חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כמה מניות יש לכם בתיק?

מאת: גיא דינאיבורסת ת"א19/02/20111160 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

 אתחיל בסיפור קטן ותמים שימחיש לכולם את הנושא שעליו אני רוצה לדבר-

בחופשת הקיץ האחרונה יצאנו כל המשפחה המורחבת לבית מלון בצפון.

נכנסנו לחדר האוכל לאחר מנוחת צהריים קצרה, וכמו כל ישראלי מצוי ""חטפנו" כל מה שהמקום יכל להציע...

גיסי שהאכיל את האחיין שלי בן השנתיים עשה מעשה שלא ראיתי עד אותה עת- הוא לקח בידו האחת תפוח ובידו השנייה אפרסק וביקש ממנו- "תבחר".

שאלתי אותו לפשר העניין. הרי לחדר אוכל יש המון מה להציע, למה הציע בפניו שתי אפשרויות בלבד.

הוא ענה תשובה פשוטה- "אם מציעים לו יותר מ2 דברים הוא מתחיל להתבלבל ולא מסוגל להחליט מה באמת הוא רוצה. שתי אפשרויות זה המקסימום שאפשר להציע לו".

התשובה הפשוטה לכאורה ,העלתה בי הרבה מחשבה למשך חודשים ארוכים- ילד בין שנתיים יכול לבחור בין שני דברים בלבד. בין כמה דברים יכול האדם הבוגר לבחור בחירה נכונה ומושכלת? ארבעה? חמישה?....

העולם מציע לנו שפע רב, האינטרנט, המדיה, מקורות המידע בלתי מתכלים, אוסף החוויות שאנו צוברים בעולם המתקדם בלתי נגמר.

עולם השיווק מספק לך גירוי לכל החושים על מנת שתבחר במוצר שלהם, עוד פרסומת אחת וחזרנו...תמיד זה יהיה יותר מפרסומת אחת.

אז האם אנו יכולים לעשות את הבחירות הראויות לנו? מתברר שלרוב לא. תמיד נקנה בשופרסל  יותר ממה שהיינו צריכים, נחליף מכונית בכל שנה, נרצה את הבית היותר גדול , האישה היותר יפה, כל הזמן יותר.

התורה מנסה "להשתלט" על הבעיה הזו ודורשת ממך להישאר "בשטח שלך" לא לחמוד, לא לנאוף, לא לתת לעיניים לתור יותר מידי. כי אם תסתכל גם המחשבה שלך תתחיל לשוטט וזה יהפוך למעשה שלא תמיד הוא יהיה חיובי בשביל איכות החיים שלך.עולם האפשרויות האין סופיות מציג בפנינו לפעמים סוג של כלא ולאו דווקא חופש.

כיצד כל זה מתקשר לשוק ההון?

אחד הדברים הבעייתיים ביותר שמשקיעים עושים הוא לפזר את כספם בין עשרות או מאות מניות.

אני לא אשכח מקרה שהיה בסדנא שהעברתי ושאלתי את הנוכחים בקהל האם יש למישהו יותר ממאה מניות בתיק. בחור מבוגר הצביע ואמר שיש לו בתיק 250 ניירות ואג"חים. לזה ממש לא ציפיתי.

כששוק המניות עולה, כל יום צצות המלצות חדשות על מניות, בעולם ובישראל, המשקיע לא מסוגל לעצור ולבחור כמות קטנה של מניות, המבחר משגע אותו, הוא רואה כל מנייה עולה וחייב לקחת מכל הכסף הזה שנראה צומח על העצים, הוא קוטף וקוטף עד שהכל נופל לו מהידיים.

אז למה זה בעייתי בעצם להחזיק בכמות גדולה של ניירות ערך? המון סיבות.

האחת- העמלות המרובות שהמשקיע משלם לבנק, וריבוי פעולות בחשבון מכניס כסף בעיקר לבנק . (שבטח גם את המנייה שלו הוא מחזיק..).

השנייה- אי אפשר להשגיח על כמות גדולה של ניירות ערך.משקיע שיש לו יותר מידי ניירות מראה על השקעה חובבנית ללא בדיקה נאותה. כיצד אפשר לנתח טכנית ופונדמנטלית מניות כה רבות ?

השלישית- פיזור גדול מידי בתיק לא מניב שום יתרון. רוצים להחזיק בכל המניות בשוק? תקנו תעודת סל אחת על המדד.פשוט בזבוז סתמי של כסף.

מסקנה: בחרו לכם "נבחרת מנצחת" של מניות .עד 12-13 מקסימום. מנייה שבחרתם אותה כמו שבוחרים עסק (דברנו על זה בטורים הקודמים) לא צריכים להחליף אותה כל יומיים שלושה. אפשר להשאיר קצת כסף למשחקים אבל החלק הארי צריך להיות במניות כבדות ומוטות דיוידנד ,מניות צמיחה פוטנציאליות, ומעט מניות למסחר קצר טווח.

על נייר שחוזר בימים אלה מהקבר נדבר בשבוע הבא.

 

 



תגיות המאמר: שוק ההון, בורסה, מניות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא דינאי

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131157 צפיות
לאור החידושים הרבים שחודרים לעולם הטכנולוגי המודרני שלנו, ולאור החידושים שבדרך, הגיע הזמן שמישהו כאן ירים את הכפפה ויביא את היתרונות הרבים האלה אל המרחב הישראלי.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131028 צפיות
עוד מעט אתם חוגגים בר מצווה או בת מצווה ומתלבטים כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שאפשר. מחפשים דרך להפיק מסיבת בר מצווה בלתי נשכחת ומוצלחת במיוחד, ומחפשים דרך קלה ונעימה של השכרת ציוד לבר מצווה שתאפשר לכם להפיק ממנו את המיטב בכמה שפחות מאמץ.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131134 צפיות
בלי שנרגיש, ואפילו בלי שרבים יודעים, המוצרים האינטראקטיביים כבר כאן. מדובר בפיתוח טכלוגי שתופס תאוצה ונכנס לכל תחומי החיים שלנו. המושג אינטראקציה בעולם הטכנולוגי המודרני פירושו מערכת יחסים בין האדם למחשב, לתוכנה ולטכנולוגיה.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131056 צפיות
חיישני תנועה הם הדבר הבא בתחום הטכנולוגייה האינטראקטיבית והם כבר כאן. כמו בשיר של מאיר אריאל: "הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן" הם מנחשים אותנו ומגיבים לתנועותינו

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121220 צפיות
הזהב והיהלומים בעולם נהנים משווקים רבים אשר סוחרים בחומרים אלו באופן יום יומי. סוחרי זהב ויהלומים רבים צצים בכל העולם ונהנים מקניית זהב ויהלומים במחירים נמוכים ומכירת זהב ויהלומים במחירים גבוהים יותר

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121049 צפיות
מתחילים להתעניין במסחר בזהב? יש לכם סיבה טובה לכך, בדומה לתחומי מסחר אחרים כמו מסחר במניות, קניית אגרות חוב, מסחר במט"ח ועיסוק בנדל"ן – גם קניית זהב יכולה להתברר ככזו שלה תשואה כספית גבוהה ביותר שיכולה להעשיר בין רגע אדם שיש לו מעט מה להשקיע

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/12978 צפיות
כניסה לתחום מכירת זהב היא בהחלט פעולה הגיונית וכדאית דווקא בגלל העלייה במחיר גרם זהב בשנים האחרונות אשר מוסיפה לעלות

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161949 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144966 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148287 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131784 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131777 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131781 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica