חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"דרוש מנהיג למשקיעי שוק ההון"

מאת: גיא דינאיבורסת ת"א26/12/2010915 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"דרוש מנהיג למשקיעי שוק ההון"

אתחיל בסיפור קטן שאולי ימחיש את הנושא שאני הולך לדבר עליו היום:

לפני שנים רבות, איתרע  מזלי ויצאתי עם בחורה שגרה הרחק ממני בואכה דרומה.

באחד הימים החלטנו לצאת לסרט, חיפשנו איזה בית קולנוע קרוב במקום שכוח האל בו הגברת גרה ומצאנו איזה אחד לא מוצלח במיוחד אבל עזר לנו להעביר שעה וחצי של הפוגה מפטפוטים חסרי ערך.

לאחר הסרט תרו עיניי אחרי פתח היציאה.

היו כמה אפשרויות, והלכתי על אחד הפתחים וירדנו במדרגות מטה.

שובל של 20 אנשים ירד אחריי ואחרי בת זוגתי וזה חיזק את דעתי שזהו פתח היציאה המובטח.

המשכנו לרדת כ-3 קומות, עד שהגענו לדלת קטנה ומסתורית, וכשפתחתי אותי גיליתי חדרון קטן ובו סחבה ומגב בלבד, ולא את פתח היציאה "לעיר הגדולה".

הרמתי את עיניי מעלה אל שובל האנשים שמאחוריי במדרגות, במבט דואג הם חיפשו ממני תשובות, הביטו בי במין תחינה כזו- "אדון, תעשה משהו, שלח את עמי". הבטתי בהם חזרה במין מבט של משיח ששכח להביא אותם לנחלה לה ציפו והתפרצתי בצחוק (דבר שאני עושה לעיתים בדיוק בטיימינג הלא נכון) , הם הסתובבו תוך כדי פלבול עיניים ועלו חזרה למעלה לחפש את הגאולה במקום אחר.

המקרה הפשוט והמצחיק הזה רק הוכיח לי כמה התכונה לחפש מנהיג שיוביל  טבוע בבני האדם.

במקרה של שוק-ההון הדבר עוד יותר חזק, העוצמה של חיפוש המנהיג בעולם הזה היא בלתי ניתנת לתפיסה. ממעקב של יום אחד אחרי אתרי הכלכלה ממבט אובייקטיבי אפשר להבין כמה העוצמות שם חזקות.

לעולם המשקיעים בשוק ההון ישנם "גיבורי על" בדיוק כמו בקומיקסים, וכן יש גם "משיחים" שאלה בכלל אנשים שיודעים מה יעשה השוק לפני כולם.

אני לא רוצה להזכיר פה שמות ,אבל מי שמתעסק בשוק ההון יודע בדיוק על מי אני מדבר.

בוא נתחיל מזה שעד היום לא היה מישהו שהצליח בעקביות לנבא מה יעשה שוק ההון. אז איך זה שבכל זאת יש את האנשים שסומכים על כל מילה שלהם בעיניים עצומות למרות שאחוז ההצלחות שלהם נמוך מאד?

1.דיפלומטיות: אלה המשמשים בתפקידי מפתח בקהילת שוק ההון,הם רהוטים,יפים,מדברים גבוהה-גבוהה, שפת הגוף שלהם חזקה , הם יודעים "לתמרן" את המשקיעים באמירות דו משמעיות. מישהו מכיר אנשים כאלה גם בפוליטיקה?

2.פופולאריות: פרצופם ניבט מכל אתר כלכלי ברשת או/ו תוכנית כלכלית (רובם משלמים לשם כך). המשקיעים אוהבים אותם כי הם מרתקים, מתבלים את דבריהם, יודעים לשכנע  ולעניין ,סוג של פרשני שוק ההון.

3.החלטיות: יש את הנביאים ההחלטיים והנחרצים שאוהבים לחרוץ גורלות בדרמטיות באופן שאי אפשר יהיה להתעלם מהם. "השוק הולך ליפול 20 אחוז", "זהו סופן של הירידות ותחילת עליות ארוכות טווח" הם מפרסמים את האמירות האלה בכל מקום אפשרי  ומכניסים ללחץ או התרגשות שמשקיעים נמשכים אליו כמו פרפר לאש.

בשורה התחתונה:מי שעיניו בראשו- לא יכול לבנות על אותם "גאוני עולם" שמבצבצים תחת כל עץ רענן.

על מי כן אפשר לסמוך מבחינתי? על אלה שמסייגים את דבריהם, אלה שאתם בטוחים שהם לא מדברים מפוזיציה אישית שלהם, אלה שנותנים את האפשרויות ולא אלה שקובעים אותן ללא כחל וסרק, אלה שהמילה "צניעות" לא זרה להם, אלה שאתם סומכים עליהם שעשו טוב-טוב שיעורי בית לפני שיצאו באמירה כל שהיא, וכמובן הכי חשוב- אלה שבחנתם אותם כמה פעמים בעליות ובירידות של שוק ההון ולרוב הם לא אכזבו.

על שיטות אפשריות למסחר בשוק ההון,על תורת המשחקים ושוק ההון אדבר השבוע בסדנא שלנו בתאריך 18.11 בכפר סבא. פרטים באתר "ישראל בורסה".

 



תגיות המאמר: שוק ההון, בורסה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא דינאי

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131157 צפיות
לאור החידושים הרבים שחודרים לעולם הטכנולוגי המודרני שלנו, ולאור החידושים שבדרך, הגיע הזמן שמישהו כאן ירים את הכפפה ויביא את היתרונות הרבים האלה אל המרחב הישראלי.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131028 צפיות
עוד מעט אתם חוגגים בר מצווה או בת מצווה ומתלבטים כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שאפשר. מחפשים דרך להפיק מסיבת בר מצווה בלתי נשכחת ומוצלחת במיוחד, ומחפשים דרך קלה ונעימה של השכרת ציוד לבר מצווה שתאפשר לכם להפיק ממנו את המיטב בכמה שפחות מאמץ.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131136 צפיות
בלי שנרגיש, ואפילו בלי שרבים יודעים, המוצרים האינטראקטיביים כבר כאן. מדובר בפיתוח טכלוגי שתופס תאוצה ונכנס לכל תחומי החיים שלנו. המושג אינטראקציה בעולם הטכנולוגי המודרני פירושו מערכת יחסים בין האדם למחשב, לתוכנה ולטכנולוגיה.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131059 צפיות
חיישני תנועה הם הדבר הבא בתחום הטכנולוגייה האינטראקטיבית והם כבר כאן. כמו בשיר של מאיר אריאל: "הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן" הם מנחשים אותנו ומגיבים לתנועותינו

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121222 צפיות
הזהב והיהלומים בעולם נהנים משווקים רבים אשר סוחרים בחומרים אלו באופן יום יומי. סוחרי זהב ויהלומים רבים צצים בכל העולם ונהנים מקניית זהב ויהלומים במחירים נמוכים ומכירת זהב ויהלומים במחירים גבוהים יותר

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121050 צפיות
מתחילים להתעניין במסחר בזהב? יש לכם סיבה טובה לכך, בדומה לתחומי מסחר אחרים כמו מסחר במניות, קניית אגרות חוב, מסחר במט"ח ועיסוק בנדל"ן – גם קניית זהב יכולה להתברר ככזו שלה תשואה כספית גבוהה ביותר שיכולה להעשיר בין רגע אדם שיש לו מעט מה להשקיע

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/12980 צפיות
כניסה לתחום מכירת זהב היא בהחלט פעולה הגיונית וכדאית דווקא בגלל העלייה במחיר גרם זהב בשנים האחרונות אשר מוסיפה לעלות

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161950 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144967 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148287 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131785 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131777 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131781 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica