חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סדנאות מנהיגות – פעילות לצוות מנהלים בכיר

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים24/03/20112417 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עשרות רבות של תיאוריות וספרים נכתבו על הקשר שבין ילדות למנהיגות, האם מנהיגות היא דבר מולד או נרכש. סדנאות מנהיגות יהפכו לאפקטיביות בהתאם לסיטואציה המתאימה. אחד מהדברים החשובים שצריכים לזכור הוא כי כל אחד יכול להפוך למנהיג ברגע מסוים או בסיטואציה מסוימת.

 מנהיגות נוסח ארצות הברית

רוזה פארקס שהאיזה להתיישב על כיסא של אדם לבן בתאריך 1.12.1955 בארה"ב הפכה למנהיגה ולסמל בזכות מעשה אחד ואוסף של נסיבות נוספות שנראות לא קשורות כמו היותה תופרת ואישה נשואה ללא רקע פלילי. דווקא בזכות זאת יכלו ארגוני השחורים ומועצת הנשים במונטגורמי לקחת אותה כסמל וכדמות נורמטיבית. במקביל הגיע לאזור כומר צעיר בשם מרטין לוטר קיניג שהתמנה להיות נשיא הארגון "לשיפור מונטגורמי".

ריצ'רד ניקסון נשיאה ה37 של ארצות הברית נבחר בין היתר בזכות סקרים שנערכו עברו וברירו כיצד העם תופס מיהו המנהיג. והוא נהג על פי תוצאות הסקרים וכך הצליח לשכנע תומכים נוספים.

בארק אובאמה נבחר להיות נשיאה ה44 ארצות הברית כי הם רצה בשינוי לאחר המפלות הכלכלית. יכול להיות שבמידה והמועמדת מצד הדמוקרטיים הייתה הילרי קלינטון היא זאת שהייתה זוכה להיות האישה הראשונה שהיא נשיאת ארצות הברית.

ביל גייטס, סטיב ג'ובס, מארק צוקרברג, סרגי ברין, לארי פייג' הצליחו בתחום המסחרי בזכות חשיבה יצירתית שהפכה חזון למציאות, "חוש עסקי מפותח" ויכולת לקחת ולסחוף את האנשים הטובים ביותר בתחומם. 

 מנהיגות בישראל

 מנחם בגין עלה לשלטון בשנת 1977 לאחר שהיה באופוזיציה משנת 1948. לאחר תוצאות יום הכיפורים והרצון בשינוי שהגיע מכל קצוות העם וחולשת מפלגת העבודה הוא עלה לשלטון. יכול להיות שאם היה עומד בראש הליכוד יצחק שמיר אז הוא היה נבחר.

 מנהיגות משכנעת גבי אשכנזי

גבי אשכנזי פרש לא מזמן מצה"ל, בחוברת שצה"ל הפיק לכבוד שחרורו נכתב עליו כי כבר בגיל צעיר

הייתה לו יכולת מנהיגות גבוה. הוא לא אהב להפסיד במשחקי כדורגל,  והייתה לו הצלחה לא מבוטלת עם בחורות. רב אלוף במיל גבי אשכנזי נכנס לתפקידו במקום הרמטכ"ל במיל דן חלוץ לאחר מלחמת לבנון השנייה ונתפס כמי שהוביל את המהפכה להחזרת תורת הלחימה בשטח הפתוח לצה"ל. במידה ותוצאות מלחמת לבנון השנייה היו נתפסות כמוצלחות הוא לא היה נתפס בעיני הציבור באותה צורה.

 תפיסת המנהיג קר רוח או סחבק.

כאשר ליוויתי את אהוד ברק בבחירות של שנת 1999 במספר מקומות קיבלתי תחושה מאוד חזקה להבדלים בינו לבין נאווה ברק. אוהד ברק שידר סוג של קרירות, (לא הייתה לו צ'ארם הסחבק שהיה לביבי). בעוד נאווה ברק הקרינה לבביות, נעימות ואנושיות השילוב ביניהם היה מנצח.

אריק שרון הדביק לביבי נתניהו את תווית "הלחיץ". ברק שהוא נתפס כקר הרוח עובד היום בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה.

 מנהיגות צבאית בעסקים

מעניין שעד היום מעטים המנהיגים הצבאים שעברו לתחום העסקים והטביעו את חותמם כפי שהיו בצה"ל. שני מנהיגים המגיעים מזרועות הביטחון שכן חשוב לציין בזמנים אילו הם אליעזר שקדי אלוף חיל האוויר במילואים אשר עושה חייל כמנכ"ל אל על, וכן מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר אשר התמנה  להיות יו"ר גינקו ויו"ר נמלי ישראל. במקרים אילו הקשר בין שירותם הצבאי לתחום העסקי שבחרו יכול להיות לעזר רב.

 תפיסת המנהיגות על פי פרופסור פיטר דרוקר

פיטר דרוקר נחשב לאבי תורת הניהול וליווה חברות רבות במשק בארה"ב. הוא היה יהודי,נולד באוסטריה, למד בגרמניה וברח לאנגליה בזמן עליית הנאצים ומשם הגיע לארצות הברית. בשנת 1954 הוא כתב את הספר הראשון שלו "ניהול הלכה למעשה" ומאז נוספו ספרים ומאמרים רבים.

מנהיגות לפיו היא קביעת מטרות ויעדים, תכליתיות, לקיחת אחריות, עריכת פשרות שנחוצות, בניית צוותי עבודה בעלי ביצועים מועלים ובחירת אנשי מקצוע טובים שאפתניים שמקודמים לתפקידי ניהול תוך יצירת חזון ומרץ אנושי. אם כל מנהל/ת ייקחו את דבריו ויישמו אותם סביר שהם יצליחו.

מנהיגות היא לא רק עניין של הזדמנות.

אכן מנהיגות זה לא רק עניין של סיטואציה. אישיות עם קור רוח, תבונה, יכולת לראייה לטווח הארוך, בנית חזון, ניתוח נכון של מציאות ולימוד, יכולת לקבל החלטות ואחריות, ויכולת לסחוף את האנשים הטובים ביותר, לשים אותם במקומות הטובים ביותר, להעצים אותם תוך גילוי אינטליגנציה רגשית וחברתית, היא מתכון טוב להצלחה של המנהיג.

כיצד לבחור סדנת מנהלים נכונה

סדנאות מנהיגות צריכות להתאים לצרכים של המנהלים. אם הרצון הוא לקדם דור חדש של ראשי צוותים מנהלות או מנהלים יש לבחור בסדנת מנהיגות שתיתן כלים לניהול זמן, אסרטיביות, וידע בתחום המנהיגות. אם ישנו לחץ רב אפשר לערוך סדנאות יוגה צחוק והומור כדרך להתמודדות עם לחץ ושחיקה.

אם ישנה בעיה בתפקודם מול הכפופים להם סדנה בתחום אינטליגנציה רגשית .

אם ישנה תחרות בין מנהלים אשר פוגעת בביצועים ניתן לבחור סדנה שתתמקד בחשיבות הלכידות, סינרגיה ועבודת צוות.

על היועץ הארגוני או מנחה הקבוצה לבדוק יחד עם מחלקת משאבי אנוש / ההנהלה הבכירה ולהחליט על סדנאות שיעזרו לפתרון הסיטואציה הנוכחית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גם את תקבלו הצעה זולה יותר באופן נקודתי אם תזמינו אותי תרוויחו ותהנו הרבה יותר. יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. התקשרו 050-5711160 או ל-03-5590868 www.graphologia.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל בן בסט

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205089 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202344 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195843 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191528 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191777 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191560 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192503 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223256 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205089 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193168 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182906 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172893 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172974 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica