חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאורת גן - זה כל ההבדל

מאת: אבי לברןגינון09/06/2009962 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תאורת גן נכונה הינה המפתח לעיצוב גינת הבית שלכם. גינה בעלת צמחיה מרשימה ביום יכולה להפוך למקום קודר עם חשיכה. עמודי תאורה בפינות הגינה יפתרו את בעיית החושך אולם במקרה כזה לא נקבל ערך מוסף. תאורת גן נכונה תוכל לעזור לכם להפוך את הגינה שלכם לגינה: אקזוטית, רומנטית, מרשימה או נעימה, לפי בחירתכם ולמקום שכייף ונעים לשהות בו גם בלילה. כדי לבחור נכון תאורת גן עלינו ראשית להבחין בין האפשרויות השונות העומדות לבחירתנו לצורך הארת הגינה. רק אחרי שהחלטנו על שיטת ההארה המתאימה לגינה שלנו נוכל לבחור בגוף התאורה שמוצא חן בעינינו.

תאורת גן- שיטות הארה

ישנן כמה שיטות הארה עבור תאורת גן:

  1. תאורהאחורית- בשיטה זו מקור האור נמצא מאחורי הצמחייה אותה אנו רוצים להאיר.באמצעות הארה כזו מתקבל אפקט של צבע חזק. בגינות פרטיות מקובל להשתמש עם תאורתגן אחורית בצבע ירוק. בגינות של גני אירועים נוהגים להשתמש גם בצבעים אחריםכדי ליצור אווירה עליזה.
  2. תאורהעילית- בשיטה זו התאורה מוצבת על גבי מקום גבוה ומאירה את השטח מתחתיו. תאורתגן כזו מתאימה להבלטת צמח מסוים או אלמנט יוצא דופן שבגינה.
  3. תאורהתחתית- בשיטה זו התאורה ממוקמת קרוב לאדמה ומאירה את הצמחייה מלמטה. תאורת גןכזו מיועדת להעצמת האפקט צמחיה של גבוהה דוגמת עצי דקל.

תאורת גן מסוג זה מתאימה גם להארת בניני ציבור כאשר הדוגמא המפורסמת

ביותר היא מגדלי עזריאלי בתל אביב. שימוש נוסף לתאורה בשיטה זו הוא הארת

מדרגות. הארת המדרגות מלמטה מבליטה את הייחוד של המדרגות ומספקת גם

אלמנט בטיחותי.

  1. תאורת קיר- תאורתגן כזו היא תאורה הממוקמת מאחורי אלמנט ומטילה את הצל שלו על הקיר. בצורה זונוצר אפקט של מסתורין.


תאורת גן שלב ראשון


כעת כשאנחנו מכירים את הצורות השונות של תאורת גן עלינו לגשת לשלב התכנון. בשלב התכנון עלינו לבחור את המקומות אותם אנו רוצים להאיר משיקולי אסטטיקה, בטיחות או ביטחון. סיור בגינה תוך שימת לב לנקודות הזקוקות לתאורה לצמחים או פסלים מיוחדים אותם נרצה להבליט. נקודה חשובה שיש לשים לב אליה היא בדיקה שהתאורה לא גורמת לסנוור בתוך הבית. לעיתים קשה לבדוק נקודה זו, אולם המלצתנו היא להתייעץ בבעל מקצוע בכל מקרה של ספק.

תאורת גן שלב שני


אחרי שתכננו את מיקום התאורה בגינה נוכל להגיע לשלב האחרון- הרכישה. לכל פינה יש לשלב תאורת גן בצורה שקבענו. יש לשם לב לאיכות התאורה וליצרן. תאורת גן מיועדת לשרת אותנו במשך שנים רבות. לכן היא אמורה להיות עמידה בפני פגעי מזג האוויר: קור חום, שמש לחות ובעיקר מים. לכן המלצתנו היא לקנות ממקור אמין כדי שנוכל להינת מהתאורה לאורך שנים.

 



תגיות המאמר: ריהוט גן, תאורה, תאורת גן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי לברן

מאת: אבי לברןריהוט 26/09/091138 צפיות
המהפכה העיצובית הביאה לגישה שונה בהסתכלות על פינות אוכל ושמה בראש השיקולים שלנו את האלמנט האסטטי שלהן. בשיקולים העיצוביים בבחירת פינות אוכל עלינו לשאול את עצמנו לפני הכול את השאלה איזו אווירה אנו רוצים שפינת האוכל שלנו תשדר? התשובה שתתקבל תעזור לנו צמצם בצורה ניכרת את הכמות האדירה של האפשרויות.

מאת: אבי לברןריהוט 22/09/091309 צפיות
מוצרי חשמל הם תחום שתמיד מחדש את עצמו ומצליח להפתיע בשכלוליו הבלתי נגמרים.אם נעצור לרגע ונריץ בראש את סדר היום שלנו נגלה כי כמעט בכל פעולה שאנו עושים מעורב מכשיר חשמלי זה או אחר

מאת: אבי לברןשיפוצים17/09/091303 צפיות
כיורים – אנחנו משתמשים בהם כמה פעמים ביום, רוחצים בהם ידיים, מצחצחים שיניים שוטפים כלים, אבל מתי בפעם האחרונה עצרנו ובדקנו האם מאיזה חומר עשוי הכיור שלנו? האם זה חומר איכותי שישרוד עוד הרבה זמן?

מאת: אבי לברןעיצוב12/09/091134 צפיות
וילונות הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, הם מהווים תוסף יוקרתי שמשדרג באופן משמעותי את המרחב, מעניקים טון עיצובי לחדר, ומהווים אמירה על עיצובו הכללי של הבית כולו. מעבר להיותם בעלי תפקיד עיצובי חשוב, וילונות הם רכיב פונקציונאלי ולא משמשים כדקורציה בלבד, מטרתם לחסום את השמש מפני חדירה אל תוך הבית, תוך יכולת ויסות של כמות האור שנכנס.

מאת: אבי לברןשיפוצים23/07/091817 צפיות
חדרי שינה הם כבר מזמן לא רק המקום שבו ישנים. כחלק מתפיסה עיצובית של המרחב בו אנו גרים, גם לחדרי השינה יש תפקיד ביצירת האווירה של ביתנו. אמנם לא לכולם יש חדר שינה גדול דיו, או אמצעים זמינים להפוך את החדר הזה למקום בעל אופי וייחוד

מאת: אבי לברןשיפוצים23/07/091117 צפיות
אם בעבר נהגנו לראות רצפת פרקטים בעיקר במגרשי הכדורסל, כיום רצפת העץ (או הריצוף בחומר סינתטי דמוי עץ) הפכו למראה שגרתי כמעט בכל בית. רצפת פרקט (בצרפתית: Parquet) מעניקה לחלל מראה טבעי ויוקרתי, ובנוסף קלה מאוד לתחזוקה.

מאת: אבי לברןשיפוצים10/06/091064 צפיות
בריכות שחייה בארץ ישראל הן מותרות אותן יכול להרשות לעצמו רק בעל האמצעים להתעלם מהמיתון הכלכלי, וממשבר המים השורר בארץ.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191978 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191780 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182256 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811247 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181678 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183844 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174201 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica