חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינוך גור לצרכים בבית - טיפים ממאלף ווטרינר

מאת: נדב מרחביאילוף בעלי חיים17/05/20111910 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חינוך הגור לצרכים

ראשית כל, ברצוננו לברך אתכם על בחירתכם בחבר חדש.

מאמר זה כולל בתוכו טיפים מנסיונם הרב של מאלף הכלבים יואב גורן והווטרינר ד"ר נדב מרחבי. טיפים אלה יכולים להועיל לכל מי שאימץ גור חדש לאחרונה או לאלה החושבים על אימוץ וחוששים מלכלוך הבית ע"י הגור.

גורים, כמו ילדים קטנים, יש לחנך. אם את הילדים מעבירים מחיתולים לסיר ואז לשירותים, גם גורים יש לחנך לעשיית צרכים במקום המיועד לכך.

על מנת שנוכל לחנך את הגור, עלינו להכיר בטריטוריה הפנימית של הגור. טריטוריה זו היא המקום אותו הגור לא מלכלך ולא עושה בו את צרכיו אלא ישן או אוכל בלבד. המטרה שלנו היא להגדיל טריטוריה זו לכל הבית כך שהגור לא יעשה צרכיו בבית וישמור על הבית נקי.

לעיתים יש להתחיל בחינוך הגור מוקדם מאד מאחר ועל הגור לסיים את סדרת החיסונים לפני היציאה מהבית לטיול ברחוב. את החיסונים יש להתחיל בגיל 6 שבועות. במייוחד חשוב חיסון הפרוו והכלבלבת מאחר ואלה מחלות קשות בגורים.

איך מחנכים גור לעשיית צרכים?

יש להקצות לגור אזור מתוחם (בערך 1 מ' על 1 מ'). שטח זה מספיק לגור ובדרך כלל הגור לא יעשה את צרכיו, כיוון שישתדל לשמור על הטריטוריה שלו נקייה.

לגור קשה להתאפק, לכן יש לדאוג להוציא אותו באופן קבוע לעשות צרכים כל ארוחה פעמיים או יותר. עדיף להוציאו עוד מספר פעמים במשך היום ופעם נוספת לפני השינה. חלק מהגורים יראו לכם כי הם רוצים לצאת החוצה ע"י רחרוח, חוסר שקט או ישיבה ליד הדלת. אם תתייחסו לגור כאשר הוא מראה סימנים אלה, הגור ילמד לקרוא לכם כאשר הוא צריך לצאת לטיול.

כאשר מוציאים את הגור מהטריטוריה שלו החוצה, יש לדאוג להוציאו מיד למקום בו מותר לו לעשות על מנת שלא "יפספס" בדרכו החוצה. כלל חשוב כאשר מוציאים גור החוצה הוא – יש להימנע ככל האפשר ממגע או הרחה של צרכים מכלב אחר מאחר וזו דרך ההדבקה במחלות גורים.

 

כאשר הגור נמצא בחוץ, יש לדרבן אותו לעשות צרכים:

יש לחזור על הפקודה "פיפי" וברגע שהכלב יעשה צרכים יש לשבח אותו "פיפי כלב טוב" ולהראות לו שאתם מרוצים (אפשר גם לחזק פקודה זו עם צ'ופר כגון ביסקוויט לכלבים). כשהגור יתחיל לרחרח בזמן שתאמרו לו את הפקודה "פיפי" - תדעו שהגור הבין את המילה.

בערב מומלץ לקחת את כלי האוכל שלוש שעות לפני היציאה האחרונה באותו הלילה על מנת להקל על הגור את ההתאפקות במשך הלילה.

אנו ממליצים על שימוש בכלוב הטסה ע"מ ליצור את הטריטוריה. ניתן לשכור כלוב זה למשך תקופת האילוף. הכלוב מקנה לגור בטחון ומלמד אותו לשמור על צרכיו.

ישנם שלושה מצבים בהם היינו ממליצים לתת תשומת לב מיוחדת לגור בשלב הלימוד:

  1. תיחום בזמן שאתם לא בבית או ישנים.

  2. אם ירדתם והגור לא עשה את צרכיו אנו נחזיר אותו לכלוב או לתיחום ל-20 דקות נוספות ונוציא אותו שוב עד שיעשה. אפשרות נוספת היא לשבת עם הגור כשהוא מוחזק ברצועה קרוב מאוד אלינו כך שכל מה שהוא יכול לעשות זה לשכב ליד רגלנו ושם כמובן הוא לא יעשה את צרכיו.

  3. לאחר שירדנו למטה והגור עשה את שלו, אפשר לשחררו בכל הבית אבל בהשגחה מוחלטת כדי שאם יעשה נוכל לתקנו באותו הרגע.

 

מה קורה אם הגור עשה "תאונה בבית"?

אין לדחוף את האף של הגור לתוך השתן או הצואה!

לעיתים בגורים ניתן לראות שלשול בגלל רגישות הקיבה והמעיים או בגלל מחלה. במצבים אלה, קשה לגור להתאפק. גם מצבים של דלקות שתן שכיחות בגורים. לכן, אם יש חשד כי ישנה בעיה רפואית במערכת העיכול או השתן, כלומר, שלשול או ריח חריף של השתן, יש להביאו לבדיקה רפואית.

אם הגור עשה את צרכיו בבית, יש לתפוס את הגור בזמן מעשה ולתקן אותו באסרטיביות ע"י אמירה של "פיפי פוי" לדוגמא ולעזוב אותו לנפשו. יש לדאוג לנקות את הצרכים בצורה יסודית.

אם הגעתם הביתה והגור כבר עשה, אין טעם לכעוס עליו כי הוא פשוט לא מבין על מה הכעס. כלבים מקשרים בין שני דברים שקורים במקביל או אחד מיד אחרי השני. כלומר אם נכנסתם הביתה וכעסתם על הגור בגלל שעשה , הוא מקשר זאת לכניסתכם הביתה ולא לנושא הצרכים. מה שיקרה זה שכל פעם שתיכנסו הביתה הגור יכנס למצב של מגננה כי הוא יודע שאתם הולכים לכעוס עליו, אבל את בעיית הצרכים לא תפתרו.

 

בכל שאלה, רפואית או התנהגותית, אתם מוזמנים לפנות למאלף יואב גורן או לווטרינר, ד"ר נדב מרחבי.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר נדב מרחבי, רופא וטרינר. מרפאה וטרינרית נחלת יצחק, חפץ חיים 26, תל-אביב. 03-6094460 טלפון חירום 24 שעות ביממה 050-7955525  www.vettlv.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נדב מרחבי

מאת: נדב מרחביחיות מחמד16/09/111567 צפיות
עונת החגים בפתח וכולם יוצאים לחופשה. אילו סידורים יש לעשות כדי שחיית המחמד שלנו תטופל?

מאת: נדב מרחביחיות מחמד06/09/111638 צפיות
חיסון המשושה חשוב ביותר בהגנה מפני מחלות מדבקות בכלבים. כאן תוכלו לקרוא על מועדי החיסון המומלצים ועל חשיבות חיסון המשושה.

מאת: נדב מרחביאימוץ בעלי חיים17/05/119241 צפיות
מאמר זה מוגש לכם כשיתוף פעולה בין מאלף הכלבים יואב גורן לבין הווטרינר ד"ר נדב מרחבי וכולל בתוכו טיפים לחינוך הגור ומידע רפואי קצר על הגור.

מאת: נדב מרחביבעלי חיים - כללי12/05/111715 צפיות
מאמר קצר זה יסכם עבורכם מספר בעיות בהן אתם עלולים להיתקל כאשר לקחתם חבר חדש הביתה. מטרת מאמר זה היא לידע אתכם כי חיית מחמד בריאה תגדיל משמעותית את הסיכוי כי האימוץ יהיה ארוך טווח וכיף אמיתי גם לכם וגם לבעל החיים.

מאת: נדב מרחביוטרינריה05/05/111671 צפיות
הקאות הן סימן נפוץ ביותר בכלבים מאחר והקאות עלולות להתריע על מגוון רחב של מחלות. במאמר הבא אציין את הגורמים להקאות וכיצד לטפל בכלב עם הקאות.

מאת: נדב מרחביוטרינריה05/05/111290 צפיות
עוויתות בחיות מחמד נגרמות ממגוון סיבות ועלולות להופיע גם בחיות צעירות וגם מבוגרות. במאמר הבא אציין את הסיבות להתקפים אלה בחיות מחמד וכיצד להתמודד עם המחלה.

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205673 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165753 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/158052 צפיות
הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144476 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132540 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132294 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131969 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica