חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ירון זיו - על הריונות בקרב קטינות והסמכות ההורית

מאת: ירון זיוהורות10/08/20111275 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשבוע שעבר, שודר סרטה של צופית גרנט: "למה לא סיפרת לי?".
הסרט עוסק בתופעת ההריונות בקרב נערות קטינות, הגורמים וההשלכות של המקרים, בין אם הוחלט להפסיק את ההריון ובין אם הוחלט על לידה וגידול הילד.

מובא ע"י דר' ירון זיו

במהלך הסרט, סובבת צופית את נושא הגישה לנוער מצד ההורים, כיצד לשאול ולדבר עם הצעירים ומדוע אלו אינם תמיד נפתחים. ההורים הנבוכים מודים כי אינם יודעים את הפתרון "הנכון" לבעיה וכי הם נאלצים לחיות בתקווה כי הם עושים את הדבר הנכון.

חינוך מניעתי וקרבה

"ההורים צריכים לעסוק בחינוך מניעתי", אומר ד"ר ירון זיו, "זה אומר שההורים צריכים ליזום שיחות עם הבנות לקראת קיום יחסי מין, ומה זה בעצם לדבר על מין, על אמצעי זהירות והגברת המודעות באמצעות ביקורים משותפים אצל רופא נשים. ישנו צורך לתת תחושה שההורים נמצאים שם בכדי להכין את הילד ולהעשירו בצורה נאותה לקראת חיי מין תקינים ולא כמשהו זול או כתחליף לאהבה".

אחת הבעיות שמעלה ד"ר זיו מעלה, היא סוגיית הלחץ החברתי בו שרויים בני הנוער מאז ומעולם ומתגבר עם השנים. הבנים נתונים ללחץ חברתי "לעשות את זה כבר" ואלו מצידם מפנים את הלחץ הזה אל עבר הבנות "לתת מהר" ובכך להוכיח את אהבתן או את מקומן בחברה.

בנוסף, הנגישות לאינטרנט וזמינות המידע, מאפשרת גישה מהירה לתכנים אשר לא הולמים את גילו של הגולש – ללא שום פיקוח. בכך ילדים בתחילת גיל העשרה שלם, ולעיתים אף לפני כן, נחשפים לפורנוגרפיה ושאר תכנים מיניים אשר מעוותים את תפיסתם לגבי המציאות המינית והדרך בה דברים אמורים להתבצע.

"כל זה, מחייב את ההורה להיות מאוד זהיר, מאוד רגיש, מאוד נגיש, זמין, מאוד מעודד ומאוד מוביל. ואם הורה לא עושה את זה, ולמרות שאני חוטא כאן בהכללה, אבל רוב ההורים לא עושים את זה נכון, ומצפים שפשוט איכשהו הקשר הזה יקרה, אז מן הסתם הצעירים לא משתפים ואלו התוצאות שאנו רואים".

ליווי והבהרת ההשלכות

לדעתו של ד"ר זיו, במידה והצעירה אכן נכנסה להריון, יש להוות את הצד התומך ולא להקשות עליה בפריקת הכעסים והטענות לעברה. יש ללוותה לועדה או לייעוץ ולעשות את הדרך הזאת לצידה.

בנוסף, אומר ד"ר זיו, אין לעודד או להסכים עם הצעירה במידה וזו מחליטה להמשיך את ההריון וללדת את הילד ויש להבהיר לה את ההשלכות של ההחלטה. "נערה בת 15-16 אשר הופכת להיות אם, עדיין איננה בשלה להיות אמא והיא מאבדת את הסיכוי שלה לנעורים תקינים והתפתחות תקינה, דבר אשר עושה עוול גם לה עצמה וגם לילד שיוולד". כמו כן, לדעתו של ד"ר זיו, זוהי זכותם המלאה ואף חובת של ההורים להבהיר את עמדתם במקרה שכזה, לאור העובדה כי ברוב המקרים הם אלו שישאו בעולה של החלטת הבת להביא ילד לעולם והם אלו אשר יצטרכו לגדל אותה ואת התינוק יחדיו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון זיו – מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". .
ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University)
עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW)
יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc )
עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT
מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו,
מטפל קוגניטיבי -התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב

כתובת האתר
www.maof-center.com.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון זיו

מאת: ירון זיואימון לרוחניות03/01/1211878 צפיות
כמו בתיאטרון, תפקיד הוא סדרת פעולות המנחות וקובעות את מה שמצופה מאתנו במצבים מסוימים. תפקידים יוצרים את האחידות ואת יכולת הניבוי של התנהגות ויוצרים ציפיות מהתנהגותם של חברים כלפי האחרים בתא הקבוצתי. כל התפקידים משרתים את צורכי הפרט והקבוצה. הפרט כבר מגיע לקבוצה עם "תפקיד" שעיצב ב"סגנון החיים", שפיתח בשנותיו הראשונות במשפחה שבה גדל {אדלר}. לפיכך אפשר לכנות תפקיד זה "תפקיד פסיכולוגי".

מאת: ירון זיופסיכולוגיה11/12/111803 צפיות
גורדון הלפורט דמות חשובה בפסיכולוגיה, בסיפורו רב ההשפעה אודות האישיות האנושית מדגיש את תפקיד ההומור בקידום "אובייקטיביות עצמית", ביטוי מגושם אולי אולם בכל זאת מונח יעיל לביטוי אספקט מרכזי בפסיכותרפיה.

מאת: ירון זיופילוסופיה14/11/119883 צפיות
ד"ר ירון זיו פיתח מודל המכונה "מודל המכתבים", והו הוא מציג תיאור מדויק של משוב בונה ותומך לעומת משוב ביקורתי ותוקף, ומסביר את מידת השפעתו על יכולת הלמידה של האדם את עצמו:

מאת: ירון זיואימון לאיכות חיים04/11/114299 צפיות
הפסיכולוגים ג'ו לופט והארי אינגראם {1970} היטיבו לתאר את התהליך במודל שבנו והידוע בשם "חלון ג'והרי". זה מודל גרפי של התנהגות בין אישית, המעוגנת במבחר תאוריות אישיות ופסיכולוגיה חברתית.

מאת: ירון זיואימון לאיכות חיים12/10/112123 צפיות
משוב הוא תקשורת מילולית או לא מילולית, המכוונת אל אדם או על קבוצה ומעבירה להם מידע על האופן שבו נתפשת התנהגותם על-ידי האחר, כיצד היא משפיעה על האחר ואילו תגובות היא מפיקה ממנו. התהליך של מתן משוב ושל קבלת משוב הוא אחד התהליכים החשובים ביותר בעבודה הקבוצתית.

מאת: ירון זיואימון למערכות יחסים07/10/111511 צפיות
לכבוד יום כיפור, החלטתי לגעת בנושא אשר לרוב איננו מעזים להתקרב אליו. אני מעוניין לקרוא תיגר על טרנד הסליחה, על האנשים אשר אומרים כל הזמן: "תסלח, הכל יהיה בסדר".

מאת: ירון זיואימון לרוחניות23/08/112608 צפיות
תחום הנחיית הקבוצות הופך בשנים האחרונות להיות אחד מן המקצועות המבוקשים ביותר בתחומי מדעי ההתנהגות. מובילי תהליכים המתרחשים בתוך קבוצה, חייבים להיות אנשים מיומנים ומקצועיים ביותר המבינים את התהליכים הבין אישיים והתוך-אישיים המתרחשים בתוך העבודה בקבוצות.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213980 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204565 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204608 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201448 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201438 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201482 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica