חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמן זית ודבש – שונים אבל דומים

בקבוקי השמן זית וצנצנות הדבש מיוצרים ומשווקים כבר מאות שנים. ישנן לא מעט חברות שמתמחות בייצור בקבוקי השמן זית וכאלה מתמחות בייצור דבש מן האיכותי ביותר ועד לזול ביותר. מוצאו של שמן הזית בעת העתיקה, הוא מהמזרח התיכון וזוהי תעשייה שמשגשגת בהצלחה מאז ועד היום. היום מודעים לכך שהאזכור הראשון של הזית התרחש בעת סיפור המבול בו היונה חוזרת ונושאת בפיה עלה של זית אשר בישר על סוף המבול - "ותבוא אליו היונה לעת ערב והנה עלה-זית טרף בפיה" (בראשית ח', י"א).

שונים אבל דומים

כל מטבח מכיל בתוכו שמן זית ודבש אשר משמשים כתבלינים. בעת הבישול, משתמשים בשמן זית כתיבול וכן בדבש ולעיתים אף משלבים את שניהם יחד. שמן זית ודבש, נראים שונים אך יש להם מכנה משותף, הצריכה היומית שלהם מסייעת רבות לבריאות גופינו. שמן הזית ודבש הם ממוצרי המזון העתיקים בהם נעשה שימוש בעולם כולו. סגולותיהם הרפואיות, הקוסמטיות והקולינריות של שמן הזית ודבש ידועות לעמי העולם מאז ומעולם. כיום, ממליצים לשתות בין שלוש לארבע כפות שמן זית ביום על מנת לנסות ולהקטין את הסיכון למחלות לב שונות. דבש מתוק משמש כמרפא בגלל שהוא אנטי בקטריאלי ובעזרתו ניתן לזרז ריפוי של זיהום או מחלה. הדבש משמש בטיפול נגד כוויות וטיפול בדלקות שונות בעיקר דלקות גרון.

שמן זית בריא

שמן זית מופק בתהליך של כבישה, קרה או חמה. תהליך הכבישה הקרה מאפשר לשמור על סגולותיו של שמן הזית ולכן הוא מומלץ יותר.  שמן זית מכיל בתוכו חומצות אמינו אשר מסייעות לשמור על איזונו של הכולסטרול הטוב והרע בגופינו. צריכה יומית של שמן זית תעזור לגופינו להילחם בכולסטרול הרע אשר נמצא בדם. שמן זית גם מסייע לתפקוד המערכת החיסונית ומחזק אותה. בנוסף, תורם רבות למערכת העיכול אשר פועלת באופן טוב יותר באמצעות צריכתו. שמן זית מכיל נוגדי חמצון שמסייעים למנוע מחלות כגון סרטן ועוד רבות אחרות. נוגדי חמצון עוזרים גם לשמור על עור צעיר ורענן ולכן שמן זית הוא אחד המוצרים הפופולאריים בתעשיית הקוסמטיקה. בעבר החלו לשלב שמן זית במוצרי טיפוח כמו סבון ותכשירי שיער למיניהם ועד היום ניתן למצוא לא מעט תכשירים אשר מסייעים לעור הגוף והפנים אשר מבוססים על שמן זית. הסיבה לכך היא שבשמן זית קיימים ויטמינים כמו ויטמין E וויטמין A אשר עוזרים לתאי העור להתחדש ביתר קלות ומאטים את תהליך הזדקנות העור.

ייחודו של הדבש

דבש מיוצר בכוורת על ידי דבורים. הדבש הוא למעשה צוף של פרחים שעובר איזשהו עיבוד ייחודי בגוף הדבורה. את הדבש מוציאים מהכוורת הישר לצנצנת הדבש. דבש משמש מזה אלפי שנים לבישול, אפייה וגם לרפואה וקוסמטיקה. בגלל מתיקותו וטעמו הטוב והטעים של הדבש הוא משמש להכנת מאפים, תיבול תבשילים וקינוחים רבים. הדבש הוא חומר אנטי דלקתי שתורם לשיפור המערכת החיסונית ועוזר להלחם בזיהומים. מריחת דבש על כוויה תעזור לה להחלים במהרה. גם בתעשיית הקוסמטיקה משתמשים בדבש כחומר המטפח את העור. נוגדי החמצון שיש בדבש עוזרים לשמור על עור בריא. ניתן למצוא קרם גוף ופנים, מסכות לשיער ולעור, המכילות דבש. לדבש יש יכולת גבוהה לספוג לחות והוא יכול לשמש כתכשיר הגנה מפני השמש, וזאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון שמסייעים להגן על העור מפני החשיפה לשמש.

 



תגיות המאמר: שמן זית, דבש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חגי בר-שבע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגי בר-שבע

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/09/111185 צפיות
שמן זית ודבש הם בעלי סגולות מיוחדות. במאמר זה תוכלו למצוא מידע על האופן בו שמן זית ודבש תורמים לסביבה ועל סגולות הבריאות של השניים.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי18/09/111278 צפיות
במאמר זה נפרט על מעדני חלב שונים בישראל וביניהם שמנת עתירת שומן ממנה ניתן להכין קצפת, שוקו ועוד.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי16/09/111227 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על הזנים והסוגים של שמן זית ודבש בארץ ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/111229 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/11954 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי21/07/111234 צפיות
כולנו אוהבים לאכול חומוס וישנם מספר מאכלים בהם ניתן לשלב את החומוס באופנים שונים. במאמר זה תוכלו למצוא סקירה על אודות החומוס והיתרונות הבריאותיים של המאכל הלאומי של ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי05/05/111127 צפיות
במאמר זה הבאנו סקירה קצרה על הסוגים השונים והמעניינים של ממתקים.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205310 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205229 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205530 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205620 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195933 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196141 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183102 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica