חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינוך דרך אגרוף?

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה07/01/20111324 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חינוך דרך אגרוף או איך לבחור אומנות לחימה לילד?

לא פעם שואלים ההורים את עצמם שאלות כגון: האם כדי לשלוח ילד לחוג אומנויות לחימה? איזה אומנות לחימה לבחור? האם צריך?

הילדים גדלים והורים מתחילים לחשוב ולחפש פטרון לאן לנתב את כוחם, איזה פעילות מרתקת למצוא, אשר יהיה מועיל לברואות, שיכול בהורמוניה לפתח את הנשמה ואת הגוף, לעבד את רצון ונחישות. אולי לשלוח את הילד לחוג אומנויות לחימה? רעיון טוב ומעניין, אבל בראשית קשה להורים לעשות בחירה בין סוגי אומנויות לחימה שונים כי הורים עצמם לא מבינים בהם, שנית גוברים בהם הפחדים הרגילים:

  • בריאות - האם זה לא יזיק לילד?
  • חינוך - האם הילד פתאום יהיה אלים ואגרסיבי?

כך חושבים ההורים. אבל ילדים הולכים ללמוד אומנויות לחימה כדי ללמוד להגן על עצמם, כדי להיראות טוב יותר בעייני בני גילם, כדי להשתייך למשהו אחר ומסתורי. הבחירה של סוג אומנות לחימה היא בידי הילדים עצמם. אבל אם אינכם יודעים מהו "חלום" של הילד, אז מומלץ להמשיך ולקרוא עד הסוף.

ישנן גישות שונות לעניין אומנויות לחימה לילדים בעולם. יש דעה שאומנויות לחימה הופכות את הילד לאגרסיבי ואלים יותר. טבעי שילד רוצה להראות את מה שהוא לומד גם לכם ההורים וגם לחברים. אם אתם פתאום מגלים שילד מתחיל להציק לקטנים ממנו, מפגין בריונות ללא סיבה, אז מומלץ להקדיש לזה זמן, ללכת לאימון יחד עם הילד,לשבת באימון ולראות. ייתכן שתבינו שמורה אינו מתאים לילדיכם. אבל אין זו סיבה להפסיק את האימונים, כדי להעביר את הילד למורה אחר,מקצועי ומנוסה יותר.

תוקפנות יש אצל כולם. אומנויות לחימה מלמדות למתן את התוקפנות כי קשורות ללימוד הפילוסופיה, אתיקה וקודים מוסרים. שביל חיצוני - מיומנויות לחימה, הנתיב הפנימי - רוחני. חשוב מאוד שמאמן יוביל את התלמידים בשניהם.

איזה סגנון לבחור?

סגנונות קשים.

עקרון הראשי שלהם: כוח נגד כוח. לילד הנחשף אליהם קשה לראות את הגבול בין מכה חזקה והדרדרות לאלימות קשה. בגיל 10 לא רק צריך ללמד לקפוץ, לתת אגרופים ובעיטות אלה גם לחנך. אגרוף תאילנדי, קראטה, קיק-בוקס ודומים להם מתבססים על הביטים של המאבק. יוצא מן הכלל - קראטה, המחייב צמיחה רוחנית של התלמיד במהלך המעבר לשלב הבא של מיומנות. אבל לא קל למצוא מורה שמלמד את השיטה בצורה מסורתית. היום יש בקראטה מצב שבו כל מאמן יכול ליצור סגנון משלו. לפעמים מורה לא יודע כלום אבל מנסה ללמד. הילדים יוצאים מאוכזבים וכבר לא רוצים ללכת לשום מקום אחר או ללמוד אומנויות לחימה בכלל. ברוב חוגי הקראטה הדגש הוא על לימוד טכניקות קרב( למעט כמה סגנונות) ואימונים הם אימוני מגע. בגיל צעיר די מסוכן לקבל מכה בראש כל אימון, זה מתאים יותר לנוערים.

סגנונות רכים ושיטות פנימיות.

כאן מלמדים להשתמש בכוח ואנרגיה של התוקף, כלומר להשתמש באנרגיה פנימית. הילד לומד באיזה מידת הכוח להשתמש ולבחור כלים נכונים למצב הנתון כדי להגן על עצמו ולשלוט על המצב. סגנונות פנימיים מלמדים את הילדים חשיבה מפוכחת, מפתחים את היכולת לשלוט בעצמו. הם עוזרים להבין את הקשר בין האדם לטבע, את ההרמוניה של היקום.

חשוב לזכור שילדים הם לא מבוגרים קטנים. עד לשלב של התפתחות הסופית של השלד, לא יכול ילד לעמוד בעומסים של מבוגרים. עד גיל 13 לערך חשוב לא לעמיס על הגוף.

שיטה שמשלבת בין קשה לרך היא שיטת הג'יו-ג'יטסו. בסגנון זה ישנו איזון בין כוח לרוח. כל אחד יכול למצוא בה את שלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר' דוד דרפק
חגורה שחורה דאן 6
בג'יו-ג'יטסו
http://www.lehima.org

מטפל בכיר בדיקור קוריאני בשיטת סאעם

http://www.dikur4u.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרפק

מאת: דוד דרפקרפואה משלימה07/11/171372 צפיות
לפני כ- 400 שנים, בתקופת שושלת קוריאנית ג'וסון , לאחר התבודדות וסגפנות של 13 שנים במערה, המציא, תוך שימוש בתורת היין ויאנג, וחמשת האלמנטים, נזיר המוכר בשם סאעם, את נוסחאות הדיקור החדשות. עם שיטת הדיקור שהמציא אשר הייתה ייחודית וחדשנית, הוא טיפל בהצלחה באלפי חולים. לפניו, תורת היין והיאנג, ותיאוריית חמשת היסודות (אלמנטים), מעולם לא היו כל כך ברורות ושימושיות לטיפולי אקופונקטורה. למרבה הצער, ספריו ורישומיו של נוסחאות וטיפולים נקברו ברעידת אדמה, ולא התגלו עד לשנות ה-50 של מאה ה-20.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה25/09/132342 צפיות
מאמר זה הוא חלקו הראשון של עבודה רבת שנים שמתרכזת בחיפוש אחרי סודות של אומנות לחימה יהודית. קשה לאמין שלא היה דבר כזה, אבל מצד שני גם אין כל זכר לכך. המסע הוא ארוך ואולי גם אין לו סוף.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה03/11/091163 צפיות
על התפתחותן של אומנויות הקרב ביפן.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה07/10/091270 צפיות
אומנויות לחימה לילדים. ג'יו ג'יטסו כמקור ללימוד אומנויות לחימה לילדים. הורים וילדים ביחד.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה02/10/091589 צפיות
ג'יו-ג'יטסו כמקור של אומנויות לחימה רבות. היסטוריה,עקרונות ויסודות השיטה.הבדלים בין שיטות שונות.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה02/10/091239 צפיות
שיטת הלחימה ככלי לפיתוח רוח לחימה וחזרה לשורשים.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה02/10/091352 צפיות
מה הם אומנויות לחימה? איך נוסדו והתפתחו? מה הבדל בין מזרח למערב?

מאמרים נוספים בנושא אומנויות לחימה

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה02/10/132427 צפיות
לא פשוט לחיות בתחושת פחד באופן יומיומי בין אם מדובר על חשש כאשר הולכים ללימודים, מטיילים עם הכלב ברחוב או שפשוט לא מרגישים בנוח מספיק ללכת למועדון. אז מה עושים? ובכן, על מנת לפתור את הסוגיה הנ"ל ולשנות אותה מהשורש, ישנה אפשרות יוצאת מן הכלל היכולה לשפר באופן יוצא דופן את תחושת הביטחון וכן, להקנות ללומדים אותה שיטות הגנה עצמית יעילות ביותר.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה25/09/132342 צפיות
מאמר זה הוא חלקו הראשון של עבודה רבת שנים שמתרכזת בחיפוש אחרי סודות של אומנות לחימה יהודית. קשה לאמין שלא היה דבר כזה, אבל מצד שני גם אין כל זכר לכך. המסע הוא ארוך ואולי גם אין לו סוף.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה09/09/131909 צפיות
ניתן למצוא כל מיני שיטות של אומנויות לחימה אשר קיימות שנים רבות אך ניתן למצוא שיטה אחת ומיוחדת שנחשבת כבעלת יתרון על אחרות – שיטת קרב המגע. רגע לפני שנדבר על היתרונות של השיטה, בואו נברר קצת אודות ההיסטוריה שלה.

מאת: מיכאל רומנסקיאומנויות לחימה15/07/131945 צפיות
ההיסטוריה של אומנויות הלחימה ארוכה ועשירה. למרות שחלק גדול מאומנויות אלה הגיעו מהמזרח הרחוק, הרי שכיום ניתן ללמוד מגוון של שיטות וטכניקות שהתפתחו והשתכללו בעולם כולו. אומנויות לחימה ידועות בתרומתן העצומה לחיזוק הביטחון העצמי, שיפור הקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני, והן כמובן מקנות את היכולת הטובה ביותר להגנה עצמית במצבי חירום.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה08/07/131844 צפיות
עם זאת חשוב לציין שהאימונים אינם אותו הדבר אצל כל קבוצה וקבוצה. לדוגמא: אם מגיעים בני נוער הרי שהמדריכים מתמקדים איתם ומלמדים אותם תחומים שונים לעומת אנשים בשלב השלישי לחייהם. על מנת להצליח למצוא את המקום הטוב ביותר ללמוד בו את שיטת קרב המגע מומלץ לבצע סקר שוק מעמיק ובו לבדוק אודות המקום, האם למקום יש את הרישיונות הנדרשים, האם למקום יש מדריכים מנוסים וכמובן האם המחיר שנלקח מהחניכים הוא מחיר הוגן ולא פחות חשוב מכך – מחיר משתלם.

מאת: נטלי אלוניאומנויות לחימה03/05/131846 צפיות
אומניות הלחימה הסינית הם הראשונות ואלו היו מודל ודוגמה לאומניות לחימה בכל העולם וגם בארצות המערב. מדרכים להגנה עצמית התפתח מאוד הנושא של אומניות לחימה לכיוון ספורטיבי חדשני.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה21/04/131721 צפיות
אין דבר יותר נורא מלשבת בבית ולפחד לצאת לקנות משהו מהמכולת רק בגלל שחשוך מעט בחוץ וכעת מסתובבים יותר אנשים חמומי מוח. אין יותר מתסכל מכך שהכלב מיילל כי הוא רוצה לצאת לטיול בחוץ אך אתה מפחד לקחת אותו לטיול ארוך. אחד הפתרונות הטובים ביותר לבעיה היא שיטת קרב המגע.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica