חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלטונין לבעיות שינה

מאת: יאיר אלוןשינה 02/04/20111500 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחקרים מצביעים על כך שמלטונין מסייע להסדיר את מחזורי השינה הטבעיים שלה הגוף. אבל אין זה אומר שככל שלוקחים יותר מתוסף המלטונין כך עדיף או שרצוי לקחת אותו לתקופות זמן ארוכות. לקיחת המלטונין צריכה להיעשות לתקופה קצובה לשם הסדרת השינה.
מלטונין הינה הורמון המיוצר בגוף האדם. קרי, הורמון טבעי שמסדיר ומווסת את מחזורי השינה היקיצה. השעון הביולוגי, המנגנון האחראי של השינה מושפע מרמות המלטונין. ההורמון נקרא לפעמים כהורמון החשיכה שכן החשיכה מעוררת את הייצור לש ההורמון בעוד אור היום מדכא את הפעילות שלו במערכת העצבים שלנו. ישנן ראיות לכך שייצור המלטונין קטן עם הגיל. דהיינו, ככל שמזדקנים פוחתות רמות המלטונין בגוף. יש מקרים שהייצור נפסק לחלוטין. שינוים הורומנליים בגיל הבלות עלולים להשפיע באופן משמעותי על היכולת לישון.

 

מחקרים מראים כי תוסף המלטונין יעיל במקרים של הפרעות שינה שנובעים ממצבים רפואיים שינה כמו גם מתוצאה של יעפת ועבודה המבוססת על משמרות. יחד עם זאת, אנשים מגיבים באופן שונה לתוסף וזקוקים למינונים שונים. קביעת המינון היא מאוד אינדיבידואלית וניתן לדעת האם מינון מתאים רק לאחר שנוטלים אותו ומבצעים ניסוי וטעייה עד למציאת המינון הנכון.

 

עבור רוב האנשים הבריאים, מינון נמוך של מלטונין גורם למעט מאוד תופעות לוואי כאשר התוסף נלקח עד לשלושה חודשים. יחד עם זאת, יש אנשים שעלולים להרגיש תופעות לא רצויות כגון כאבי ראש, בחילות, עצבנות, חלומות ביעותים והאטה בזרימת הדם. במיוחד במינון של 3 מ"ג ליום. מלטונין יכול לגרום גם לעייפות לכן לא רצוי לקחת אותו ולנהוג.

התרופה אינה מיועד לילדים ושים בהיריון. כמו כן, היא אינה מומלצת לחולים כרוניים במחלות כגון קרוהן, סכרת, זאבת, אפילפסיה ועוד. אנשים שסובלים מבעיות אלו  צריכים להיוועץ ברופא המשפחה לפני רכישת תוסף המלטונין. עבור רכישת מלטונין אין צורך במרשם רופא, התוסף לא נבדק באופן המחמיר שנבדקת תרופה לכן יש חשיבות היכן רוכשים את התוסף שכן האיכות משתנה ממקום למקום. מומלץ לרכוש את התוסף בבתי מרקחת שמתמחים בהכנות רוקחיות.

מינונים:

כאמור, המינון שיש לקחת שונה מאדם לאדם.  ככלל אצבע מומלץ להתחיל במינון נמוך (פחות ממיליגרם אחד) ורק אם אין השפעה לעלות במינון. מחקרים מראים כי אין בהכרח הבדלים בהשפעה על הסדרת השינה בין מינונים נמוכים לגבוהים.
 
איך להשתמש בתוסף?
למי שסובל מבעיות שינה כתוצאה מחרדה, לחץ, שעות עבודה לא שגרתיות, מומלץ לקחת את התוסף בשעות הלילה כחצי שעה עד שעה לפני שהולכים לישון.
 כדי להימנע מתופעה של יעפת לאחר טיסה, מומלץ לקחת את המלטונין לפני הטיסה ופעם נוספת אחרי שנוחתים לפני שהולכים לישון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר אלון

מאת: יאיר אלוןעיצוב פנים04/02/14912 צפיות
אוהבים חתולים? יש לנו בשבילכם רעיון מיוחד לעיצוב הבית. מדבקות קיר חתולים הן אמצעי נהדר בו תוכלו לשלב את אהבת החתולים עם עיצוב מודרני. בין המדבקות אפשר יהיה למצוא דמויות מצוירות מקסימות ותמונות של חתולים יפים מכל הסוגים.

מאת: יאיר אלוןעיצוב פנים24/08/13969 צפיות
מדבקות קיר הן מוצר מאוד פופולארי בשל היתרונות הרבים הגלומים בהן החל משפע העיצובים והאפשרויות דרך המחיר השווה לכל כיס ועד להתקנה הפשוטה. הדרך לעצב חללים באמצעות מדבקות קיר היא יחסית קלה אך נדרשת היערכות מסוימת על מנת שההדבקה תצא טובה

מאת: יאיר אלוןטיולים בארץ02/05/131112 צפיות
אזור המכתשים בנגב הוא אחד מאתרי התיירות היפים והפופולריים ביותר בישראל. אלפי תיירים מגיעים בכל חודש אל האזור בכדי לטייל במכתשים, ליהנות מבתי מלון וצימרים מיוחדים ולצפות בכוכבים. טיולים במכתש רמון מתאימים למשפחות עם או בלי ילדים, זוגות או קבוצות מטיילים. דרגת הקושי של המסלולים משתנה. נציין כי לקראת היציאה לטיול כדאי לאסוף מידע אודות השטח, להדפיס מפה, ללמוד את המסלול ולהצטייד בהתאם. אל תשכחו להביא אתכם מים, כובע, בגדים מתאימים, נעלי הליכה, תיק עזרה ראשונה, מצפן, מצלמה וארוחה קלה.

מאת: יאיר אלוןצרכנות24/03/131734 צפיות
ביקור אחד בחופי הים של תל אביב מיד מבהיר לנו עד כמה ישראל מגוונת ועשירה מבחינה אופנתית. קולקציות בגדי הים של שנת 2013 מורכבת מגדמים מודרניים חדישים לצד דגמים שמושפעים מטרנדים אופנתיים של שנות ה-60.

מאת: יאיר אלוןפרסום באינטרנט07/02/131272 צפיות
בישראל חיה קהילה מאוד גדולה של דוברי רוסית. הם מבצעים חיפושים ברשת בשפה הרוסית, משתמשים במנועי חיפוש רוסיים, רוכשים מוצרים ושירותים באתרים בשפה הרוסית ופועלים לשימור התרבות.

מאת: יאיר אלוןטיולים בארץ06/02/131094 צפיות
אזור הדרום של ישראל מורכב בעיקר משטחים מדבריים. שבילי טיולים ואתרי קמפינג בדרום פתוחים בפני הקהל בכל עונות השנה. האתרים הבאים מתאימים לקמפינג משפחתי, קבוצתי או זוגי. הלינה מתקיימת במגרשי חנייה או מרחבים מיוחדים שמתאימים לחנייה ולינה. ברוב המתחמים תמצאו גם מתקני הצלה, ברז מים ושילוט מתאים. אלו שמעוניינים בכך יוכלו למצוא במושבי הדרום אכסניות, צימרים, בתי הארחה ובתי מלון קטנים. האירוח מתבצע לרוב במתכונת של לינה וארוחת בוקר.

מאת: יאיר אלוןמחשבים וטכנולגיה - כללי07/12/121184 צפיות
משחקים הם חלק מחיינו. הצורך לשחק קיים בכל גיל. המשחק משול לחיים, הוא מסמל גמישות מחשבתית ויצירתיות. המשחק אצל ילדים הוא דרך חיים. אצל המבוגרים המשחק מתבטא ביצירה, באומנות ובתרבות. כתיבה, ציור, ריקוד הם דרך לשחק.

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161551 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152980 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151898 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151645 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144544 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144933 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148678 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica