מצד שני יש קושי לקבל החלטה איך לעבור את תהליך הפונדקאות בארץ או בחו"ל ? ודרך איזה מרכז ? אנו ננסה לתת לכם טיפים כדי לארגן את ההיצע הרחב לבסיס שממנו תוכלו לבחור את הבחירה הנכונה עבורכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica