חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"חייב מוגבל באמצעים" בהוצאה לפועל

חייב אשר אין ביכולתו לשלם את חובו, רשאי להגיש בקשה ללשכת ההוצאה ולבקש כי יוכרז כ- "חייב מוגבל אמצעים". לרוב, בקשה להכרזה זו תוגש על ידי מי שעומדים נגדו מספר תיקים ואשר אין ביכולתו לפרוע את כלל חובותיו.

משמעות הכרזה על חייב כמוגבל באמצעים, היא כי כל תיקי ההוצאה לפועל העומדים נגדו יאוחדו לתיק אחד הנקרא גם, תיק איחוד. וככל שלאחר ההכרזה על החייב כחייב מוגבל אמצעים יפתח נגדו תיק נוסף, יצורף התיק לתיק האיחוד.

מיהו חייב מוגבל באמצעים? ראש ההוצאה לפועל, רשאי להכריז על חייב כחייב מוגבל באמצעים, אם מילא אחר התנאים הבאים: בתנאי שהחייב הגיש בקשה למתן צו תשלומים על פי חוק ההוצאה לפועל, או שהחייב ביקש לפרוס את תשלום חובו לתקופה העולה על אחת התקופות הבאות: שנתיים – אם סכום החוב אינו עולה על 20,000 ₪. שלוש שנים – אם סכום החוב הינו 20,000-100,000 ₪ .4  שנים – אם סכום החוב עולה על 100,000 ₪.

מרגע שהוכרז חייב כמוגבל באמצעים ניתן יהיה להפעיל כנגדו הגבלות המיועדות להבטיח את פירעון חובותיו (למיטב יכולתו של החייב בהתאם למצבו הכלכלי). ראש ההוצאה לפועל יכול להפעיל הגבלות אלה גם במקביל ואינו מוגבל להגבלה בודדת או צירוף כלשהו מביניהן.

ההגבלה המוכרת ביותר היא וודאי צו עיכוב יציאה מן הארץ שמשמעותה מובנת מאליה. הגבלה נוספת היא הפעלת הגבלות על חשבון הבנק של החייב על ידי הגדרתו כלקוח מוגבל מיוחד. ניתן להגביל את החייב מלעשות שימוש בכרטיסי אשראי שברשותו.

חייב שהוכרז כמוגבל באמצעים יהיה מנוע ליזום או לקחת חלק בהקמת תאגיד וכן לא יהיה רשאי עוד להמשיך ולהיות בעל עניין בתאגיד שבו כבר יש לו חלק. ראש ההוצאה לפועל יכול לתת לחייב היתר מיוחד לפעולות אלה למרות הגבלה זו הקבועה בחוק.

ההכרזה על חייב כמוגבל באמצעים, מחייבת רישום במרשם החייבים. בהתאם לקביעתו של ראש ההוצאה לפועל, יירשם שמו של החייב במרשם החייבים המוגבלים באמצעים, המצוי בלשכות ההוצאה לפועל .המרשם פתוח לעיון הציבור והוא מוזמן לעיין בו כאמצעי זהירות טרם ביצוע עסקאות. שמו של החייב יימחק מן המרשם עם הסדרת תשלום החוב או ביטול הכרזתו כחייב מוגבל באמצעים.

במהלך התקופה שבין מתן צו התשלומים לחייב מוגבל באמצעים ועד מתן צו התשלומים הסופי, יערוך ראש ההוצאה לפועל או מי מטעמו, בדיקה בדבר יכולתו של החייב. ניתן לערוך את הבדיקה ע"י חקירת יכולת או ע"י עיון במסמכים אותם צרף החייב לבקשת צו התשלומים. במסגרת הבדיקה תינתן לחייב הזדמנות לטעון את טענותיו ולהגישן בכתב,  סיומה של הבדיקה ייקבע ראש ההוצאה לפועל האם יינתן צו תשלומים סופי או תבוטל הכרזתו של החייב כמוגבל באמצעים. בהתאמה יוסרו או יוטלו צווי ביניים ויעודכן המרשם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אבי קלינגהופר מעל עשור עוסק בתחום ההוצאה לפועל, עוסק בליטיגציה משפטית וייצוג חייבים וזכאים כאחד בכל הערכאות השיפוטיות, כולל ייצוג בפני ראשי ההוצאה לפועל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי קלינגהופר

מאת: אבי קלינגהופרחוק ומשפט - כללי15/08/111017 צפיות
ההליכים בלשכת ההוצאה לפועל מתחילים בפתיחת תיק. יש לפנות למודיעין או למדור פתיחת תיקים בלשכה ולקבל טפסי "פתיחת תיק". כמו-כן יש לשלם אגרה. לאחר מכן יש למלא את הטפסים בהקפדה יתרה, שכן אי דיוק עלול להוביל לבעיה בגביית הכספים מהחייב.

מאת: אבי קלינגהופרחוק ומשפט - כללי27/06/111383 צפיות
לאחר קבלת צו העיקול, מודיע המוציא לפועל לממונה על מרשם הרכבים כי הרכב מעוקל. בנוסף לרישום העיקול, מסמיך הצו את הקבלן - המוציא לפועל, לבצע את תפיסת הרכב והבאתו למחסני לשכת ההוצאה לפועל.

מאת: אבי קלינגהופרחוק ומשפט - כללי26/06/111023 צפיות
אדם שנפתחו כנגדו תיקי הוצאה לפועל על ידי גורמים שונים, יכול לבקש לאחד את כל התיקים ולשלם סכום חודשי קבוע לממונה על איחוד התיקים.

מאת: אבי קלינגהופרחוק ומשפט - כללי26/06/111178 צפיות
רק במקרים חריגים יעוכב ביצועו של פסק-הדין, במיוחד כאשר מדובר בפסק-דין כספי. כך, למשל, יינתן עיכוב ביצוע כאשר המבקש מצליח להראות כי באם לא יעוכב פסק הדין, לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו.

מאת: אבי קלינגהופרחוק ומשפט - כללי22/06/111049 צפיות
בקשה לפשיטת רגל ניתנת להגשה על ידי החייב בעצמו. מומלץ להסתייע בגורם מקצועי עם ניסיון מוכח בייצוג פושטי רגל, כדי לקבל את ההגנה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231578 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211245 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica