חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

CRM- אתם באמת יודעים מה זה?

מאת: אביב יועציםשימור לקוחות24/02/20111197 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות נשמעת בארץ יותר ויותר המילה CRM. היא מרחפת בחדרי משרדים, מתגנבת אל מוקדי שירות לקוחות ומציצה גם בחנויות ובתי עסק קטנים. נדמה שמילה זו הפכה לחלק בלתי נפרד מהשיח העסקי והשיווקי בארץ, אך אם נערוך סקר בין כל עובדיה של חברה מסויימת, ייתכן שרובם הגדול לא יוכל לספק הסבר מלא לפירוש המילה. ואתה, המנהל הגדול שקורא את השורות האלה ומחייך, האם אתה באמת יודע מה זה CRM? ולא, אנו לא מתכוונים רק לתרגומה המילולי של המילה, אנו מתכוונים להסבר עמוק יותר, הסבר שמראה לא רק את פירושו של הביטוי אלא גם כיצד משתמשים בו הלכה למעשה.

ובכן, בדיוק בשביל זה נכתב המאמר הבא. לך, מנהלינו היקר, אנו מאשרים לקרוא אותו בדלתיים סגורות ואחר כך להעמיד פנים שכבר ידעת הכל, אם זה מקל עלייך...

אז מה זה בכלל CRM?

ביטוי זה הנו ראשי תיבות לועזיות המייצגות את המיליםCustomer relationship management , או בעברית- ניהול קשרי לקוחות. אבל את זה כבר ידעתם, נכון?

אך מהם בדיוק אותם קשרי לקוחות, ומדוע כל כך חשוב לנהל אותם? האין זה מספיק פשוט להיות יעילים ואדיבים, ואולי לחלק מתנות קטנות בחגים?

ובכן, CRM הנה אסטרטגיה שלמה אשר מטרתה לא רק לשפר את יחסיו של ארגון מסויים עם לקוחותיו, אלא גם לשמר את הלקוחות ולהביא לקוחות חדשים.

CRM מדבר על חשיבותו ומרכזיותו של הלקוח, כאחד הבסיסים העיקריים בדרך להצלחתו של כל עסק. ההבטים הבסיסיים של אסטרטגיית CRM הנם: - ניהול קשרים ושירותים – ניהול כספים – שיווק ומכירות – ניתוח ודיווח.

נו, אתם בוודאי חושבים לעצמכם, הלא בדיוק למטרות אלו הומצאו המחשבים. הרי מספיק שאתקין תוכנת ניהול חשבונות חכמה והיא כבר תעשה את העבודות הללו בשבילי, לא?

לא רבותי!

אסור לשכוח שהעיקרון המרכזי העומד מאוחרי האסטרטגיה או התפיסה של CRM הנו יחסים וקשרים עם בני אדם, ולא עם מחשבים! לכן, גם התוכנה החכמה ביותר והיקרה ביותר לא תספיק לכם. מובן שאיננו שוללים את השימוש בתוכנה, להפך- כדאי ורצוי להעזר גם בשירותיהם האמינים של תוכנות ומחשבים כדי לנהל בצורה מסודרת ונבונה את חשבונותיהם של הלקוחות, אך חשוב לזכור כי חובה עליכם לשמור גם על הפן האנושי.

בניגוד למחשבים (חכמים וחדישים ככל שיהיו), יישום אנושי של שיטת CRM יוכל להתחשב בהבדלים השונים בין לקוח ללקוח, ולנתח בצורה עדינה כיצד כדאי להתייחס לכל אחד ואחת מהם. כך יכולה השיטה גם לשמר את הלקוחות הקיימים, וגם להגדיל באופן קבוע את מאגר הלקוחות.

טוב, אז אתם כבר יודעים, פחות או יותר, למה הכוונה בביטוי CRM. אבל... איך זה בדיוק קורה? איך מתבצעים כל הניסים והנפלאות הללו שאנחנו מדברים עליהם כאן?

ובכן, זוהי שאלה שהתשובה עליה ארוכה ועמוקה, ומצריכה תהליך לימודי ארוך יותר מקריאת מאמר, אך ננסה להביא לכם דוגמה קטנה- של שיטת דירוג הלקוחות בצורה אישית- על מנת שתוכלו לקבל טעימה מעקרונות ה- CRM, ולהחליט אם זה טעים לכם...

השיטה מדרגת את הלקוחות על פי 3 פרמטרים:

1. "אחרוניות"- מתי הייתה הקניה האחרונה של הלקוח.

2. "תדירות"- תדירות הקנייה הידועה של הלקוח.

3. "הכנסות"- סך ההכנסות מהלקוח בעבר.

דירוג זה מאפשר הכרה עמוקה ואישית של הלקוחות, וכך ניתן להתאים לכל אחד מהם את השירות ואת חבילת הקניות היחודיים רק לו.

אז מה דעתכם? נשמע מעניין, נכון? רוצים לדעת עוד? בשביל זה תצטרכו להמשיך ללמוד!

 



תגיות המאמר: CRM


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביב יועצים >> המפתח שלך להצלחה שיווקית !

ייעוץ שיווקי

קידום אתרים בגוגל

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביב יועצים

מאת: אביב יועציםפלילי14/02/162091 צפיות
כתב אישום הינו המסמך שפותח את המשפט כנגד הנאשם והוא כולל מספר סעיפים קבועים ואת כל העובדות שנאספו כנגד המואשם, עדי התביעה והסעיפים בחוק שהופרו, כביכול, על ידו. ביטול המסמך מונע את ההגעה למשפט כך שאין ענישה וכל הטיפול בתיק מופסק. את הביטול ניתן לבצע בנקודות זמן שונות כאשר המוקדמת ביותר היא כאשר התיק עדיין נמצא בידי המשטרה ועדיין לא עבר לבית המשפט. כאן נלמד מעט יותר אודות אפשרויות הביטול השונות בנקודת זמן זו.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162433 צפיות
מועד מחיקת רישום פלילי ישן נקבע על פי הגדרות תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה למעשה כבר כאשר בית המשפט נותן את פסק הדין שלו לגבי העבירה שבוצעה. כל תקופה נקבעת על פי קריטריונים שקבועים בחוק. תקופת ההתיישנות תלויה בסוג הרישום הפלילי – האם מדובר בהרשעה בפשע או באי הרשעה. בנוסף, נקבעת התקופה על פי גיל הנאשם ועובדת היותו קטין או אדם בוגר בעת מתן פסק הדין. לבסוף, החוק מתייחס לסוג העונש שהוטל על הנאשם.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/161946 צפיות
תחום המשפט המנהלי בישראל הוא אחד התחומים המעניינים והמגוונים ביותר בעולם המשפט. המשפט המנהלי עוסק בהתמודדות של אזרח מול גופים מנהלתיים וציבוריים, מועדות הבנייה שמאשרות את תוכניות הבתים שאנחנו בונים ועד לזכויותיהם של עובדים, אסירים, חיילים ומשפחות נפגעות טרור. מהתמודדות מול גורמים תקשורתיים כמו רשות השידור וחיוביה את הציבור ועד לעבודה משפטית מול רשויות מקומיות המחייבות אותנו במיסים על פי חוק.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161579 צפיות
אם אתם גרושים טריים, תקופת החגים עלולה להיות קשה מאוד עבורכם. תחושת האומללות, האשמה והבדידות היא מתכון מושלם לדיכאון. בזמן שמשפחות אחרות ומאושרות חוגגות יחדיו ושואגות את שירי החג, אתם תשבו מסוגרים בביתכם ותבהו בטלוויזיה. יתכן שתרגישו כל כך מדוכאים, עד שאפילו לא תצליחו להזיז את עצמכם מהמיטה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים של עו"ד גירושין, כיצד לעבור את החגים בשלום ולהפוך את החג לקצת יותר נסבל:

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161608 צפיות
כולנו מתחתנים בתקווה שהנישואים יחזיקו מעמד ויהיו יציבים. למרבה הצער, הרבה פעמים בני הזוג שלנו משתנים ומאבדים עניין בדברים שעניינו אותם לפני 10-15 שנים: תחביבים שונים, עיסוקים וגם אנשים. כשנשים מאבדות עניין בנישואים, הן פונות אל עורך דין גירושין. אבל כשזה קורה לגבר, הוא לאו דווקא ירוץ אל עורך דין גירושים. הוא בדרך כלל יתרחק מאשתו, ימעט לדבר איתה, לבלות איתה וימצא מפלט בקריירה תובענית או במאהבת.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161402 צפיות
גירושין הם נושא כואב עבור כל הצדדים המעורבים בעניין- אתה, אשתך והילדים. אין ספק שהם תובעים מחיר נפשי שלוקח זמן להתאושש ממנו. לאחר שנים רבות בהן אתה ואשתך הייתם יחד והילדים התרגלו לראות את הוריהם תחת קורת גג אחת, הפרידה אחד מהשנייה היא קשה ולוקח זמן להתרגל אליה.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161457 צפיות
גירושין בגיל מבוגר אינם עניין פשוט. מדובר בזוגות בגיל העמידה או אפילו בזוגות בני הגיל השלישי, שהגיעו לאחר שנים רבות יחד להחלטה על פירוק החבילה המשותפת. גירושין בגילאים אלו נובעים מכמה סיבות. לעיתים, ההחלטה על גירושין התקבלה לפני שנים רבות, אך בני הזוג העדיפו להמתין עד אשר הילדים יתבגרו ויעזבו את הבית. לעיתים מדובר במקרי גירושין על רקע שחיקה של מערכת היחסים הזוגית- כאשר לא נעשה דיי במשך השנים על מנת לשמור על הגחלת, אובד לקשר האהבה והתשוקה שאפיינו את תחילתו, ועימם אובד גם הרצון לעתיד משותף.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231558 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21884 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21866 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201176 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20924 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191430 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191640 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica