חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מקוטג' ועד לאבנה – הכל על גבינות

מקוטג' ועד לאבנה – הכל על גבינות

הגבינה היא מאכל עתיק ואלפי שנים לפני הספירה נהגו לייצר גבינות. בישראל נמצאו בחפירות סמוך לנחל גוברין, מחבצות להכנת חמאה וגבינה שמראים ומוכיחים כי תושבי המקום נהגו לעסוק בהכנת גבינות לפני 6,500 שנה. תהליך הכנת הגבינות הוא תהליך מעניין מאד שכן מחלב נוזלי יוצרים מוצרי חלב מוצקים.

גבינות בטעמים שונים ומגוונים

בישראל ובעולם מייצרים גבינות מחלב של פרות, עזים, כבשים, תאו ואף יונקים אחרים. היות ומקורות החלב בעולם שונים ממקום למקום, בעת הכנת גבינות, משתמשים בחומרי גלם שונים ובמינים שונים של חיידקים ועובש. רמות השומן והעיבוד של החלב שונים והמראה והטעמים שמתקבלים שונים לחלוטין. לגבינות יש אינספור שימושים וניתן לאכול גבינות טריות או לחילופין להשתמש בהן לבישול או אפיה. גבינות מוגשות כמנות ראשונות, כמנות עיקריות ואף כקינוחים. הישראלי הממוצע קונה וטועם לא מעט מהמבחר הגדול של הגבינות שכיום קיים על המדף.

הביקוש העולמי לגבינות

הביקוש בישראל ובעולם לגבינות הולך וגדל עקב היותן מאכל אהוב וגם בעקבות ההכרה בערכה התזונתי של הגבינה. צריכת גבינות מספקת לגופינו כמויות גבוהות של סידן, חלבון, ויטמינים ומינרלים ולכן הכנת גבינות צברה תאוצה בשנים האחרונות. ישראל למשל נמצאת במקום הראשון בעולם בצריכת גבינות רכות. הגבינות מתחלקות לפי מידת הרכות שלהן. הגבינות הרכות ביותר הינן הגבינה הלבנה, יוגורט, לאבנה, קוטג' וקממבר. ישנן גבינות חצי רכות כגון גבינת רוקפור וברי וגבינות קשות כגון צ'דר, גבינה שוויצרית ופרמז'ן.

צריכת מוצרי חלב בארץ

בישראל צורכים הרבה מוצרי חלב כאשר הצריכה הגבוהה במיוחד היא של גבינת קוטג'. גבינת קוטג' נחשבת לאחת מהגבינות הפופולאריות ביותר בישראל והיא למעשה גבינה לבנה רכה שצורתה כצורת גושים קטנים. גבינה זו עתירה בחלבון והיא דלת שומן ופחמימות. קוטג' אוכלים בנפרד או כתוספת לחטיפים וסלטים. כיום, עושים שימוש רב בגבינת קוטג' בעת הבישול ואפיית פשטידות, קישים, ועוגות. עושי הדיאטות והספורטאים מעדיפים לצרוך גבינת קוטג' כיוון שקיים בה רמת אחוז חלבון גבוה ורמת שומן נמוכה.

גבינת לאבנה

גבינת לאבנה עשויה מיוגורט, המרקם שלה רך והיא חמצמצה. בגבינת לאבנה יש אחוז גבוה של סידן החשוב מאד לבניית עצמות הגוף וחיזוקן, לפעילות השרירים, לדם ולמערכת העצבים. גבינת הלאבנה מכילה גם נתרן שהוא חיוני לגוף ומסייע בשמירת מאזן נוזלי הגוף ותפקוד השרירים והעצבים. מחלבות שונות מכינות את הלאבנה שלהם כשהטעם והחמיצות שלה דומים ללאבנה הדרוזית האמיתית. את הלאבנה אוכלים בדרך כלל בתוספת של עשבי תיבול, ניתן לשלב אותה עם סלט חצילים קלויים, אפשר למלא תפוחי אדמה אפויים בלאבנה, להכין שקשוקה עם לאבנה, קישואים מטוגנים עם לאבנה וכמובן שאפשר לאכול אותה כמו שהדרוזים נוהגים לאכול אותה, עם פיתה, קצת שמן זית וזעתר.

 



תגיות המאמר: גבינות, קוטג, לאבנה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חגי בר-שבע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגי בר-שבע

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/09/111181 צפיות
שמן זית ודבש הם בעלי סגולות מיוחדות. במאמר זה תוכלו למצוא מידע על האופן בו שמן זית ודבש תורמים לסביבה ועל סגולות הבריאות של השניים.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי18/09/111278 צפיות
במאמר זה נפרט על מעדני חלב שונים בישראל וביניהם שמנת עתירת שומן ממנה ניתן להכין קצפת, שוקו ועוד.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי16/09/111225 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על הזנים והסוגים של שמן זית ודבש בארץ ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/11954 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי21/07/111233 צפיות
כולנו אוהבים לאכול חומוס וישנם מספר מאכלים בהם ניתן לשלב את החומוס באופנים שונים. במאמר זה תוכלו למצוא סקירה על אודות החומוס והיתרונות הבריאותיים של המאכל הלאומי של ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי30/06/111102 צפיות
קוסמטיקה, רפואה ובישול... שמן זית ודבש בריאים ותורמים רבות לחיינו בכל התחומים

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי05/05/111126 צפיות
במאמר זה הבאנו סקירה קצרה על הסוגים השונים והמעניינים של ממתקים.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205299 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205218 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205519 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205610 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195923 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196129 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183100 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica