חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעדני חלב בישראל

רוב הרופאים והדיאטנים בעולם המערבי רואים בחלב ובמוצריו נכס תזונתי מועיל שיש לעודד את האוכלוסייה לצרוך כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה לבני כל הגילאים. על פי מחקרים רפואיים, חלב נחוץ לגוף לשמירה על רמת סידן תקינה בגוף.

מה מכיל החלב?

החלב מכיל בתוכו מספר ויטמינים ומינרלים אשר מסייעים ומחזקים למערכת החיסונית שלנו.

  • אשלגן - חשוב לשמירת מאזן הנוזליםבגוף, ועוזר במניעת עליית לחץ הדם.
  • מגנזיום - עוזר לבניית העצם וחשובלהעברת גירויים עצביים.
  • ויטמין D -חיוני לבניית מסת עצם, שיניים ולפעילות השרירים.
  • ויטמין A - מעורב בראיית לילה בתהליך הגדילה, ובפעילות מערכת הרבייה והחיסון.
  • ריבופלאבין, ויטמין B12 - דרוש לגוף להפקת אנרגיה ממזון.
  • ניאצין - מסייע להפקת אנרגיה ממזוןומשתתף בתהליכי ייצור של חומצות שומן.
  • ויטמין 12B - חשוב למניעת אנמיה ולתפקוד מח העצם ומערכת העיכול.

למרות חשיבותו של החלב לבריאות יש אנשים רבים ובעיקר ילדים שסולדים מטעמו ונמנעים משתייתו. במקום חלב הם מעדיפים לאכול מוצרי חלב. למרבה המזל יש הרבה מוצרי חלב בישראל וכל הזמן ממציאים מעדני חלב חדשים בטעמים מגוונים וטעימים.

קצפת

אין אף ילד או מבוגר שלא אוהב קצפת. כדי להכין קצפת מוצלחת צריך שמנת עתירת שומן עם לפחות 40% שומן וסוכר. ככל שיש בתוך שמנת יותר שומן, כך הקצפת תהיה מוצקה יותר. את הסוכר מכניסים אל שמנת בתהליך הטריפה. כשמקציפים את הסוכר הוא נפרד לסיבים דקיקים וכך נוצר קצף יציב ומבריק. לאחר שהקצפנו שמנת ונוצרה הקצפת, ניתן להוסיף לקצפת שהוכנה עמילן אם אין בה די שומן. אפשר לגוון את צבעה וטעמה בצבעי מאכל או עם קפה וקקאו. חוץ מסוכר אפשר להוסיף לקצפת קינמון, תמציות רום או וניל ותבלינים שונים. כל חומר שמוסיפים לקצפת חייב להיות קליל כדי לשמור על אווריריותה.

שוקו

שוקו הוא משקה חלב מתוק. צבעו וטעמו מתקבלים מאבקת הקקאו שמוסיפים לו בתוספת סוכר או ממתיק מלאכותי. אפשר להכין שוקו ביתי מאבקת קקאו וחלב מורתח שמוסיפים לו סוכר, או, במקום קקאו ממיסים לתוכו שוקולד. אפשר לעבותו עם עמילן ולגוון את טעמו עם וניל ויש הממיסים לתוכו מרשמלו. בזכות טעמו המתוק הפך השוקו למשקה חביב על ילדים ובני נוער בעיקר. בישראל משווק שוקו קר מוכן בקופסאות קרטון או בשקיות כמו חלב. חברות המזון מוכרות אבקת קקאו מיוחדת שנמסה בחלב קר והיא מיועדת להכנה של שוקו ללא צורך בחימום. שוקו על בסיס חלב מכיל את כל הרכיבים התזונתיים שיש בחלב וגם סוכר. מחקרים הראו שילדים ובני נוער ששתו שוקו צרכו יותר חלב מאשר בני גילם ששתו חלב רגיל בלבד. מסקנת המחקר הייתה שכדאי לעודד ילדים לצרוך שוקו למרות שיש בו סוכר. בעבר חשבו שהקקאו מעכב את ספיגת הסידן, ומונע מהסידן שבחלב להיספג בגוף, אבל מחקרים חדשים הוכיחו שלמעשה השפעת הקקאו על ספיגת הסידן היא לא גדולה ולכן איכות ספיגת הסידן מחלב ומשוקו דומה מאוד. בנוסף, מחקרים שפורסמו לאחרונה מצביעים על כך ששוקו הוא המשקה האידיאלי לשתיה אחרי ספורט כי השוקו מכיל רכיבים תזונתיים שלא קיימים במשקאות ספורט אחרים. הוכח ששתיית שוקו או חלב יעילה יותר משתיית מים ומשקאות ספורט אחרים בתהליך השבת נוזלים לגוף אחרי האימון.

 



תגיות המאמר: חלב, סידן, שוקו, מוצרי חלב, שמנת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חגי בר-שבע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגי בר-שבע

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/09/111180 צפיות
שמן זית ודבש הם בעלי סגולות מיוחדות. במאמר זה תוכלו למצוא מידע על האופן בו שמן זית ודבש תורמים לסביבה ועל סגולות הבריאות של השניים.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי16/09/111224 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על הזנים והסוגים של שמן זית ודבש בארץ ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/111224 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/11952 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי21/07/111231 צפיות
כולנו אוהבים לאכול חומוס וישנם מספר מאכלים בהם ניתן לשלב את החומוס באופנים שונים. במאמר זה תוכלו למצוא סקירה על אודות החומוס והיתרונות הבריאותיים של המאכל הלאומי של ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי30/06/111100 צפיות
קוסמטיקה, רפואה ובישול... שמן זית ודבש בריאים ותורמים רבות לחיינו בכל התחומים

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי05/05/111123 צפיות
במאמר זה הבאנו סקירה קצרה על הסוגים השונים והמעניינים של ממתקים.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205264 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205184 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205488 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205577 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195886 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196092 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183089 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica