חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חברות כרטיסי אשראי

מאת: יוסף בן אליהובנקאות02/01/20111384 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום המאפשר ללקוח לרכוש מוצר במועד אחד ולשלם עבורו בפועל במועד מאוחר בתשלום בודד או במספר תשלומים. כל התשלומים היורדים בכרטיס מרוכזים לסכום אחד. והלקוח משלם אותם במועד חודשי קבוע דרך חשבון הבנק שלו.

לחברת כרטיסי אשראי שני סוגי לקוחות מצד אחד בתי עסק המאפשרים ללקוחותיהם תשלום באשראי. מצד שני לקוחות קצה המשתמשים בכרטיסי אשראי.

לכל לקוח ישנם פרטי זיהוי חד חד ערכיים, כאשר הוא עומד לבצע עסקה חדשה. נבדקים פרטי הזיהוי ועל פיהם מאושרת או שלא העסקה המבוקשת. לצורך רכישה פיזית בחנות משתמש הלקוח בכרטיס פלסטיק שעליו מוטבע פס מגנטי. כרטיס זה מונפק ע"י חברת האשראי. בשנים האחרונות עם התפתחות עולם האינטרנט, חלק גדול מהרכישות מתבצעות דרך אתרי מסחר אלקטרוני. בסיטואציה כזאת ממלא הלקוח את פרטי האשראי במסכים מאובטחים ייעודים שהם חלק מאתרי המסחר האלקטרוני.

כרטיס האשראי הראשון הונפק ב1950 בארה"ב ע"י חברת דיינרס ב1958 הצטרפו אליו מתחרים נוספים ובראשם אמריקן אקספרס. כל חברות כרטיסי האשראי הפכו תוך זמן לא רב למותגים בינלאומיים ע"י התפשטות לשווקי יעד נוספים או ע"י רכישת מותגים מקומיים. נכון להיום פועלים בעולם מותגים בינלאומיים לצד מותגים מקומיים.

בראיית הלקוח יש יתרון בשימוש בכרטיס אשראי עם כל הנוחות שהוא מביא עמו. מאידך מחקרים מוכחים שישנם לקוחות שהשימוש בכרטיס אשראי גורם להם מעין ניתוק פסיכולוגי בין הקנייה בפועל והוצאת הכסף. זאת בניגוד לשימוש בכסף מזומן שנתפס באופן מוחשי יותר כהוצאת כסף. כתוצאה מכך לקוחות רבים מוצאים את עצמם מופתעים בסוף החודש לנוכח סכום החיוב בכרטיס. במקרים קיצוניים שימוש לא מושכל בכרטיס אשראי מביא לקוחות עד למשבר כלכלי.

תרמיות כרטיסי אשראי: בדומה לאמצעי תשלום אחרים, בשימוש בכרטיסי אשראי ישנו סיכון לתרמית. במקרה של הונאה בכרטיס אשראי הנפגעים העיקריים, הם החנות וחברת האשראי. הלקוח עצמו לא נפגע בכלל וגם אםכן נפגע זה בחלק זניח מתוך סך ההונאה. בישראל למשל מרגע שלקוח הודיע על גניבת כרטיס האשראי כל התשלומים שבוצעו אח"כ באמצעות הכרטיס הגנוב יהיו באחריות חברת האשראי. יש לציין שכיום העידן האינטרנט והרכישות שמתבצעות אונליין. ישנה חשיפה פוטנציאלית גדולה בהרבה להונאות כרטיסים. חברות האשראי משקיעות משאבים רבים במערכות מחשוב מתקדמות וכ"א בכל הרמות על מנת להקטין את הנזק הכספי והן התדמיתי שנגרם כתוצאה מהונאות אלו.

שוק כרטיסי האשראי בישראל: כרטיסי האשראי הראשונים בארץ הונפקו באמצע שנות השבעים ע"י חברת דיינרס. הכרטיסים הפופלארים ביותר כיום הם ישראכרט בבעלות בנק פועלים שהוא הכרטיס הנפוץ ביותר, בנוסף אליו פעילים בשוק הישראלי ויזה – כאל בבעלות בנק דיסקונט ובנק הבינלאומי הראשון הכרטיס האחרון לאומי קארד בבעלות בנק לאומי ובשנים האחרונות חדר המותג אמריקאן אקספרס גם הוא בבעלות תשלובות ישראכרט.

ישנם שני פרמטרים עיקריים המבדלים בין כרטיסים מאותה חברה ובין חברות שונות. הפרמטר הראשון הוא האם הכרטיס מקומי בלבד וניתן לבצע באמצעותו רכישות אך ורק בישראל או שכמו רובם של הכרטיסים נכון להיום, כרטיס בינלאומי שבאמצעותו ניתן לרכוש גם בחו"ל. הפרמטר השני שמבדיל בין כרטיסים, הוא תקרת האשראי שניתנת למחזיק הכרטיס. יש לציין שבכרטיסים יוקרתיים הלימה עם סטטוס חברתי כלכלי וחברות האשראי כחלק מאסטרטגיה שיווקית דואגות להעצים את העניין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסף בן אליהו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסף בן אליהו

מאת: יוסף בן אליהוביטוח נסיעות31/12/10967 צפיות
ביטוח נסיעות לחו"ל הינה פוליסה אותה רוכש הצרכן אך ורק לפני נסיעתו. היא מכסה את כל פרק השהייה בחו"ל. מרגע עליתו על המטוס ועד נחיתתו חזרה בארץ. הפוליסה מכסה את המבוטח במקרה של בעיות רפואיות שארעו לו בזמן השהייה מעבר לים כמו כן היא מכסה נזק או אובדם לרכוש אותו הוא נושא עימו.

מאמרים נוספים בנושא בנקאות

מאת: גיא חזןבנקאות20/09/161768 צפיות
כמה סוגי עמלות אתם מכירים בחשבון הבנק שלכם? כמה עמלות בנק מתחום ההשקעות?

מאת: רמי דהןבנקאות17/11/138948 צפיות
איך לבחור בנק בצורה החכמה ביותר?

מאת: שלום כהןבנקאות18/06/132004 צפיות
לא בכדי יצא לבנקים מוניטין של גוף שקשה להתנהל מולו. בעוד שאנחנו האזרחים הקטנים זקוקים לשירותי הבנק רווחת ההנחה כי הבנק אינו זקוק לנו וכי כל הכוח נמצא בידיו.

מאת: אפרת אלעמרי בנקאות15/06/131869 צפיות
לא משנה באיזה שלב העסק שלך נמצא אם בזמן הנסיקה אם בתחילתו או במצב של ירידה או איזון כלכלי מגיע השלב בו אתה ניגש לבנק ומבקש מימון לשלב המסוים בו העסק נמצא. מכיוון שאתה נמצא בסוג של עמדת נחיתות שאתה מגיע לבנק מכיוון שאתה בעצם מבקש ממנו כסף והוא צריך לקבל סיבה מספיק טובה להשקיע בך ולא באחר אתה חייב למצוא את הדרך הנכונה לגשת לבנק עם המיזם העסקי שלך.

מאת: יוסי אמודאיבנקאות20/12/128587 צפיות
חברת הדירוג טוענת כי יכולת ההפסדים של הבנק מוגבלת. כריות רווחיות שלא בלטו לטובה ומוגבלות ע"י מבנה הוצאות קשיח ויעילות תפעולית נמוכה.

מאת: משה פנחס seoבנקאות17/12/128648 צפיות
צ`קים מסחריים שאנו רוצים לנכות אותם ניתן לבצע במספר חברות לניכיון כאן תוכלו לראות את ההסבר כיצד הדבר מתבצע והמלצות וטיפים כיצד לבצע זאת.

מאת: Michal Cohenבנקאות08/11/128783 צפיות
תוכניות חיסכון הן דרך מעולה להשגת יעדים בטווח הקצר והארוך. יעדים כלכליים אלה יכולים להיות רכישת דירה, רכב, השקעה בעסק, חיסכון לתקופת הפנסייה, חיסכון ללימודי הילדים וכדומה. בשונה מהלוואות שבהן הכסף אמנם ניתן באופן מיידי בתוכנית חיסכון ניתן לממש את הכסף רק בתום תקופת החיסכון. לכן, נשאלת השאלה – מה הופך תוכנית חיסכון למשתלמת כל כך בזמן שהלוואה עושה זאת מהר יותר? התשובה פשוטה: את ההלוואה שלקחנו נצטרך להחזיר בתוספת ריבית גבוהה. בתוכנית חסכון הדבר הפוך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica