חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לא כדאי לשחק עם זמן ההמתנה

זמן המתנה ארוך לנציג שירות, הוא אחת הנקודות הרגישות בכל הקשור לטיפול בלקוח ולמידת שביעות רצונו מהחברה הנותנת לו שירות. לקראת השתתפותו של חיים רומנו, מנכ"ל אל-על היוצא שאף הקים בחברה את מוקד שירות לקוחותיה ומנהל כיום את חברת 4cust המייעצת לארגונים שונים בנושא שירות לקוחות, בכנס השנתי של הפורום הבכיר לשירות לקוחות במרכז הישראלי לניהול, הוא התראיין השבוע (26.12.2010) לכלכליסט.

פנייתך חשובה לנו

בכתבה הוא דיבר בעיקר על החשיבות של מתן שירות טוב ללקוחות, ועל כך שבארץ לא משקיעים בטיב השירות, בין אם בכל הקשור לשקיפות ואמינות להשקיע בטיפוח היחסים עם הלקוח ושימורו. הוא אף התייחס לזמני ההמתנה הארוכים של לקוחות בטלפון : "זמן המתנה זו סוגיה קריטית ביחסי לקוחות, אם אני ממתין ההרגשה שלי היא שהחברה מזלזלת בי, והכי גרוע שעוד אומרים לי: 'פנייתך חשובה לנו'. אם פנייתי חשובה, אז תענו. קשה לי לקבל את זה שמצד אחד חברה מדווחת על רווחי שיא, ומצד שני אין לה פתרון לזה שכשאני מתקשר גם יענו לי. ואני אומר את זה כלקוח. בתהליכים יעילים והתנהלות נכונה ניתן לפתור את זה".

המפגש הטלפוני של הלקוח עם החברה – הוא גם הרושם הראשוני

לצערנו, בארץ טיב השירות, בחלק מהחברות, בינוני ומטה. הדבר מתבטא קודם כל במענה הראשוני בטלפון. רבות הן החברת שבהן זמן ההמתנה גובל במספר דקות ואף יותר. כך למשל, כפי שדווח ב – YNET, אלו שניסו להתקשר למוקדי השירות של החברות הסלולריות לפני כמה חודשים, נתקלו בזמן המתנה ממושך, ממנו עלה כי החברות הסלולריות השונות התקשו להתמודד עם בואו של ה-iPhone 4 מבחינת היערכות במוקדי השירות. יתרה מזאת, לקוחות סלקום , להם הוצעה הנחה במעמד רכישה באמצעות אתר האינטרנט של החברה, נאלצו להמתין זמן רב בשל העומסים באתר שלא אפשרו את הרכישה, חלקם אף התייאשו ופנו לרכישה באמצעות הטלפון.

מדובר בזמן המתנה ארוך מאד, היוצר תחושה של זילות פניית הלקוח. המענה הראשוני הוא הרושם הראשוני שמקבל הלקוח ברגע שהוא יוצר קשר עם החברה, והוא יכול להעיב ולהשליך על מערכת היחסים בין הלקוח לנותן השירות. באשר לחברות הסלולאריות, נדמה כי זמני ההמתנה במוקדי החברות הסלולאריות הפכו לתופעה וכי מתן שירות ללקוחותיהם נעשה דבר זניח. היות והם כובלים את הלקוחות, הם מרגישים בטוחים מספיק לענות לפניות גם לאחר 40 דקות, מדובר באבסורד.

יצאנו לפרסומות, תיענה בהקדם

זמן ההמתנה הארוך, המגיע פעמים רבות לעשרות דקות, אינו מסתכם רק בהמתנה עצמה. לאורכה של ההמתנה, מושמעות פרסומות וגם כאשר נציג השירות עונה סוף סוף, הוא מנסה למכור ללקוח מוצרים ושירותים שונים. בניסיון להפסיק מצב אבסורדי זה, הונחה השבוע על  שולחן הכנסת הצעת תיקון לחוק הגנת הצרכן, האוסרת לפרסם באופן כפוי במענה טלפוני בין אם באמצעות פרסומות שתושמענה בזמן ההמתנה או מצידו של הנציג עצמו, עליו יאסר להציע ללקוח המתקשר הצעות שיווקיות.

בהמשך צפויות להיות מוגשות הצעות נוספות לתיקון כמו למשל לחייב לזמן מענה מקסימלי של המתנת הלקוח לנציג שירות טלפוני. הצעות תיקון אלו מבורכות ואם תתממשנה, הן תבאנה לצתג שהצרכים יוכלו לקבל שירות מהיר מבלי "להתייבש" על הקו כפי שקורה באופן שכיח היום.

במצב זה על החברות להגדיל את כמות כח האדם במוקדים תוך התאמה של כמות העובדים לכמות הפניות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שלא כל החברות יכולות להרשות לעצמן להגדיל את כמות כוח האדם שברשותן. כאן נכנסות לתמונה חברות כמו קישורית מענה עסקי שעיקר מיומנותה הוא מענה מהיר, אדיב ומקצועי המשמש כ-2500 בתי עסק.

מאת: קישורית  - מענה עסקי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קישורית- ספקית שירות המענה הטלפוני האנושי-עסקי המובילה בישראל מאז 1993
http://www.kishurit.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קישורית מענה טלפוני לעסקים

מאת: קישורית מענה טלפוני לעסקיםשימור לקוחות21/07/111248 צפיות
הגיע הזמן להתעורר! חשבו לעצמכם: כמה כסף אתם מוציאים סה"כ בשנה אחת על החזקת נציג אחד? משכורת, תשלומי ביטוח, הטבות, ימי השתלמות, ימי חופשה בתשלום וכמובן תשלום על המרחב העבודה והציוד.

מאת: קישורית מענה טלפוני לעסקיםייעוץ עסקי05/06/111166 צפיות
בדיון שנערך לאחרונה בכנסת, כפי שדווח ב-YNET, נאמר כי באם חברות הסלולר לא תפעלנה לקצר את פרקי זמני ההמתנה במוקדי השירות הטלפוניים, תקודם חקיקה (אותה מקדם מזה זמן ח"כ איתן כבל) שתטפל בנושא ותחייב מענה, תוך שלוש דקות.

לפני כשבוע (14.5.11), שודרה כתבה במהדורת מוצ"ש של חדשות ערוץ 2, אודות לחץ בעבודה, ובה ניתן היה אף למצוא את חברת קישורית (ניתן לצפות בחלק אודות קישורית בסרטון המצורף למעלה). אז מי מאיתנו לא מצא את עצמו חוזר מיום עבודה עייף ומותש, כשכל רצונו הוא לחלוץ את נעליו, להתיישב ולהירגע מהיום הלחוץ שעבר עליו? זה קורה לכולם, אבל יש אנשים שתחושת לחץ בשל המתרחש בעבודה, מלווה אותם באופן יום-יומי. כיצד עליהם להתמודד איתו? על כך ננסה לענות במאמר זה.

מיקור חוץ יכול להיות מושג מפחיד עבור בעלי עסקים קטנים. הפחד העיקרי הוא מאיבוד שליטה או חוסר יכולת לעמוד בתשלומים הכרוכים בשירות מסוג זה. הגיע הזמן לזנוח את החששות ולהתגבר על זה, כי מיקור חוץ הוא בהרבה מקרים הפתרון האידיאלי.

ההבדל המהותי בין כל אחד מהמוקדים הללו הינו בסוג הנציג / המוקדן, שיטות התימרוץ והתיגמול שלו ובמהות ואופן התנהלות השיחה הנובעת מפעילותו של אותו נציג. אי אפשר להחליף בין הנציגים במוקדים השונים מבלי לאבד איכות, מקצועיות ותמורה לכסף

מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את הביטוי – "מוקד טלפוני"? אני בטוח שעבור רובכם האסוציאציה היא תמונה של אולם מלא באוזניות המחוברות לראשים, קיובים, מסכי מחשב וזמזום בלתי פוסק של קולות. אז נכון, התמונה הזאת לא באמת רחוקה מהמציאות (אתם מוזמנים לבקר אצלנו…), אבל מאחורי מוקד טלפוני מצליח יש בעיקר הרבה ארגון, תכנון ומחשבה.

כמה פעמים קרה לכם שהתקשרתם למוקד טלפוני, ולא רק שנאלצתם להמתין דקות ארוכות, אלא שבאותו זמן גם זמזמו לכם באוזן מסרים שיווקיים? אתם לא לבד.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231586 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21887 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21870 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201181 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20926 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191434 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191641 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica