חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרזיה בעקבות אירוע טראומטי

מאת: מגי עמרםדיאטה ותזונה19/09/20111027 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


תאונות דרכים, אסונות, מחלות חשוכות מרפא ואירועים הרי גורל הם גורמים משמעותיים לירידה במשקל, דרסטית ומהירה, כמו גם לאבדן התיאבון, לעתים מלווה בהפרעות שינה, דיכאון, ועוד כהנה וכהנה תחושות של חוסר ביטחון ואי יציבות במקום.

מחקרים רבים שנעשו בין חולים במחלות סופניות, או לאחר מוות של קרוב, וכן, פציעה קשה וטראומטית העידו כי התחושה של חוסר תיאבון בסמוך לאירוע, הנה טבעית למדי, ואינה נחשבת לסוג של הפרעת אכילה אלא אם היא ממושכת, ועשויה לגרום לנזק בלתי הפיך. במידה רבה אי אכילה מעידה על רגשות מעורערים ואף נטייה להרס עצמי. אכילה ותחושת שובע הכרחים לתחושת חוזק, חוסן נפשי ופיזי, ולעתים כרוכים לשם הישרדות לאחר פגיעה ממשית. לפיכך, כאשר אדם שחלה, או עבר אירוע טראומטי כלשהו, מפסיק לאכול לאורך זמן, וההתנהגות מלווה בירידה קיצונית במשקל, בתוך ימים ספורים, הרי שיש להתייחס לכך ברצינות ואף לשקול לערב גורם מקצועי, פסיכיאטרי או רפואי, שיאבחן את החולה בהקדם האפשרי.

אף על פי כן, לא בהכרח כי כל הרזיה דרסטית, בתוך זמן קצר ובסמוך לאירוע טראומטי, מחייבת טיפול נפשי או אשפוז. במקרים רבים מסתמן כי מעבר לפגיעה הפסיכולוגית הזמנית, תיתכן הרזיה מעין זו בשל נטילת משככי כאבים כלשהם, ובתום תקופת נטילת התרופה חוזר התיאבון והמשקל מתאזן.

במקרים של מחלה קשה וטיפול המצריך קבלת תרופות וטיפולים רבים, כגון סרטן, סוכרת, וכיוצא בזה, קיים צורך הכרחי לבניית תפריט דיאטה המותאם לצורכי החולה, לשם החלמתו המהירה, או מניעת סיבוכים נוספים בעתיד.

התפריט מונה חלבונים להגנה על הכבד מפני פגיעה אפשרית כתוצר של נטילת תרופות וטיפולים מסוכנים, כמו גם ויטמינים לאיזון הורמונלי, נפשי ובריאותי, הנחוצים לטובת ריפוי ושיקום. באותו אופן, גם אכילת פחמימות הכרחית לשם תחושת שבוע ומה שמוגדר כסוג של "נחמה", לאחר אירוע טראומטי או מחלה, וכמובן לחיזוק הגוף כמו גם הנפש.

בכל מקרה של חשש להפרעת אכילה או הרזיה שאינה מבוקרת, כדאי להיוועץ עם דיאטנית מומחית על מנת שלא ליצור נזק בלתי הפיך.

 



תגיות המאמר: דיאטה, הרזיה, הפרעת אכילה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מגי עמרם

מאת: מגי עמרםרשלנות רפואית06/12/111109 צפיות
כשאדם נזקק לשירות רפואי הוא שם את מיטב כספו, ביטחונו, ולעתים את חייו, בידיו של הרופא או הצוות הרפואי המטפל בו. חוסר זהירות, התנהלות בלתי תקינה, או טעות אנוש קטנה, די בהם כדי לערער את מצבו של המטופל, ולגרום לנזק שאין לו הופכין. במידה וקיים חשד שאותה רשלנות היא האחראית על הפגיעה יש להגיש תביעת רשלנות רפואית באמצעות עורך דין. יש לציין כין כל מקרה נבחן לגופו, ועל כן יש לוודא האם המקרה עונה על מספר קריטריונים טרם הגשת התביעה. מאמר זה מוגש כהמלצה בלבד.

מאת: מגי עמרםמיניות ובריאות מינית24/10/111194 צפיות
בכל שנה מתפרסמים על ידי משרד הבריאות נתונים חדשים לגבי התפשטותה של מגפת האיידס בישראל. נתונים אלו מובאים לידיעת הציבור כחלק מהליך העלאת המודעות לשימוש באמצעי הגנה בעת קיום יחסי מין, ולסכנת ההדבקות בנגיף הHIV בכלל.

מאת: מגי עמרםקידום אתרים04/10/11998 צפיות
קידום אתרים אורגני הפך להיות בגדר של "תורה מסיני" וכל אחד שואף להציג את עצמו כחכם ובעל ניסיון עשיר בתחום הקידום ובניית האתרים בכלל. ובכל זאת, חברות קידום אתרים קמו ונפלו לא אחת בעשור האחרון, ואיתם גם בעלי אתרים ברשת, אשר "נעשנו" בשל מהלכי קידום לא נאותים, בלשון המעטה.

מאת: מגי עמרםדיאטה ותזונה19/09/111017 צפיות
תאונות דרכים, אסונות, מחלות חשוכות מרפא ואירועים הרי גורל הם גורמים משמעותיים לירידה במשקל, דרסטית ומהירה, כמו גם לאבדן התיאבון, לעתים מלווה בהפרעות שינה, דיכאון, ועוד כהנה וכהנה תחושות של חוסר ביטחון ואי יציבות במקום.

מאת: מגי עמרםמיניות ובריאות מינית31/08/111164 צפיות
אף אחד לא אוהב לחשוב על הידבקות במחלה חשוכת מרפא, או על גילויה של מחלה ממארת בגופו, או אצל הקרובים אליו. יש שיגידו אפילו, שהם מעדיפים פשט לא לדעת ולחיות את הרגע, עד כמה שניתן. אלא שמחלות מדבקות כגון איידס עלולות לסכן גם את הבאים עם הנשא במגע, במודע או שלא במודע, ועל כן הסיכון הכרוך באי הידיעה, גדול מנשוא.

מאת: מגי עמרםדיאטה25/08/111325 צפיות
לא בכדי מים הם תכלית החיים. משחר ילדותנו ממליצים לנו באובססיביות להקפיד על שתיה מרובה של מים. לא מים בטעמים, לא מיץ פטל, לא שום דבר אחר- מים. למה זה כל כך חשוב והכרחי- על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם. לרוויה!

מאת: מגי עמרםמיניות ובריאות מינית22/08/111129 צפיות
עד לפני 30 שנה לא ידענו כלום אודות איידס. רק בשנת 81' השכלנו להבין, שגם העולם המערבי אינו מחוסן מפני מחלות מין כאלו ואחרות, וכי אין הגנה מפני קיום יחסי מין שאינם מוגנים. התגלותה של המגפה, מיד בסמוך לעידן ה"אהבה החופשית" של ילדי הפרחים, הוותה סטירת לחי מוחצת לאנשי המערב ותושבי ארצות הברית בפרט. עד היום, כאמור, 30 שנה אחרי, עדיין מתקשים טובי המומחים והרופאים לאתר את הסיבה לתחלואה הזו, אם כי, הודות לפיתוחן של תרופות מאריכות חיים, נשאי נגיף הHIV זוכים לחיות כבכל האדם, כמעט.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191991 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181692 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181277 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189659 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181487 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181562 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica