חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוות דעת מומחה לכספים

חוות דעת מומחה בענייני כספים נדרשת במגוון רחב מאוד של סיטואציות. לא תמיד מדובר במתן תמיכה לכתב טענות כלשהו, אם כי זהו המקרה הקלאסי.  פעמים רבות נחוץ הדבר במהלך העסקים הרגיל לצורך עניינים הקשורים לניהול השוטף של העסק לצורך הוכחת עניין כספי השנוי במחלוקת.
הדבר יכול להיות בענייני ריביות על אשראי ספקים/לקוחות, אשראי בנקאי וחובות שונים לרבות הלוואות חוץ בנקאיות לטווח קצר או בענייני נזקים כתוצאה מהפרת הסכמי שיתוף פעולה שוטף כגון הסכם ייצור בו צד א' מייצר וצד ב' משווק כאשר הצדדים מתחייבים הדדית לייצור ושיווק כמות חודשית מינימלית במחירים מסוימים שנקבעו מראש או למחזור עסקאות חודשי מינימלי למשך תקופה שנקבעה מראש.
במקרים אלו,  יש צורך במומחה על מנת לאמוד את הנזקים הכספיים שנגרמו כתוצאה מאי עמידה בתנאי הסכם- כאשר ההסכם עשוי להיות בכתב או בעל פה- כעולה מהנוהג בין הצדדים על פני תקופה ניכרת.
לעתים זקוקים למומחה כדי לפתור בעיות תזרימיות בניהול השוטף ולייעל תהליכים קיימים ויש צורך בפורמט חוות הדעת על מנת להציג את אפשרויות ההבראה בפני ההנהלה  באורח מקצועי.
יש מקרים בהם זקוקים לתכנית עסקית או להערכת שווי החברה והמוניטין שלה על מנת לקבל החלטות אסטרטגיות כמו כניסה לתחום חדש, הרחבת עסק קיים, עדכון הידע אודות המתחרים והשוק לשיפור התחרותיות ועוד.
אך עדיין ברוב המקרים, נדרשת חוות דעת מומחה בעיקר במצבים של התנהלות משפטית  כגיבוי, חיזוק ולרוב כביסוס העיקרי לכתב הטענות- אם כהגנה או כתביעה, שכן חוות הדעת מבססת את האמור בכתב הטענות ומציגה תמונה כלכלית של המצב הכספי הנדון תחת הטענות וההנחות התומכות בטענות על פי נסיבות המקרה הספציפי.
חשוב מאוד שחוות הדעת תהיה מבוססת ככל האפשר. בתי המשפט עמוסים והשופטים נתקלים רבות  בכתבי טענות שאינם מבוססים דיים. על חוות הדעת להסתמך בעיקר על מסמכי צד ג' ופחות על טענותיו  הסוביקטיביות של מזמין חוות הדעת, שכן הסתמכותה על מסמכים בלתי תלויים במזמין חוות הדעת מבססת את אמינותה בעיני קוראיה, ובית המשפט בכללם.
הדבר לא תמיד מוצא חן בעיני מזמין חוות הדעת שכן מסמכי צד ג' אינם תמיד זמינים ולעיתים לא רק טורח רב כרוך בהשגתם אלא גם ממון. אך התועלת מהשגתם לרוב עולה עשרות מונים על עלותם ועל הטירחה הרבה שהושקעו בהשגתם והדבר מוכיח את עצמו שוב ושוב ועומד יפה במבחן המציאות.
כמו כן, על מזמין חוות הדעת להמציא למומחה את כל הנתונים הרלבנטיים לנושא, הן בעל פה והן בכתב, על מנת שהלה יקבל את התמונה המלאה של נסיבות המקרה ויבסס את חוות דעתו על פי נסיונו במקרים דומים ולא רק על החוק היבש.
לסיכום, גורמים רבים משפיעים על חוות הדעת ויש לזכור להמציא את כולם למומחה  על מנת שיערוך את חוות הדעת נטובה ביותר עבור הלקוח תחת הנסיבות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בעלת תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה- האוניברסיטה העברית, ירושלים.
18שנות ניסיון בתחומי החשבונאות והכלכלה ועשרות הצלחות בעקבות מתן חוות דעת מומחה בתחומי בדיקות בנקים, הערכות שווי ואומדן נזקים כספיים (כגון למוניטין)לפירמות מובילות במשק וללקוחות פרטיים.
 יוצאת BIG 4, נמנית על רשימות המומחים של בית המשפט המחוזי בתל אביב, של ההסתדרות הציונית העולמית ושל משרד המשפטים. הוזמנה לדיוני ועדת חוקה חוק ומשפט בנושא הלוואות חוץ בנקאיות.03-6475937

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגולה אלטמן

מאת: סגולה אלטמןפיננסים וכספים - כללי 21/05/091223 צפיות
יתרונות מוסד הבוררות בכלל והבוררות העסקית בפרט על פני התדיינות משפטית רגילה ואופיו של הליך הבוררות על קצה המזלג, בפרט בעת מיתון.

מאת: סגולה אלטמןגישור ובוררות21/05/091348 צפיות
יתרונות מוסד הבוררות בכלל והבוררות העסקית בפרט על פני התדיינות משפטית רגילה ואופיו של הליך הבוררות על קצה המזלג, בפרט בעת מיתון.

מאת: סגולה אלטמןגישור ובוררות21/05/091359 צפיות
יתרונות מוסד הבוררות בכלל והבוררות העסקית בפרט על פני התדיינות משפטית רגילה ואופיו של הליך הבוררות על קצה המזלג, בפרט בעת מיתון.

מאת: סגולה אלטמןגישור ובוררות21/05/091307 צפיות
מתי כדאי להיעזר בחו"ד מומחה לכספים ומה היא מניבה.

מאת: סגולה אלטמןעסקים - כללי21/05/091237 צפיות
מתי כדאי להיעזר בחו"ד מומחה לכספים ומה היא מניבה.

מאת: סגולה אלטמןבנקאות21/05/091675 צפיות
בימ"ש שלום קבע, כי חוב לבנק בגין יתרת חובה,שהנו חוב העומד לפירעון על פי דרישה ולא במועד שהוגדר מראש ע"י הצדדים, מתיישן בתוך 7 שנים מיום הדרישה הראשונה לפירעונו. לפיכך נדחתה תביעת הבנק.

מאת: סגולה אלטמןבנקאות21/05/091432 צפיות
עמלות הבנקים, הוצאות שכ"ט עו"ד והוצאות המשפט בהן בנק מחייב חשבון, בראי חוק הריבית

מאמרים נוספים בנושא שירותים לעורכי דין

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין28/06/211730 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים (תיקון 34 לחוק) לקח זמן אך לאחר עבודת מחקר של חודשים רבים ואפיון עלויות וחסמים בהליכי הרישוי הצלחנו להוציא מסמך מסכם שברובו אומץ. כן הרפורמה כבר כאן. יקח זמן לגורמים להכירה ולהנות מיעילותה, יקח זמן למגישי הבקשות להכיר את דרכי היעול בתהליכי הרישוי החדשים,המפרטים האחידים, רישוי העסקים הדיפרנציאלי אבל ללא ספק תהייה הפחתה של הנטל הבירוקרטי.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין16/06/211659 צפיות
מינהל התכנון - הנחיות לעריכת נספח יציבות מטרת המסמך: הגדרת העקרונות לעריכת נספח יציבות במסגרת בקרת התכן בהליך הרישוי. פרטים נוספים, ככל שידרשו, בהתאם לסוג המבנה ומאפייני האתר כמפורט במידע התכנוני אשר משרדנו מפרסם בהמשך.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין09/05/21949 צפיות
היטל המשולם עבור עליית שוויים של מקרקעין עקב אישור תוכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג. ככלל, שיעור ההיטל הינו מחצית ההשבחה ומשולם לוועדה המקומית. תשלום היטל השבחה הינו תנאי למתן תעודה לטאבו, גם אם הזכויות טרם נוצלו. החבות בהיטל השבחה חלה על הבעלים או החוכר לדורות. קביעת היטל ההשבחה (שומה) גובה היטל ההשבחה נקבע על ידי שמאי מקרקעין מטעם הוועדה המקומית המעריך את הנכס. גובה ההיטל מחושב על פי מצב תכנוני, פיזי ומשפטי של הנכס, ובהתאם להוראות התוספת השלישית לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין09/05/21864 צפיות
קלינגר בנימין מומחה לתכנון ובניה שמח לשתף ממשק לאיתור בקשות רישוי והיתרי בנייה, אשר נועד להקל על הליך האיתור והקבלה של מידע מפורט בשורה של נושאים, כגון: בקשות לקבלת היתרי בנייה, סטטוסים של טיפול בבקשות, חוות דעת מגורמים שונים, החלטות הוועדה בנוגע לבקשה ועוד - וכן, לצפות בכל המסמכים הסרוקים המקושרים לבקשה.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין22/04/211046 צפיות
אלה עיקר החידושים שייכנסו לתוקף החל ב-1.4.2021: מסלולי רישוי מקוצרים להוצאת רישיון עסק (טרם פתיחת העסק): * מסלול רישוי תצהיר - קבלת רישיון תוך 21 ימים. * מסלול רישוי מזורז א' - קבלת היתר מזורז ל-180 יום בתוך 21 ימים. * מסלול רישוי מזורז ב' - קבלת היתר מזורז ל-180 ימים בתוך 49 יום. העברת בעלות ברישיון באופן אוטומטי: * עסקים בעלי רישיון עסק בתוקף ושאינם נדרשים באישור משטרה - העברת בעלות באופן מיידי. * עסקים בעלי רישיון עסק בתוקף ונדרשים באישור משטרה - העברת בעלות בין 14 ימים ועד

מאת: יעקב רוזןשירותים לעורכי דין20/04/201132 צפיות
לעיתים בשל הסכמות עסקיות או בשל סכסוך עולה הצורך בשירותי תמלול משפטי מהיר ומקצועי. בין שמדובר בדיון בבית משפט שבו נצטרך להציג ראיות מוקלטות ומתומללות באופן מקצועי, ובין שמדובר בצורך לשמור תיעוד סדור של ישיבות ודיונים עסקיים של חברות או של מועצות - בחירה נכונה של חברה העוסקת בשירותי תמלול היא מרכיב חשוב בהצלחת ההגשה. בפוסט מקצועי הבנו את השיקולים שאמוריםלהנחות אתכם בבחירה של חברת שירותי תמלול לבית המשפט.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין30/04/171850 צפיות
א. חוק סדר הדין הפלילי (מס') (הסדר מותנה - תשלום לוועדות מקומיות), התשע"ג-2013 ב. מטרת החוק ביום 2 באוגוסט 2012 פורסם ברשומות חוק סדר הפלילי (תיקון מס' 66), התשע"ב-2012, אשר עניינו סגירת תיק בהסדר (להלן – חוק הסדר מותנה או החוק). תחילתו של חוק הסדר מותנה הוא תשעה חודשים מיום פרסומו, ב - 2 במאי 2013. חוק הסדר מותנה מסמיך תובע לערוך, בתנאים מסוימים, הסדר עם חשוד, במסגרתו מודה חשוד בעובדות, ומסכים לקיים תנאים מתוך רשימה של תנאים המנויים בחוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica