חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבת ביוגרפיה

מאת: אסנת גזיתספרות20/08/20111189 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביוגרפיה

כתיבת ביוגרפיה היא תהליך פורקן וריפוי, הסופח איתו סחף ומשקעים של זכרונות ורגשות שהזנחנו, ששכחנו או הדחקנו. בעדינות הם יועלו "על השולחן",אם בכתיבה אישית או באמצעות סופר הצללים הנכון, וינותבו אל עולם ברור ופתור של מילים - מעין מדריך לעצמנו ולפועלנו, עם נקודות ציון הראויות לאזכור.

בעת מלאכת החיים לא תמיד אנו מאפשרים לעצמנו לעצור, להתבונן, להבין את חיינו לעומקם ולהעריך את סך הבחירות שביצענו בתחומים שונים - על נחיצותן והשלכותיהן. ייתכן כי את האובדנים שפקדו אותנו ואת הכאב החד שנלווה אליהם, בחרנו להדחיק בכדי שלא יעכבו אותנו בעשייה הנדרשת בתוך מירוץ החיים והקיום. לחילופין, אנו עלולים לשקוע בתוך האובדן, ומסלולי חיינו אז יתעוותו או יתפוגגו לנוכח הכאב, המבקש להותיר אחריו אדמה חרוכה ונפש מדממת. מטבע הדברים, בהיותנו מחוללי הגלים והמערבולות של חיינו נתקשה להפריד עצמנו מהם ולמדוד ולתאר את תנועתם בעודה מתרחשת בנו - כמהות פעילה או כזיכרון. הצורך להבין, לקרוא לפעולות, לרגשות סוערים, למחשבות, למעללים ולאירועים בשם, ואז לשמרם ולאפסנם במגירות המוח הנכונות לנו - הוא תכונה אנושית המשותפת לנו.

סופר צללים

אלא שלפעמים, כדי  לארגן את זכרונותינו וחוויותינו ולכתוב סיפור חיים אישי - נזדקק לאדם אחר, סופר צללים, אשר יסייע בידינו להפריד את עצמנו מעצמנו... מישהו שיידע להקשיב היטב, ברגישות ובאהדה, להיות עבורנו המצפן היעיל, המרחב העירני והקולט, המסנן טפל מעיקר ומוביל אותנו בבטחה בין אותם גלים ומערבולות. הוא יידע להראות לנו את נופי הדרך אותה צלחנו, להצביע בחום ובעניין על התחנות החשובות לנו - הילדות, הנערות וימי בית הספר, תקופת הצבא, העלייה ארצה והקמת משפחה, הפרנסה, התחביבים וגם הטראומות המייסרות.

I did it my way    ספר אישי  

מרהיב לגלות כיצד אוסף של אירועים בדידים, דמעות, יזע  וחיוכים, הצלחות וקשיים, נשזר לכדי רצף מנומק וקולח של חיים שלמים. האפשרות לעבד ולסכם לעצמנו חוויות חיים משמעותיות, הגיגים, זיכרונות, היסטוריה אישית השזורה בתולדות המשפחה, כל אלה הם מקור לגאווה ותיעוד יקר ערך שישאר לנו ולדורות הבאים. הפיכתן של חוויות אלו לכדי סיפור חיים או ספר אישי יוצר את השתקפותה המזוככת של כברת הדרך שעברנו. לא סתם קרו הדברים, לא סתם עברנו ניסיונות חיים , גרנו, למדנו, עבדנו, יצרנו משפחה. חיינו מתבהרים לעצמנו, כשיש מי שמקשיב ומנווט.

ומבחינתי, כמי שניצבת לצדם של המבקשים לכתוב סיפור חיים, אנסה תמיד להתמסר מעבר לנאמר באמצעות תנועת השפתיים, להאזין גם עם הלב. להיטיב לחדור לעולמם, לתאר עבורם במדויק את רגשותיהם כפי שהיו בזמן אמת, לשבץ שם - כבפסיפס יחיד במינו - את המילים הנכונות בשבילם.

ישנו הצורך של ניצולי שואה, לדוגמה, להותיר לקרוביהם מזכרת שתישאר אחריהם, ובה מפתחות למנעולים אותם התקשו להסיר כל חייהם. הצורך להשאיר זכר ולתעד את שראו או חוו על בשרם גובר אז על הפחד מהכאב הצפוי להתעורר. למעשה, עם כיבושו של פחד זה, התהליך מתקדם בכל אופן לכיוון החלמה. החשיפה המודרכת והמובנית של חיים, על כל גווניהם, היא סגולה לבריאות נפשית. בתום שלב הראיון ובעת כתיבתה של הביוגרפיה בפועל, יחוו האצה של תהליך החלמה זה, כאשר יועלו על הדף קווים לדמותם של חייהם - על הטוב והרע, כמכלול שלם. מילים יחברו אז זו לזו, להביע יחדיו את ייחודיותם ואת נתיביהם הבלעדיים, ויגלו כי אולי, אחרי ככלות הכול, כפי שניסח זאת הזמר פרנק סינטרה - "I did it my way".

אודות שורשים

חברת שורשים מתמחה בכתיבה הפקה והדפסה של ספרים משפחתיים, ספר אישי, סיפורי חיים, וספרי ביוגרפיה אישיים. בנוסף אנו מפיקים אילן יוחסין המעוצב כתמונת קיר ממוסגרת. אנו מציעים מתנה יוקרתית ומרגשת למשפחה ולאירועים משפחתיים משמעותיים: חתונת זהב, יום נישואין, יום הולדת עגול לסבא וסבתא, בר מצווה / בת מצווה או כנס משפחתי.

http://www.shorashim-teud.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת שורשים תיעוד משפחתי מציעה מגוון רעיונות מקוריים של מתנות מרגשות במתכונת של ספר אישי או סיפור משפחתי שייכתב ויופק על ידינו, תמונה מעוצבת של עץ משפחה / אילן היוחסין המשפחתי או אולי סרט / וידאו קליפ בסגנון אלו הם חייך. מתנות אלו מתאימות במיוחד לאירועים משפחתיים כמו: חתונת זהב, יום נישואין, יום הולדת עגול לסבא וסבתא, בר מצווה / בת מצווה או כנס משפחתי.

http://www.shorashim-teud.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסנת גזית

מאת: אסנת גזיתבר ובת מצווה30/09/111722 צפיות
רעיונות לחגיגת בר מצווה, לשיר, לשחק, לרקוד, ליצור, להתקשט, לנגן, לזלול, לטייל ולהתעשר מבחינה ערכית... עם ובלי המבוגרים – אינסוף אפשרויות במלאת לכם 12/13 מוצעות בימינו, וברגעים בהם תקראו רשימה זו בוודאי כבר יוצעו עוד חדשות...

מאת: אסנת גזיתספרות30/09/111515 צפיות
על הכתיבה ככלי מסור, יעיל ויצירתי, להבעת חיבוטי הנפש שלנו ולפתרונם ולהתמודדות עם ביקורת עצמית. "שורשים תיעוד משפחתי" מתמחה בכתיבה, הפקה והדפסה של ספרים משפחתיים, סיפורי חיים, וספרי אוטוביוגרפיה.

מאת: אסנת גזיתאומנות - כללי17/06/112152 צפיות
אחרי כך וכך שנות נישואין, חשוב לכם להביע את הערכתכם ואהבתכם לבת/בן הזוג, לאמור: כמה טוב שאת/ה איתי ! הנה מספר רעיונות, חלקם מקוריים, לציון יום נישואין. למשל, אילן יוחסין, שיט בספינה, טיסה בכדור פורח ועוד. מאת אסנת גזית, שורשים תיעוד משפחתי

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172176 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171764 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162618 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163471 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162745 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163847 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153095 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica