חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעת ביטוח

מאת: lawtipביטוח16/12/20101460 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנשים רבים, נטולי השכלה משפטית, נוטים להתבלבל בין תביעת ביטוח, המוגשת ישירות למבטח, לבין תביעה בעילה ביטוחית, המוגשת לבית המשפט (לרוב כנגד חברת הביטוח). ההבדל בין השניים רב. במה דברים אמורים - תביעת ביטוח בהגה במשפטית היא תביעה לתגמולי ביטוח שמגיש המבוטח לחברת הביטוח, בהסתמך על פוליסת הביטוח שחתם אל מול החברה. בהמשך לכך, כאשר חברת הביטוח דוחה, מסיבותיה, את תביעת המבוטח, עליו לפנות לערכאה המשפטית המוסמכת ולתבוע את תגמולי הביטוח מחברת הביטוח, באמצעות בית המשפט.

כאשר סבור המבוטח כי ארע לו מקרה ביטוחי המעוגן בפוליסת הביטוח, עליו להודיע לחברת הביטוח בהקדם האפשרי על קרות האירוע (במקרים מסויימים, בהן נחוצה התערבות של המשטרה, יש להודיע גם לה. למשל, במקרי גניבה, תאונת דרכים ועוד). הדיווח לחברת הביטוח צריך להיות מלא ומדויק, כך שיהיו בו את כל הפרטים והמסמכים הרלוונטיים, אשר קשורים לאירוע הביטוח. יש לציין כי הדיווח הראשוני לחברת הביטוח יכול ויהיה בעל פה, אולם יש להגיש, בנוסף לכך, תביעת ביטוח בכתב.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי תחום הביטוח מכיל ענפים שונים, המסווגים בהתאם לתחום הכיסוי. ביטוח חיים, ביטוח ימי, ביטוח רכוש וביטוח חבויות הם הענפים המרכזיים בעץ הביטוח. יש לציין כי קיים הבדל בהגשת תביעת ביטוח ובצורת הטיפול בתביעות על פי הפוליסות והענפים השונים.

ישנן סיבות רבות לדחייה של תביעות ביטוח על ידי חברת הביטוח. לדוגמא, טענה שכיחה המשמשת מקור לדחיית התביעה היא טענת "אי הגילוי", לפיה טענת חברת הביטוח כנגד המבוטח היא שהלה הסתיר מחברת הביטוח בעיה רפואית ממנה סבל, עובר לחתימה על פולסית הביטוח ומכאן שהוא איננו זכאי לתגמולי הביטוח. התיישנות והחרגת המקרה שארע לגדר הסייגים המופיעים בפוליסה (ולפיהם המבוטח אינו זכאי לקבלת תגמול בגין המקרה הביטוחי), הן סיבות נוספות לדחייתן של תביעות ביטוח על ידי חברות הביטוח.

אולם, גם אם נדחתה תביעת ביטוח, קיים נתיב נוסף בו יכול המבוטח לבחור בכדי לקבל את המגיע לו על פי פוליסת הביטוח – עליו לפתוח בהליך משפטי ולתבוע את המבטחת בבית המשפט הרוולונטי. יצויין כי כאשר נדחתה תביעת ביטוח של מבוטח, הנטל להוכיח כי מקרה הביטוח אכן ארע, מוטל, במרבית המקרים, על המבוטח, אשר אמור להראות, בנוסף, את גודל הנזק שנגרם לו כתוצאה מאירוע הביטוח, כאמור. מידת ההוכחה אותה דורש בית המשפט מן המבוטח היא מאזן ההסתברות. יודגש כי תביעתו של מבוטח לא תיצלח אם ייכשל בהוכחת הסיבה שהובילה לנזק או היקפו, או אם מאזן ההסתברות לא ייטה לטובתו, באופן שבו לא ניתן להצביע על מקור הנזק.

באופן כללי, מומלץ לנהל את כל ההליך מול המבטח, החל מתחילתו ועד תומו, באמצעות עורך דין ביטוח מנוסה. המלצה זו הינה בבחינת הקל וחומר בכל הנוגע להגשת התביעה לבית משפט, שכן יש חשיבות רבה לסדר הדין אליו מכוונת התביעה (לעיתים ניתן להגיש תביעות ביטוח בסדר דין מקוצר, דבר אשר מיטיב עם המבוטח, במקום בסדר דין רגיל או לבית משפט לתביעות קטנות), כמו גם לאופן שבה מנוסח כתב התביעה ולצירוף המסמכים הרלוונטיים אליו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128927 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/121289 צפיות
מקרה מהפסיקה של תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה בגין כשלים / מחדלים שהתקיימו בניתוח להקטנת חזה. היכנסו למאמר על מנת לקרוא את נסיבות המקרה ופסיקת בית המשפט באותו מקרה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121220 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121181 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/111232 צפיות
במהלך הלידה בריאותכן ובריאות ועוברכן תלוי בבדיקות וטיפולים שונים מצד הגורמים הרפואיים. למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון מתרחשים ביום יום, פעמים אף מבלי שנהיה מודע לכך. במאמר הבא אשר נערך עבורכם על ידי צוות פורטל LawTip נפרט על תביעות אלה ועל הדרך למימוש זכויות עקב נזקים שנגרמו במהלך ההריון והלידה. קריאה נעימה, ככל שניתן. בברכה, צוות LawTip.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111204 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111123 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח

מאת: רוי ורלביטוח29/01/201230 צפיות
נדל"ן מסחרי הוא עסק רווחי מאוד עבור אנשים רבים. אין בזה שום קסם. אתה צריך ידע, מוסר עבודה טוב ויש לך את הדחף להצליח. במאמר זה יש כמה הצעות שיעזרו לכם בנדל"ן. לפני שאתה רוכש נכס כלשהו, ​​התבונן ברמות ההכנסה המקומיות, בשיעור האבטלה והאם האזור הזה גדל או לא. אם אתה מסתכל על נכס שקרוב לדברים כמו אוניברסיטה, מרכזי תעסוקה, אוניברסיטאות או חברות גדולות, ייתכן שתוכל למכור אותו מהר יותר ובכסף רב יותר.

מאת: מגניב ביטוח09/08/162162 צפיות
ובכן, התשובה היא לא עניין של כדאיות אלא של אפשרות. יש לכם בהחלט את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחול מקופת החולים בה אתם חברים, אם כי עליכם לזכור שקופת חולים הוא גוף ציבורי שלא תמיד מעניק את השירות הטוב ביותר, בזמן שאתם הכי צריכים אותו, וכן קופת חולים מתמחה בתחום של ביטוחי נסיעות בהקשר הרפואי, בעוד שאתם זקוקים לפתרון גם בהיבט של רכוש וכסף שאותם אתם לוקחים יחד איתכם לטיול.

מאת: מאיר סוויסה ביטוח05/11/153936 צפיות
טיפים לבחירת חברת הובלות בקריות תושבי חיפה והצפון זקוקים מדי פעם לשירותי הובלה מחברה מקצועית ואמינה. חברת הובלות בקריות מציעה שירות מקצועי לכלל לקוחותיה ומכירה את כל שכונות ורחובות העיר ואת כל אזור הצפון. לחברת הובלות בקריות יש צי חדש של רכבי הובלה וצוות מקצועי ומנוסה מבצע את העבודה במהירות וביעילות לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

מאת: רוי ורלביטוח22/09/153380 צפיות
Purchasing life insurance policy is a wise decision.This can make you to wonder where to begin to start with your research. Your beneficiary can pay the mortgage, including your mortgage, as well as be able to provide for your spouse's well-being and finance your children's education.

מאת: Shiraביטוח17/06/148261 צפיות
חברות ביטוח רבות נעזרת במשרדי חקירה פרטיים על מנת לאמת הצהרות של מבוטחים התובעים מן הביטוח סכומי כסף בגין פגיעה שנפגעו בה בהיותם מבוטחים. רבות מחקירות ביטוח אלה נעשות בתחום ביטוח הרכב כאשר אנשים מעורבים בתאונות דרכים והם תובעים את הביטוח באשר לנזק שנגרם להם.

מאת: יעקב שקלארביטוח08/01/149273 צפיות
מהי תאונת דרכים? כל פגיעה הנגרמת משימוש ברכב מנועי כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, אוטובוס, משאית או טרקטור אשר נועד לנסיעה על הקרקע, נכנסת להגדרת "תאונת דרכים".

מאת: אורי תבורביטוח01/12/138980 צפיות
בטרם שתרכשו פוליסת נכות מתאונה, רצוי לבחון האם ביטוח נכות מתאונה נחוץ לכם והאם אין ברשותכם כבר פוליסת ביטוח אחרת אשר מכילה בתוכה כיסוי נכות מתאונה בסכום ראוי. צעדיכם הם שיכריעו מה תקבלו, אם בכלל, ביום הגשת התביעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica