חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סגולותיהם המיוחדות של שמן זית ודבש

שמן הזית והדבש הם מאכלים ים תיכוניים שנמצאים כבר מאות שנים בשימוש נרחב סביב כל אגן הים התיכון. אפשר למצוא אזכורים לשימוש של שמן זית ודבש גם במקרא וגם בכתבים עתיקים יותר ומאז ימי קדם אנשים שגרו סביב היםהתיכון המתיקו את מזונם באמצעות דבש וכן בישלו והשתמשו בשמן זית לצרכיםרבים מבישול ותיבול ועד לקוסמטיקה. דבש, דונג דבורים ושמן זית משמשים גםלתעשיית הקוסמטיקה ואי אפשר לתאר כלל את חיינו בלי שני המוצרים העתיקיםוהכל כך אופייניים לאזורנו.

תרומתם של עצי זית וכוורות לסביבה

  • האבקה - חוץ מאשר התרומה הברורהשל דבש ושמן זית לשיפור טעמו של האוכל, הדבורים המייצרות דבש גם מאביקות אתעצי הפרי והירקות ובלי נוכחותן הצנועה והמובנת מאליה בשדות פירות וירקותרביםלא יצליחו להבשיל. בשנים האחרונות פגע וירוס מסתורי באוכלוסייתהדבוריםוכוורות רבות התרוקנו. נוצר מחסור בדבש וחמור מכך נוצר מחסורבמאביקותהיעילות ביותר דבורות הדבש. חקלאים רבים נחרדו כי בלי דבוריםייווצר מחסורבאבוקדו, אבטיחים מלונים מלפפונים שקדים פירות הדרשזיפים ואפרסקים. גםהזיתים שמהם מפיקים את שמן הזית זקוקים לנוכחותדבורים בזמן הפריחה כדילהבטיח האבקה יעילה.
  • עציזית - עצי זית מספקים כמובןזיתים שאותם כובשים ואוכלים כל השנה ושמןזית שאפשר לשתות לתבל בו מזוןואפילו לטגן בו והוא נחשב לשמן האיכותיוהבריא ביותר מכל השמנים אפשר גםלהכין ממנו מסכות לשער ולפנים, כלזה ידוע אבל גם עץ הזית עצמו מעורר התפעלותבכושר הסתגלותו לתנאיםבארץ וביכולת ההישרדות המופלאה שלו. עץ הזית שהוא אחתמשבעת המיניםבהם התברכה ארץ ישראל מופיע אין ספור פעמים בתנ"ך ולאבכדי. ידוע עלקיומם של עצי זית בני מאות שנים שעדיין נושאים פרי, וגם אחרישעץ הזיתסיים את תפקידו והפסיק לספק לנו פרי הוא עדיין שימושי. גם אחריכריתתו עץ הזית היפה והמיוחד משמש אותו במגוון שימושים כמו פיסול, בניהוהסקה.

סגולות הבריאות של שמן הזית

שמןהזית הוא מקור מעולה לחומצות שומן בלתי רוויות המסייעות בסילוק הכולסטרולהרע והעלאת הכולסטרול הטוב. ובמחקרים התברר ששמן הזית דומה בהרכב חומצותהשומן שלו לחלב אם. לא פלא אם כן שמומלץ לצרוך ממנו בין שלוש לארבע כפותביום כדי להקטין את הסיכון ללקות במחלות לב.הישראלים צורכים כשני ליטריםשמן זית בשנה וזה עוד צנוע לעומת הספרדים והאיטלקים הצורכים כעשר ליטריםלאדם. הצרכנים הגדולים ביותר של שמן זית במזרח התיכון הם היוונים הצורכיםכעשרים ליטרים שמן זית לאדם בשנה.

סגולות הבריאות של דבש

בימיקדם המתיקו אנשים את האוכל רק עם דבש, ואחרי שהבינו עד כמה הסוכר הלבןמסוכן לבריאות נוצרה מגמה של חזרה להמתקה בדבש. הדבש יותר מתוק מסוכר ונספגבמהירות במחזור הדם. בניגוד לסוכר לבן הוא מכיל חלבונים, מינרלים, אנזימיםוויטמינים ונוגדי חמצון שעוזרים לנו להרגיש צעירים ובריאים יותר. מזה מאותשנים הדבש מוכר כחומר מחטא ואנטי דלקתי וכתרופה לשיעול יבש, פטריותוחיידקים. לדבש יש השפעה מיטיבה על הכבד והוא עוזר לנטרול רעלנים מהגוף,לטיפול בכיב קיבה, עצירות, אפטות בפה ודלקות חניכיים, יתר לחץ דם ושיכוךכאב. הדבש יעיל במיוחד בטיפול בעור ומעודד ריפוי פצעים וכוויות בשלתכונותיו האנטי דלקתית. כפית דבש תעודד אדם עייף ותקל על נשים שסובלותמבעיות מחזור ותעזור בשמירה על הגזרה.

 



תגיות המאמר: שמן זית, דבש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חגי בר-שבע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגי בר-שבע

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי18/09/111278 צפיות
במאמר זה נפרט על מעדני חלב שונים בישראל וביניהם שמנת עתירת שומן ממנה ניתן להכין קצפת, שוקו ועוד.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי16/09/111227 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על הזנים והסוגים של שמן זית ודבש בארץ ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/111229 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/11954 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי21/07/111234 צפיות
כולנו אוהבים לאכול חומוס וישנם מספר מאכלים בהם ניתן לשלב את החומוס באופנים שונים. במאמר זה תוכלו למצוא סקירה על אודות החומוס והיתרונות הבריאותיים של המאכל הלאומי של ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי30/06/111103 צפיות
קוסמטיקה, רפואה ובישול... שמן זית ודבש בריאים ותורמים רבות לחיינו בכל התחומים

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי05/05/111127 צפיות
במאמר זה הבאנו סקירה קצרה על הסוגים השונים והמעניינים של ממתקים.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205310 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205229 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205530 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205620 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195933 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196141 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183102 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica