חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי חינוך מיוחד

מאת: שילו שביטליקויי למידה31/01/20111663 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
לפתוח את הדלת לעולם משמעותי של עשייה וקידום

מערכת החינוך בישראל פותחת שעריה בפני תלמידים מכל גווני הקשת ולבעלי צרכי למידה שונים, כשחלקם מוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים. עבור תלמידים אלה פותחה מערכת הלימודים של החינוך המיוחד, המאפשרת להם לזכות בחינוך, בלמידה ובטיפול המתאימים לצרכיהם מתוך מטרה להקנות להם את הבסיס הנדרש לחיים משולבים בקהילה, לרכישת ידע ולהשכלה. אנשי המקצוע הפונים אל לימודי חינוך מיוחד הם אנשים שנכונה להם עבודה קשה ואתגרים מרובים מדי יום, אך לא פחות מכך – סיפוק, תחושת הישגיות עצומה והגשמה עצמית שאין שנייה לה.

מה כוללת הכשרה בתחום חינוך מיוחד ?

מטרתם של לימודי חינוך מיוחד להכשיר אנשי חינוך ראויים ומקצועיים להוראה במסגרות של החינוך המיוחד או כמשלבים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגיל. מורים העושים את צעדיהם בעולם החינוך המיוחד, לומדים כיצד להתאים את תוכניות הלמידה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, וכיצד ניתן להביאם לרמה לימודית גבוהה, להגשמת יכולותיהם ולעמידה ביעדים.

לימודי חינוך מיוחד נוקטים בגישה המשלבת שיקום והומאניות, המעמידה את המורים במקום בו הם נדרשים למצוא את הדרך לליבו של כל ילד ואת הדרך הנכונה לשלב אותו בלמידה. בהכשרה במסלול לחינוך מיוחד רוכשים המורים כלים המאפשרים להם את רכישת הידע האקדמי הנדרש להוראה, כמו גם את ההבנה כיצד לעבוד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כיצד להיות קשובים להם, וכיצד לזהות את אותן נקודות בהם ניתן להעצים אותם.

לימודי חינוך מיוחד כוללים קורסים בהתפתחות הילד ובהתפתחות גופנית, נושאים פרא-רפואיים, עבודה עם ליקויי חושים (עיוורון וחירשות), בהקניית כלים להתמודדות עם התנהגות חריגה, בפיתוח וקידום שפה, כיצד לפתח אוריינות אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, עבודה עם ילדים על הקשת האוטיסטית וכן עבודה עם ילדי ADHD.

לימודי חינוך מיוחד כוללים גם היכרות עם סוגים שונים של פגיעה גופנית או מוחית, המאפיינים של פגיעות אלה, דרכי האבחון ודרכי טיפול למיניהן, בין אם מסורתיים ובין אם חדשניים, המאפשרים לקדם את הסובלים מלקויות אלה. לימודי חינוך מיוחד כוללים הכשרה מיוחדת וייעודית שאינה דומה להכשרתם של מורים רגילים, גם לנוכח העובדה כי במהלך לימודי חינוך מיוחד זוכים הסטודנטים להתנסות וחיכוך רב עם ילדים אלה, גם במסגרת שעות טיפול שבועיות.

מהם המסלולים בהם אפשר ללמוד חינוך מיוחד ?
  1. חינוך מיוחד לגיל הרך,הכולל עבודה עם בני 0-6. בסיום המסלול יוכלו בוגריו להשתלב בגני הילדיםהפונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, לעבוד כמורים בבתי הספר של חינוך מיוחד אוכמשלבים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת החינוך הרגיל.
  2. חינוך מיוחד לכיתותא-י"ב, המאפשר לבוגריו להשתלב כמורים בבתי הספר לתלמידים בעלי צרכיםמיוחדים או בבתי הספר הרגילים.
לימודי חינוך מיוחד לילדי ADHD

ילדי ADHD הם מי שסובלים מקשיי קשב וריכוז, אוכלוסיה הגדלה בהתמדה, שהשייכים אליה מתקשים לעמוד בדרישות הלמידה של בתי הספר ומתקשים להמשיך ללימודים גבוהים. קשיים אלה גורמים לתחושות קשות של תסכול ומצוקה, עד כדי עזיבה מוקדמת של המסגרות הבית ספריות - היות ואלה אינן מספקות את המענה הנדרש.

ילדי ADHD אינם נדרשים למסגרות חינוך מיוחד ויכולים להשתלב בבתי הספר הרגילים, אם רק יינתן מענה לצרכיהם בדמות שילוב והעשרה. לפיכך, אנשי מקצוע של חינוך מיוחד יכולים להועיל להם בצורה משמעותית מאוד. באמצעות עבודה צמודה עם ילדי ADHD יכולים מורי חינוך מיוחד לסייע להם בפיתוח אסטרטגיות למידה, לסייע להם לזהות את נקודות החוזק המעצימות אותם, ולאפשר להם בטחון רב יותר בדרכם הלימודית והאקדמית גם בהמשך הדרך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודי אמנות,לימודי קולנוע ותרפיה באמנות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שילו שביט

מאת: שילו שביטלימודי תעודה ומקצוע29/08/111061 צפיות
אם אתם חובבי קולנוע ואתם חולמים להיות סקורסזה הבא, לימודי קולנוע הם בדיוק הלימודים המתאימים עבורכם. לימודי קולנוע לתואר ראשון (B.Ed.F.A) או לימודי קולנוע במסגרת לימודי תעודה, מאפשרים להגשים חלום ולקחת חלק בתעשייה הכול כך ייחודית הזו.

מאת: שילו שביטאומנות - כללי17/07/111037 צפיות
טיפול באמנות, הנחשב טיפול ייחודי מסוגו, עושה שימוש בטכניקות טיפול יוצאות דופן, מתחום ההבעה והיצירה. במסגרתם של לימודי טיפול באמנות נלמדות טכניקות טיפול, העושות שימוש במגוון של כלים שונים, מתחום האמנות.

מאת: שילו שביטלימודים אקדמאיים23/05/112014 צפיות
הוראת אנגלית היא מתחומי ההתמקצעות המרכזיים הדרושים במערכת החינוך, בעיקר לנוכח העובדה כי לימודי אנגלית מלווים את התלמידים בכל רחבי הארץ לאורך כל שנות בית הספר.

מאת: שילו שביטלימודים אקדמאיים17/04/111094 צפיות
לימודי קולנוע וטלוויזיה הם לימודים אטרקטיביים המושכים אליהם בדרך כלל משוגעים לדבר, מי שמתחברים מאוד לתחום העשייה היצירתית של קולנוע וטלוויזיה, ומי שמעוניינים להפוך את התחביב למקצוע.

מאת: שילו שביטחינוך ולימודים - כללי31/03/111545 צפיות
עובדי הוראה שהם בעלי ותק של שבע שנים ומעלה זכאים לצאת לשנת שבתון בה הם יכולים להתנסות במגוון השתלמויות לעובדי הוראה. במסגרת השתלמויות לעובדי הוראה עומדים לרשותם שפע קורסים לבחירה, חלקם קורסים הקשורים ישירות למקצוע ההוראה או לתחום המקצועי אותו הם מלמדים וחלקם קורסי העשרה בתחומים אחרים לגמרי, המיועדים לפתוח להם צוהר לתחום עניין חדש שלא הכירו קודם לכן.

מאת: שילו שביטלימודים אקדמאיים28/02/111254 צפיות
הכשרת מורים לאנגלית כוללת נושאים עיוניים רבים, המאפשרים לסטודנטים ללמוד את השפה האנגלית על כל רבדיה.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173632 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161866 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152164 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152465 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143966 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143530 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144167 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica