חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דלתות

מאת: ילדונתאדריכלות10/08/20111347 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המצאת הדלתות והשפעתה

נדמה שהן היו כאן תמיד. קשה לדמיין מה היינו עושים בלעדיהן ואם הן לא היו קיימות, מה הייתה החלופה להן. דלתות היו ונשארו האמצעי הטוב והבטוח ביותר לאפשרות להיכנס לחללים שונים, יחד עם האפשרות להשאיר אותם אטומים. ממש כמו המצאת הגלגל, כך גם המצאתן שינתה את התפיסה שלנו לגבי אפשרויות של נעילה ואבטחה של החלל שבו אנו נמצאים.

עם השנים, החלו להשתכלל אפשרויות השימוש בהן, מה שהשפיע גם על הפונקציונאליות שלהם וגם על הצורה והעיצוב שלהן. מהמצאה  של דלתות ועד היום, הן עברו טרנספורמציות רבות והאופנה שלהן התחלפה ועודנה משתנה ללא הרף.

דלתות מאז ועד היום

הרעיון הבסיסי של המצאת הדלת היא מסגרת בסיסית שעשויה ממשקוף שתומך בקיר שנמצא מעל הדלתות עצמן וקורה של סף הדלת שתומכת במסגרת כולה. מעבר לכך, הדלתות עשויות גם מקורות אנכיות מכל צד שמחוברות לקורות ולסף. בצורה כזו יש מכלול שלם שתומך בדלת שנפתחת ונסגרת ללא בעיה.

לרוב הדלתות (בעיקר בכניסה לבית) יש מנעול אליו מותאם מפתח שבאמצעותו ניתן לאבטח ולסגור אותן, כמו גם לפתוח אותן בכל עת. זאת על מנת לשמור על ביטחון המתגוררים בתוך החלל שבו נמצאת הדלת. יש המגדילים לעשות ומתקינים בדלתות שלהם מספר מנעולים ליצירת אבטחה מרבית.


בראשית המצאתן, היה נהוג להתקין לרוב דלתות פשוטת מעץ או ממתכת. דלתות אלה נטו להיות פחות עמידות וחזקות והבלאי שנוצר בהן, דרש הכרח להחליפן לעתים קרובות יותר. כמו כן, מבחינת בטיחות, הן היו קלות לפריצה ולכן הועדפו פחות להתקנה במקומות רגישים. עם הזמן, החלו לבנות ולהתקין יותר ויותר דלתות מברזל ומפלדה שהיתרון המובהק שלו הוא עמידותן לאורך זמן וכמו כן רמת הבטיחות הגבוהה שלהן.

במקומות שבהם למשל נשמר חומר סודי רב בחלל, יש צורך בדלתות המשוכללות ביותר. דלתות אלו עשויות מחומרים כבדים שקשה מאד לפרוץ וישנם מקרים שבהם פתיחת הדלת כרוכה אף בזיהוי טביעות אצבעות של המורשים להיכנס אל החלל.
ככל שחלף הזמן, כך גם השתכללו סוגי הדלתות שהומצאו.

גם דלתות פנימיות בתוך החלל שונו בהתאם לצרכי סגנון הבנייה. בין השאר ניתן למצוא בחללים מסוימים דלתות מתקפלות שהייחוד שלהן הוא שהן גמישות להתקנה וקלות לפתיחה וסגירה. הן עשויות לרוב פלסטיק או עץ וקל מאד להתקין אותן. 

דלתות לבעלי חיים

מעבר לדלתות שמוקמות בחללים שבהם מתגוררים בני אדם, ניתן למצוא אותן גם בחללים שמותאמים לבעלי חיים. דלתות לחיות מחמד למשל, שמורכבות לרוב בתוך דלת גדולה ומאפשרות מעבר קל ונוח לבעל החיים כלפי פנים וחוץ.

בנוסף, דלתות באורוות סוסים שעשויות עץ כבד ובעלות חלוקה שמאפשרת פתיחה חלקית שלהן, על מנת שיהיה ניתן להשקות ולהאכיל אותם, בלי להוציאם החוצה מן האורווה.

 



תגיות המאמר: דלתות, דלת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194046 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196894 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182421 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151406 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151766 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141813 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141363 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222197 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222707 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222675 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222806 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213576 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213823 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212177 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica