חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עצות פרקטיות במקרה של תאונת דרכים

מאת: עו"ד אילן זריהןנזיקין03/03/20111133 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אדם אשר נפגע בתאונת דרכים תוך נסיעה, נהיגה או הליכה ברגל זכאי לפיצויים עבור נזקי גוף ונפש וזאת על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה 1975 (להלן:"חוק הפלת"ד).  אחד מההיבטים הייחודיים של חוק הפלת"ד הוא שקיימת אחריות מוחלטת בעת פגיעה בתאונת דרכים משמע, כל מי שנפגע זכאי לפיצוי ללא קשר למידת אשמתו בקרות התאונה. על מנת שהתאונה תוגדר כתאונת דרכים עליה לענות על הגדרות המצויות בחוק הפלת"ד. ככלל, פגיעה שאירעה תוך כדי נסיעה ברכב, חניה, כניסה ויציאה, תיקוני או טיפולי דרך שנעשו ברכב, ופריקה וטעינה של סחורה מרכב, נחשבים בד"כ כפגיעה במהלך שימוש ברכב מנועי המקנה לנפגע פיצוי על פי חוק.

בעל רכב מחויב ע"פ חוק כי תהא ברשותו פוליסת ביטוח בתוקף קרי ביטוח חובה וזאת במטרה לפצות נפגעים במקרה של  תאונת דרכים בה נגרם נזק גוף. במצבים בהם לא ידועה זהות הרכב הפוגע וחב’ הביטוח מבטחתו, כמו למשל בתאונות 'פגע וברח', יינתן הפיצוי על ידי "קרנית", היא קרן ביטוחית שזה ייעודה, להעניק פיצוי במצבים בהם אין אפשרות לתבוע פיצוי כספי מחברת ביטוח כלשהי.  

בתביעה לקבלת פיצויים עבור נזקי גוף, גובה הפיצויים עבור אובדן כושר השתכרות וכן עבור כאב וסבל וראשי נזק נוספים כמו הוצאות רפואיות, הוצאות עבור עזרת הזולת והוצאות ניידות, נקבע על בסיס חוות דעת מומחים רפואיים הקובעים, בין השאר, גם את אחוזי הנכות הצמיתה שנותרה לנפגע. הרופא המומחה ממונה ע"י בית המשפט והנפגע אינו רשאי להביא חוות דעת מומחה מטעמו. קביעת אחוזי הנכות על ידי מומחה בית המשפט מהווה את הבסיס לקביעת סכום הפיצוי בתביעת נזיקין עקב תאונת דרכים.

בעת הקלע לתאונת דרכים להלן מספר עצות מעשיות לנפגע בתאונה:

קבלת טיפול רפואי ראשוני על ידי צוות מגן דוד אדום במקום התאונה ופינוי באמבולנס. מומלץ להזמין למקום התאונה אמבולנס של מגן דוד אדום לצורך קבלת טיפול רפואי ראשוני במקום התאונה ופינוי לבית החולים לצורך המשך טיפול רפואי.  

בדיקה בחדר מיון - מומלץ לנפגע אשר לא טופל ע"י צוות רפואי של מגן דוד אדום לפנות אל חדר המיון הקרוב למקום התאונה וזאת אף בכוחות עצמו וקרוב ככל האפשר לקרות מקרה התאונה. חשוב לציין כי הפניה לחדר מיון לאחר התאונה חשובה לשם איתור פגיעות וחבלות, זאת גם אם נראה שלא נגרם כל נזק ברור ובולט לעין. במהלך הבדיקה במיון חשוב לציין את כלל התלונות בגין הפגיעה בתאונה ואף חשוב לוודא כי כלל התלונות נרשמו ותועדו על ידי הגורם הרפואי המטפל. 

אישור משטרה על תאונת דרכים - מומלץ לפנות לענף תנועה במשטרה לקבלת אישור אודות קרות התאונה עם פירוט מועד ומקום תאונת הדרכים, פרטי הרכבים, הנהגים המעורבים, הנפגעים ופוליסת ביטוח החובה ופרטי הנפגעים בתאונה.  

בתקופה שלאחר מועד התאונה מומלץ להמשיך בטיפול הרפואי משמע, לפנות לבדיקות אצל הרופא המטפל בקופת החולים שבה אתה חבר ולציין בפניו את הכאבים והמגבלות שבהם אתה חש. יש להקפיד ולאסוף את התיעוד הרפואי בגין הבדיקות והטיפולים שהנך עובר שכן הם יהוו את הבסיס הראשוני לקביעות המומחה הרפואי מטעם בית המשפט, בעת קיום הליך משפטי בעניין הפיצוי בגין התאונה.

בעת ספק, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום ושיכול לסייע בתביעת הפיצוי הכספי מול חברת הביטוח. ראוי לציין כי לא כל פגיעה בתאונה מחייבת הגשת תביעה משפטית -  במקרים בהם ישנן פגיעות קלות בתאונה הרי שבד"כ ניתן במו"מ מול חברת הביטוח לסיים את ההליך מחוץ לכותלי בית המשפט תוך השגת פיצוי כספי הולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אילן זריהן

מאת: עו"ד אילן זריהןרשלנות רפואית17/03/111137 צפיות
בעידן בו הבל החן והבל היופי מהווים פרמטרים דומיננטיים בכרטיס הביקור הראשוני של האדם, הופכים הניתוחים הפלסטיים והטיפולים הקוסמטיים לפרוצדורות שכיחות ונדרשות על ידי האוכלוסייה, בין אם על ידי נשים או גברים כאחת. תחום ניתוחים וטיפולים אלה הינו תחום רחב ונפוץ הטומן בחובו סיכונים רבים כשפרוצדורות אלה הוגדרו, אף על ידי הפסיקה, כפרוצדורות אלקטיביות שאינן מחייבות ואינן חיוניות כלל מהבחינה הרפואית.

מאת: עו"ד אילן זריהןרשלנות רפואית15/02/111156 צפיות
ככלל, בית המשפט לא ייטה להתערב בתוכן חוות דעת המומחה הרפואי שמינה אולם, אם חוות הדעת שניתנה מראה כי היא נשענת על תשתית עובדתית רעועה ובלתי מהימנה אזי, בית המשפט ישקול את האפשרות להתערב ואף בחלק מהמקרים לבחון מינוי מומחה חלופי על פני זה שמינה.

מאת: עו"ד אילן זריהןרשלנות רפואית15/02/111084 צפיות
רישום והתיעוד הרפואי הינו משמעותי ביותר וחיוני לניהול הטיפול הרפואי במטופל באופן איכותי ומקצועי כך שתתאפשר זרימת מידע בין מטפל אחד למשנהו, אודות אותו מטופל. מעבר לכך, בהיקלע מטופל לרשלנות רפואית בגינה הוא תובע את המוסד ו/או הגורם הרפואי שטיפל בו, עליו להבין כי קיומו של רישום רפואי הינו בעל משמעות בניהול תביעת רשלנות רפואית ובהעדרו של רישום זה קיימת האפשרות להעביר את נטל ההוכחה במשפט לכתפיו של הנתבע, קרי, לכתפי הגורם הרפואי שטיפל בו ובכך להגביר את הסבירות להצלחתו בתביעה.

מאת: עו"ד אילן זריהןרשלנות רפואית15/02/111167 צפיות
מתן טיפול רפואי בהעדר הסכמה מדעת יכול ליפול לגדרי פגיעה באוטונומיית המטופל עד לכדי הכרה כאילו בוצעה בו תקיפה, ולכן יש חשיבות רבה לוודא כי המטופל הסכים לטיפול הרפואי לאחר שהבין את המשמעויות הכרוכות בטיפול הרפואי שיקבל.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192388 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192475 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192474 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192575 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192316 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193113 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182207 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica