חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חומוס – מעניין, טעים ובריא!

סלט החומוס הוא הסמל של המטבח הים-תיכוני וגם של המטבח הישראלי. צמח החומוס נקרא בעברית חמצה תרבותית והוא שייך לקבוצת הקטניות. הערך התזונתי של חומוס גבוה, הוא עשיר בחלבונים, קל לעיכול, עתיר סיבים תזונתיים ומכיל סידן, אשלגן, ברזל ועוד. את החומוס כולם אוהבים בגלל הטעם הייחודי שלו ונהנים לשבת עם פיתה חמה ולנגב חומוס עםגרגירים או טחינה, עם זילוף של שמן זית ופטרוזיליה קצוצה או פפריקה. החומוס מוגש במסעדות וחומוסיות ומזה שנים רבות הוא חלק בלתי נפרד מהנוף של המטבח הישראלי.

איך אוכלים חומוס?

את גרגירי צמח החמצה משרים במים, מרתיחים וטוחנים עד שמתקבל ממרח החומוס. את החומוס ניתן לתבל עם שום, מלח ולימון. מגישים אותו כמו שהוא או עם גרגירי חומוס שלמים או עם טחינה, חומוס, פול או מטבוחה. גרגירי החומוס ניתן גם להוסיף לסלטים, למרקים ולתבשילי בשר ועוף. מאכל לאומי נוסף בישראל הוא הפלאפל, שגם את הקציצות שלו עושים מגרגירי חומוס טחונים.

חומוס ופלאפל - מאכלים לאומיים

החומוס נפוץ בכל רחבי המזרח התיכון שם הוא מוגש לארוחת בוקר, אך חומוס ופלאפל הם כבר לא רק מאכלים לאומיים בישראל, בשנים האחרונות הם כובשים גם את אירופה וארצות הברית. בחו"ל החומוס נתפס כמאכל אקזוטי ובריא ובמסעדות שונות החלו להכניס אותו לתפריט שלהם. בארץ נהוג "לנגב" חומוס אך בחו"להוא לרוב מטבל או ממרח. טעמו שונה מעט ולכן חומוס שתרכשו בארץ תמיד יהיה טעים יותר. הרבה תיירים הנשאלים על האוכל האהוב עליהם בעת הביקור בארץ ישיבו כי הכי אהבו לאכול חומוס ויעידו על כך שהחומוס בארצם שונה בטעמו ממה שמייצרים ומוכרים בארץ ושהם מעדיפים את החומוס שאכלו במהלך הטיול.

אכילת חומוס – בריא!

החומוס הוא מאכל בריא כיוון שהוא מכיל כ-20% חלבונים צמחיים התורמים לבנייה והתחדשות בגוף. יש בו סיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע ומסייעים לתהליך העיכול. החומוס מכיל ויטמינים מקבוצה B ו-C אשר חשובים לסיוע בעת תהליכי ניצול האנרגיה והוא מכיל סידן וברזל. אכילת חומוס איננה משמינה אך משום שנהוג לאכול חומוס עם פיתה, נחשב המאכל למשמין. כיוון שהחומוס נחשב למאכל בריא, משרד הבריאות ממליץ להוסיף חומוס גם לתפריט של תינוקות וזאת כיוון שקיים בו אחוז גבוה של ברזל.

חומוס תעשייתי בארץ

אין כמעט אדם שלא אוהב חומוס טרי עם שמן זית ופיתות חמות וטריות, אך לא תמיד אפשר ללכת למסעדה המתמחה בהכנת חומוס ולא תמיד מתחשק להכינו לבד בבית. הפתרון המושחם הוא לרכוש חומוס בסופרמרקט או במכולת. בארץ יש מספר חברות המייצרות סלט חומוס, כל אחת מהן מייצרת חומוס בדרך המיוחדת לה והטעם שלהן נהדר! ורוב החברות המייצרות חומוס נוהגות להוסיף טחינה לחומוס שלהם כיוון שלטחינה יש ערכים תזונתיים חשובים ואחוז שומן צמחי גבוה. הטחינה נחשבת למאכל מאוד בריא והתוספת שלה לחומוס היא חיובית ביותר. כל חברה משווקת ממרח חומוס גם בתוספת טיבול מגוון אשר מעשיר את טעמו של החומוס.

 



תגיות המאמר: חומוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חגי בר-שבע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגי בר-שבע

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/09/111180 צפיות
שמן זית ודבש הם בעלי סגולות מיוחדות. במאמר זה תוכלו למצוא מידע על האופן בו שמן זית ודבש תורמים לסביבה ועל סגולות הבריאות של השניים.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי18/09/111277 צפיות
במאמר זה נפרט על מעדני חלב שונים בישראל וביניהם שמנת עתירת שומן ממנה ניתן להכין קצפת, שוקו ועוד.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי16/09/111224 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על הזנים והסוגים של שמן זית ודבש בארץ ישראל

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/111225 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי25/07/11952 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גבינות במאמר זה.

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי30/06/111101 צפיות
קוסמטיקה, רפואה ובישול... שמן זית ודבש בריאים ותורמים רבות לחיינו בכל התחומים

מאת: חגי בר-שבעמתכונים ואוכל - כללי05/05/111125 צפיות
במאמר זה הבאנו סקירה קצרה על הסוגים השונים והמעניינים של ממתקים.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205297 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205216 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205517 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205607 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195921 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196126 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183099 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica