חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניוד כסאות גלגלים במדרגות

מאת: אלי אליאבגיל הזהב19/12/20102303 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לעתים, אנשים בכלל ומבוגרים בפרט,מאבדים את יכולות ההליכה והיציבות שלהם ללא הודעה מוקדמת אם כתוצאה ממחלה,מניתוח או סיבה אחרת ונאלצים להיעזר בכסא גלגלים. מאחר והשינוי קורה ללא הודעה מראש, מוצאים את עצמם אותם אנשים  ללא היכולת לתפקד כתמול שלשום, ומנסים למצוא פתרונות אשר יאפשרו להם לתפקד בצורה עצמאית עד כמה שניתן.

אחת המגבלות הקשות של אנשים נכים אשר מתקשים בהליכה או אינם יכולים ללכת ונעזרים בכסאות גלגלים, הינה ירידה ועליה של מדרגות.מאחר והפתרון של מעבר דירה נמצא בסדר עדיפות אחרון מבחינתם, מנסים אותם אנשים בעזרת בני משפחתם למצוא פתרונות הולמים למצב נחדש. ישנם מספר דרכים להתגבר על הבעיה אם כי לכל פתרון ישנם יתרונות אך גם חסרונות.

כאשר אדם הישוב על כסא גלגלים, נאלץ לעלות ולרדת מדרגות אשר אינו עולות על 5 מדרגות, ניתן להיעזר ב רמפה לנכים.

אופציה נוספת היא רמפה לכסא גלגלים אשר אורכה מותאם לאורך סך כל המדרגות כאשר היחס המתבקש בין ארוך הרמפה לבין גובה המדרגות הוא פי 6-10. הסיבה לכך היא על מנת ליצור זווית נוחה ולא מסוכנת (עבור הנכה ועבור העוזר) להעלאת והורדת כיסא הגלגלים .

קיים פתרון נוסף, אשר יעיל עבור מספר רב של מדרגות, והוא נקרא מעלון מדרגות. קיימים מספר סוגים של מעלוני מדרגות הידועים גם בשמות נגישון או מטפסי מדרגות כאשר המוכר ביותר הוא ה זחליל. יתרונו הנוסף של מעלון המדרגות, מלבד יכולתו לתת מענה למדרגות רבות, הינו עצם היותו נייד ובשל כך מאפשר שימוש בכל מקום. המעלון מתחבר בקלות לכיסא הגלגלים, ותפעולו מאודפשוט ונוח אך חובה שמישהו שיתפעל את המעלון.

הפתרונות שהובאו לעיל היו פתרונות ניידים המותאמים למקומות חיצוניים ולא לביתו הפרטי של האדם המוגבל.

פתרון ביתי מקובל הואמעלון כסא. מדובר בכסא הפועל על סוללה או על חשמל , הכסא

מחובר למסילה אשר מותקנת על גבי המדרגות. הכסא החשמלי נע לאורך המסילה וניידותו על גביה מהירה, נוחה וקלה לתפעול.

המחיר  של מעלון כסא משתנה בהתאם לכמות הזוויות שיש לאורך המסילה, כאשר יותרזויות, תייקר את מחירו של המעלון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלי אליאב

מנהל האתר קניתי-חנות הבית שלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי אליאב

מאת: אלי אליאבמוסיקה19/01/111190 צפיות
כיום כמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש לעצמו מערכת מדהימה בכל תקציב מערכות כאלה הנותנות תחושה של עולם אחר! מאז ומתמיד אנשים תמיד הגיעו לקולנוע ותמיד חלמו על בית קולנוע בבית שלהם, כיום יש את כל האמצעים הדרושים לעשות זאת!

מאת: אלי אליאבתקליטנים05/01/112029 צפיות
כמה דברים שחשוב לדעת כשניגש למפרט טכני כלשהו: הראשון- גודל האינ'צ של הרמקול השני- כח הרמקול שמופיע באות W באנגלית והשלישי- הכח המקסימקלי המופיע בשם RMS

מאת: אלי אליאבאורטופדיה ופיזותרפיה26/12/101106 צפיות
מיטת עיסוי טובה היא כזו המאפשרת למטופל לשכב כשכל גופו במנח מאוזן המקביל לרצפה, ולשם כך יש צורך בחור בראשה של המיטה, כי אחרת יאלץ המטופל להניח ראשו על הצד, תנוחה שאינה נוחה ומפרה את שלוות הגוף והנפש, שכידוע הינם משפיעים זה על זה.

מאת: אלי אליאבגיל הזהב24/12/102480 צפיות
עולמם של הקשישים והמוגבלים הופך לעצמאי ולנוח יותר בשנים האחרונות בשל התפתחויות בתחום אמצעי העזר והבטיחות עבור אוכלוסיות אלו. מגמה זו מכניסה אל השוק מוצרים מגוונים שמטרתם לתת פתרונות לקשיים של אנשים המתקשים בפעילויות יומיומיות כגון הליכה, שכיבה, ישיבה ופעולות נוספות.

מאת: אלי אליאבגיל הזהב16/12/102300 צפיות
עבור אנשים רבים, קריאה היא העיסוק המהנה ביותר בכדי להעביר את שעות הפנאי. אנשים רבים בעיקר מבוגרים שהתרגלו במשך כל חייהם לקרוא ספרים,עיתונים,מגזינים או כל חומר קריאה אחר, מוצאים את עצמם יום אחד ללא היכולת לעשות את מה שאוהבים יותר מכל, לקרוא. זכוכית מגדלת מהווה פתרון מצויין. אנשים רבים נעזרים בזכוכיות מגדלת לצרכים אחרים מלבד לקריאה, הסתכלות על עצמים מהחי והצומח, התבוננות באבנים מיוחדות או יהלומים ועוד

מאת: אלי אליאבגיל הזהב16/12/101394 צפיות
ככל שאנשים הולכים ומתבגרים, יכולתם גם ללכת בצורה יציבה וגם לנהוג בכלי רכב הולכים ופוחתים. ישבנם אמצעי עזר שונים אשר יעזרו לאנשים אלו להמשיך בשגרת חייהם למרות הקושי והירידה ביכולות.רולטור לעזרה בהליכה למרחקים קצרים במקומות סגורים ופתוחים וקלנועיות למי שעוד לא ויתר על התענוג של לנהוג.

מאת: אלי אליאבגיל הזהב16/12/101039 צפיות
חדר האמבטיה מהווה מקום בעל סיכון גבוה עבור האוכלוסיה המבוגרת. אנשים מבוגרים אשר יציבותם כבר לא כמו שהיתה פעם נוטים להחליק באמבטיה ולכן חשוב מאוד לעשות כל מה שניתן כדי להמנע מההחלקות.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216112 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171853 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162019 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162139 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162053 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152039 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151706 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica