חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעד ונגד בנק הזרע

מאת: מגי עמרםהורות05/06/20111536 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


אי שם בסביבות שנות ה80 המאוחרות נשים החלו להקשיב לשעון הביולוגי שלהן וביקשו שלא להיכנע לאימת הלחץ החברתי- משמע להתחתן בכל מחיר. האופציות לא היו רבות אז, וגם אם כן, לא כל אחת יכלה להרשות לעצמה להביא ילד אל אוויר העולם ללא בן זוג תומך, כלכלית, או נפשית, והבחירה ללדת לבד עודנה נחשבת לאחת היקרות והקשות שאישה עשויה לעשות במהלך חייה.

במאמר זה נדון בהשלכות, החיוביות והשליליות הן יחד, בהבאת ילד לעולם, ללא עזרת שותף לחיים.


פמיניזם או אנוכיות לשמה

מצד אחד, הבאת ילד לעולם ללא בן זוג היא סוג של מחאה חברתית, משמעותה היא שאישה לא צריכה ממש גבר לצידה, ויש בה אמירה פמיניסטית של ממש. שכן, רק אישה עצמאית וחזקה, הן מבחינה נפשית והן מבחינה כלכלית, יכולה להרשות לעצמה לגשת אל בנק הזרע ולרכוש, על כל המשתמע מכך, תרומת זרע על פי דרישתה.

אמנם האפשרות להיות אם והורה היא זכות גדולה, אבל היא זכות שנעשית על ידי בחירה, והשליטה בהריון, כמו גם בזהות התורם, על פי הפרטים ה"יבשים" לפחות, היא בידי האישה בלבד. באמצעות תרומת זרע יכולה אישה קרייריסטית ומצליחה, שלא מצאה בן זוג מסיבה כזו או אחרת, לזרז את מחוגי הזמן, או להחליט מתי מתאים ונוח לה להרות. עם זאת, מדובר בעסק יקר- הן עלות התרומה והן תחזוקה שוטפת של התמורה... הגם שלא תמיד מספיקה מנת זרע אחת בלבד על מנת להרות במיידי, וטיפולי פוריות, אם יש בהם צורך, הופכים את ההתעסקות בניסיון להרות להוצאה יקרה במיוחד. כך, יש לקחת בחשבון, שברגע שיש בן זוג להבאת ילד לעולם יש תמיכה כלכלית ונפשית, לפחות באופן אידאלי, בעת הניסיון להרות, אם יש קשיים וגם אם לא.

מאידך, רבים רואים בשימוש בתרומת זרע לצורך הבאת ילד לעולם כאמירה אנוכית ומימוש צורך עצמי ולא יותר בכך. יש לחשוב על ההשלכות של ילד שהוא תוצר של תרומת זרע בעלת זהות בדויה. הילד יגדל לעולם וישאל שאלות על זהות האב ולא יוכל לקבל תשובות על כך. מעבר לזאת, זרע אינו מהווה תחליף לדמות אבהית בחיי הילד, שי הסבורים שהיא מכרעת בגדילתו הבריאה של הילד, גם בגיל ינקות, כמו גם בעת התבגרותו של זה.

אנוכיות לשמה, או לא, הרי שמשחר ההיסטוריה נוכל לעסוק בהשלכות של קבלת נשים שוויתרו על ההורות, או היו עקרות ולא יכלו להרות גם אם רצו בכך, ולזכור כי אכן מדובר בשילוב של צורך אנושי וצורך למימוש עצמי, יחד עם צורך חברתי, ופונקציונלי לחברה, להיות אם בכל מחיר.

 



תגיות המאמר: בנק הזרע, זרע, תרומת זרע


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מגי עמרם

מאת: מגי עמרםרשלנות רפואית06/12/111111 צפיות
כשאדם נזקק לשירות רפואי הוא שם את מיטב כספו, ביטחונו, ולעתים את חייו, בידיו של הרופא או הצוות הרפואי המטפל בו. חוסר זהירות, התנהלות בלתי תקינה, או טעות אנוש קטנה, די בהם כדי לערער את מצבו של המטופל, ולגרום לנזק שאין לו הופכין. במידה וקיים חשד שאותה רשלנות היא האחראית על הפגיעה יש להגיש תביעת רשלנות רפואית באמצעות עורך דין. יש לציין כין כל מקרה נבחן לגופו, ועל כן יש לוודא האם המקרה עונה על מספר קריטריונים טרם הגשת התביעה. מאמר זה מוגש כהמלצה בלבד.

מאת: מגי עמרםמיניות ובריאות מינית24/10/111195 צפיות
בכל שנה מתפרסמים על ידי משרד הבריאות נתונים חדשים לגבי התפשטותה של מגפת האיידס בישראל. נתונים אלו מובאים לידיעת הציבור כחלק מהליך העלאת המודעות לשימוש באמצעי הגנה בעת קיום יחסי מין, ולסכנת ההדבקות בנגיף הHIV בכלל.

מאת: מגי עמרםקידום אתרים04/10/11999 צפיות
קידום אתרים אורגני הפך להיות בגדר של "תורה מסיני" וכל אחד שואף להציג את עצמו כחכם ובעל ניסיון עשיר בתחום הקידום ובניית האתרים בכלל. ובכל זאת, חברות קידום אתרים קמו ונפלו לא אחת בעשור האחרון, ואיתם גם בעלי אתרים ברשת, אשר "נעשנו" בשל מהלכי קידום לא נאותים, בלשון המעטה.

מאת: מגי עמרםדיאטה ותזונה19/09/111029 צפיות
תאונות דרכים, אסונות, מחלות חשוכות מרפא ואירועים הרי גורל הם גורמים משמעותיים לירידה במשקל, דרסטית ומהירה, כמו גם לאבדן התיאבון, לעתים מלווה בהפרעות שינה, דיכאון, ועוד כהנה וכהנה תחושות של חוסר ביטחון ואי יציבות במקום.

מאת: מגי עמרםדיאטה ותזונה19/09/111018 צפיות
תאונות דרכים, אסונות, מחלות חשוכות מרפא ואירועים הרי גורל הם גורמים משמעותיים לירידה במשקל, דרסטית ומהירה, כמו גם לאבדן התיאבון, לעתים מלווה בהפרעות שינה, דיכאון, ועוד כהנה וכהנה תחושות של חוסר ביטחון ואי יציבות במקום.

מאת: מגי עמרםמיניות ובריאות מינית31/08/111166 צפיות
אף אחד לא אוהב לחשוב על הידבקות במחלה חשוכת מרפא, או על גילויה של מחלה ממארת בגופו, או אצל הקרובים אליו. יש שיגידו אפילו, שהם מעדיפים פשט לא לדעת ולחיות את הרגע, עד כמה שניתן. אלא שמחלות מדבקות כגון איידס עלולות לסכן גם את הבאים עם הנשא במגע, במודע או שלא במודע, ועל כן הסיכון הכרוך באי הידיעה, גדול מנשוא.

מאת: מגי עמרםדיאטה25/08/111325 צפיות
לא בכדי מים הם תכלית החיים. משחר ילדותנו ממליצים לנו באובססיביות להקפיד על שתיה מרובה של מים. לא מים בטעמים, לא מיץ פטל, לא שום דבר אחר- מים. למה זה כל כך חשוב והכרחי- על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם. לרוויה!

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214006 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204590 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204637 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201490 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica