חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ברגישות ובנחישות – על הדינמיקה שבין נתניהו לאובמה

מאת: יורי גנקיןפוליטיקה 16/06/20111166 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ברגישות ובנחישות - מאת יורי גנקין

השבוע האחרון ביחסי ישראל וארצות הברית דמה בראש ובראשונה למירוץ חסר תקדים נגד השעון. הסיבה לכך פשוטה – כל אחד מהמנהיגים, אובמה מחד ונתניהו מאידך, רצה להקדים את רעהו בבואו לשאת נאום מדיני אשר יסנדל למעשה את עמיתו. התוכנית המקורית של נתניהו הייתה להפוך את נאומו בקונגרס מחר לגולת הכותרת של הביקור, במהלך הנאום היה נתניהו פורס את חזונו בפני קהל אוהד וכך גורם לנשיא אובמה להתייחס במישרין לדבריו שלו. על מנת להרוס במעט את התוכנית של נתניהו הקדים אובמה את נאומו על המצב במזרח התיכון לשלהי השבוע החולף ואילו ראש הממשלה לא נשאר חייב והקדים את אובמה ביממה כאשר בחר לנאום על בימת הכנסת – דבר שלא תוכנן כאמור קודם לכן. מעניין מה היה קורה אם אובמה היה מגיב.

במהלך הפגישה שהתקיימה בבית הלבן - דבר אחד היה ברור: כל אחד מהנוכחים דיבר לקהל יעד שונה לחלוטין. בעוד שאובמה ביקש לפנות אל העולם כולו בניסוח בעל מימד גלובלי, נתניהו דיבר בעיקר, לטוב ולרע לחברי הקואליציה שלו ולציבור הישראלי. פגישות מהסוג הזה מסתיימות בדרך כלל בברכות חמימות והדדיות אך הפעם – הדגש של נתניהו על חילוקי הדעות המהותיים בין הצדדים, בדבר קבלתן של גבולות 67 – לא היה מקרי.

אז אחרי שהרוחות נרגעו וצוננו מעט במהלך סוף השבוע הגיע אובמה לנאום בפני ועידת איפא"ק ונקט בקו מפתיע ואמיץ – אומץ ליבו בא לידי ביטוי בכך שלא בחר, לטוב ולרע, להתעלם מהביטוי קווי 67 בפני קהל שלא רצה לשמוע את הדברים. אובמה אף המשיך והבהיר את המונח באומרו כי לא מדובר בגבול המדוייק של ה-4 ביוני כי אם בגבול חדש שיבוסס על משא ומתן בין הצדדים בהמשך לעיקרון חילופי השטחים. ברגע שאובמה הבין את כוונתו התחלף ההיסוס במחיאות כפיים ונכון לרגע כתיבת הדברים – מגיע נתניהו לנאום בקונגרס במצב מעט בעייתי. הנחישות של נתניהו עומדת בפני מכשול לא פשוט בדמות נחישותו הלא פחותה של הנשיא האמריקאי.

אז נכון שהקונגרס נשלט בחלקו על ידי המפלגה הרפובליקנית (בעלי רוב בבית הנבחרים אך לא בסנאט) אך יחד עם זאת מדובר נכון להיום במפלגה שלא מסוגלת להעמיד מועמד ראוי שיסחוף את ההמון לניצחון בבחירות שייערכו בעוד כשנה וחצי. יתרה מזאת, השבועות האחרונים הראו לנו כי זה רק שהרפובליקנים לא העמידו מועמד ראוי לשמו – הרי שגם יותר ויותר מועמדים פוטנציאליים מודיעים על פרישתם מהמרוץ. הפחד מביזיון אלקטורלי נוטה לשתק אנשים. הביזיון האלקטורלי הוא לא פועל יוצא של הפופולריות של אובמה כי אם בראש ובראשונה תוצר של העובדה שלרפובליקאים אין מועמד שמסוגל לפנות אל המרכז הפוליטי – אל הציבור שתמיכתו מכריעה את הבחירות. כל המועמדים הרפובליקנים עד עתה – פונים בעיקר לבסיס השמרני.

בנאום שיישא מחר בקונגרס האמריקני לא יופיעו הצהרות מדיניות מפתיעות. את עיקר הנאום יקדיש ראש הממשלה להסבר בדבר הסכנות שבנסיגה לקווי 67. אין ספק כי דבריו אלה יזכו לתמיכה ממרבית חברי הקונגרס אך ספק אם יהיה בכוחם לשנות את המדיניות האמריקאית באזור. ככה זה כשאובמה נואם לפניך.

לפוסטים נוספים היכנסו לבלוג שלי: ריאל פוליטיק - הבלוג של יורי גנקין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתמחה במתן ייעוץ תקשורתי ובתחום המיתוג העסקי והאישי, בכתיבת תכנים ובניהול ממשקי מדיה חברתית.בוגר תואר שני בדיפלומטיה ותואר ראשון במדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.
מרצה ומתרגל באוניברסיטת תל-אביב.


מנהל את הבלוג הפוליטי ריאל פוליטיק
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי09/03/121122 צפיות
בניית מותג היא מלאכה לא פשוטה וברור כי לא מדובר בדבר של מה בכך. ההפך הוא הנכון. בעולם של תחרות בלתי פוסקת הופך המיתוג לתהליך מאתגר ומרתק הטומן בחובו רעיונות יצירתיים שהופכים לדבר הגדול הבא

מאת: יורי גנקיןעסקים - כללי05/02/121343 צפיות
זה מכבר הגישה חברת קודאק בקשת Chapter 11 המהווה למעשה צעד מקדים לפשיטת רגל רשמית. ענקית הצילום שהוקמה אי שם ב-1880 הפכה בנקל למותג המוביל והבולט ביותר בעולם הצילום והייתה למעצמה עסקית של ממש.

מאת: יורי גנקיןשיווק ואסטרטגיה27/01/121189 צפיות
בעולם שבו אנו חיים הופכת התדמית המקוונת (והלא מקוונת) של העסק לחלק בלתי נפרד מהמהות שלו ועולם הרשתות החברתיות יכול להפוך את הקערה על פיה – לכאן או לכאן – בכל רגע נתון. ניהול משברים במדיה החברתית – איך עושים זאת נכון?

מאת: יורי גנקיןמיתוג27/01/121075 צפיות
בעידן של כותרות זוהרות וחוסר היכולת והרצון להתמקד בפרטים הקטנים, הופך שם המותג שלכם למרכיב חשוב מאין כמוהו בחייו של המותג ובתעודת הזהות שלו. השם שאותו תבחרו חייב להיות קצר וברור או במילים אחרות - כזה שלקהל היעד לא תהיה בעיה לזכור.

מאת: יורי גנקיןמיתוג21/01/121348 צפיות
בעוד יומיים ימלאו עשר שנים לאסון התאומים ששינה את פני העולם, לפיגוע הטרור הגדול ביותר בכל הזמנים. בין אלפי ההרוגים ועשרות אלפי הפצועים באותו יום קשה מנשוא, היה זה ראש עיריית ניו-יורק, רודי ג'וליאני, אשר הפך בין לילה מראש עיר מוצלח למיתוס בלתי נשכח.

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי21/01/12946 צפיות
הפייסבוק הוא כבר מזמן לא רק עוד רשת חברתית – מדובר בעולם ומלואו המאפשר לכל אחד מאיתנו לשתף את חברינו ומכרינו בהתרחשות האחרונה מאתמול בערב, למצוא את האהבה החדשה וכמובן לייצר שיתופי פעולה מקצועיים ולמצוא עבודה

מאת: יורי גנקיןפרסום באינטרנט15/01/121032 צפיות
כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם שעסק בשאלה מדוע עורכי דין בכלל זקוקים למיתוג? , הנוכחות האינטרנטית של כל משרד עורכי דין, גדול כקטן, ברשת האינטרנט הינה בבחינת הכרח – בין אם בתור אתר מתעדכן ומלא בתכנים ובין אם בתור כרטיס ביקור בלבד. אז איך צריך להיראות אתר האינטרנט שלכם?

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231439 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181514 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162817 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152667 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138017 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131886 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132202 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica