חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי לקנות מניות?שהשוק גבוה או נמוך?

מאת: גיא דינאיבורסת ת"א29/12/20101013 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"מתי לקנות מניות?שהשוק גבוה או נמוך?"

 יש לי הפתעה בשבילכם: כולנו משקיעים בשוק ההון. יש המשקיעים ישירות דרך מניות או קרנות נאמנות , ויש את אלה המשקיעים  בעקיפין-קופות גמל, קרנות פנסיה וכ"ו.

כמעט אין היום מישהו שלא מושקע בדרך זו או אחרת בשוק ההון,יש כאלה המתכחשים לזה, אבל זה כבר סיפור אחר...

מול כל "המשקיעים הקטנים" יש את האנליסטים ומנהלי ההשקעות, שאוהבים להתראיין לעיתונים ולאתרים הכלכליים ולספר מה הם חושבים על השוק.

למרות שלעיתים קרובות הם טועים בהערכותיהם, עדיין מחשיבים את דעתם כקובעת ושוק ההון גם מגיב לנבואותיהם בטווח הקצר בעיקר.

מידי כמה שבועות יוצא אנליסט בכיר בכותרת מפוצצת וטוען- "השוק יקר/זול להשקעה".

כאשר האנליסט אומר שהשוק יקר התגובה הרציונלית היא למכור, ולהפך.

אז מה באמת עושים?

תורת המשחקים מוכיחה שצריך לעשות בדיוק את ההיפך!

בוא נצא קודם כל מנקודת הנחה שכל אחד מדבר מפוזיציה. הכוונה שכל משקיע מדבר מהרהורי ליבו, וממה שישתלם לו.

ולכן המסקנה המתבקשת היא זו- ש"מומחים" אומרים שהמחירים בבורסה גבוהים מידי- זה אומר שהם בחוץ, ומחכים בעצם להיכנס לשוק בהזדמנות הראשונה. מה שאומר דווקא לקנות מניות ולא למכור!

ואילו אם הם אומרים שהשוק זול- אזי זה אומר שהם מושקעים עד הצוואר בבורסה ורוצים שמשקיעים יכנסו על מנת שהם יוכלו למכור את השקעותיהם- ולכן זה הזמן דווקא למכור מניות!

מוזר, נגד כל הגיון.אבל ככה זה בבורסה.

במיטב שנותיי במסחר בשוק ההון למדתי שהדברים הכי חשובים להצלחה ולגריפת רווחים הוא להבין מה עושה זה שיושב כמוך מול מסך וסוחר בבורסה. מה עובר לו בראש, כיצד הוא פועל,מה מניע אותו כרגע החמדנות או הפחד, ועם זה אתה צריך לשחק מולו את המשחק שלך.

יש משפט שאני שומע לא פעם- "הבורסה, לא בשבילי, זה הימורים".

אז נכון, יש כאן אלמנט של הימור מסוים,אני לא מכחיש, אבל הימור מתוחכם ,שמלבד תיאוריה לוגית-מתמטית המנסה להסביר החלטות של שחקנים רציונליים, מתבקשת גם התחשבות וצעדי פעולה מול רגשות- אגו,פחד,תאוות בצע של המשקיעים שמולך, וגם מול הרגש הפנימי שלך.ולכן זה הופך את המשחק הזה לקשה הרבה יותר ממשחקים אחרים.

אז מה הדרך?האם באמת אפשר "להכות" את הבורסה? או לפחות לגרוף רווחים נאים כעבודה נוספת? התשובה שלי היא חיובית בתנאי אחד-

חייבת להיות לכם שיטה שאתם נצמדים אליה ויהי מה. בלי לערב כל שיקול רגשי. שיטה שאתם עובדים איתה באש ובמים בכל מצב נתון בו יהיה השוק.

מי שעובד באקראי, או סומך על דיווחים של יודעי דבר בעיתונות הכלכלית- יהיה לבסוף לבשר תותחים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא דינאי

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131158 צפיות
לאור החידושים הרבים שחודרים לעולם הטכנולוגי המודרני שלנו, ולאור החידושים שבדרך, הגיע הזמן שמישהו כאן ירים את הכפפה ויביא את היתרונות הרבים האלה אל המרחב הישראלי.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131029 צפיות
עוד מעט אתם חוגגים בר מצווה או בת מצווה ומתלבטים כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שאפשר. מחפשים דרך להפיק מסיבת בר מצווה בלתי נשכחת ומוצלחת במיוחד, ומחפשים דרך קלה ונעימה של השכרת ציוד לבר מצווה שתאפשר לכם להפיק ממנו את המיטב בכמה שפחות מאמץ.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131137 צפיות
בלי שנרגיש, ואפילו בלי שרבים יודעים, המוצרים האינטראקטיביים כבר כאן. מדובר בפיתוח טכלוגי שתופס תאוצה ונכנס לכל תחומי החיים שלנו. המושג אינטראקציה בעולם הטכנולוגי המודרני פירושו מערכת יחסים בין האדם למחשב, לתוכנה ולטכנולוגיה.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131059 צפיות
חיישני תנועה הם הדבר הבא בתחום הטכנולוגייה האינטראקטיבית והם כבר כאן. כמו בשיר של מאיר אריאל: "הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן" הם מנחשים אותנו ומגיבים לתנועותינו

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121222 צפיות
הזהב והיהלומים בעולם נהנים משווקים רבים אשר סוחרים בחומרים אלו באופן יום יומי. סוחרי זהב ויהלומים רבים צצים בכל העולם ונהנים מקניית זהב ויהלומים במחירים נמוכים ומכירת זהב ויהלומים במחירים גבוהים יותר

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121051 צפיות
מתחילים להתעניין במסחר בזהב? יש לכם סיבה טובה לכך, בדומה לתחומי מסחר אחרים כמו מסחר במניות, קניית אגרות חוב, מסחר במט"ח ועיסוק בנדל"ן – גם קניית זהב יכולה להתברר ככזו שלה תשואה כספית גבוהה ביותר שיכולה להעשיר בין רגע אדם שיש לו מעט מה להשקיע

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/12980 צפיות
כניסה לתחום מכירת זהב היא בהחלט פעולה הגיונית וכדאית דווקא בגלל העלייה במחיר גרם זהב בשנים האחרונות אשר מוסיפה לעלות

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161954 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144968 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148288 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131785 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131778 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131782 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica