חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה המיתוג האישי הוא ההטרנד ברשת - מאור קפלנסקי

מאת: מאור קפלנסקימיתוג אישי 30/08/20111109 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשבאוגוסט 1997 טבע טום פיטרס את המושג Personal Branding במאמרו הנודע The Brand Called You, גם הוא בוודאי לא שיער עד כמה התחזית שלו תתממש כל כך מהר. מצד שני, למי שזוכר, ב-1997 עדיין התחברנו לרשת ב-Dial-Up וכל דקת גלישה עלתה לנו כסף, גוגל היתה רק רעיון במוח של שני סטודנטים אמריקאיים והבעלים של פייסבוק בדיוק חגג בר מצווה.

13 שנים חלפו, ומאז מידע רב זרם בפסי התקשורת, שרק התרחבו והפכו למהירים יותר. האינטרנט בעשור החולף שינה את העולם ואת כל אחד מאיתנו. לנו, כבני אדם, יש יותר אפשרויות ויותר הזדמנויות למימוש עצמי, ולמיתוג האישי באינטרנט - יש חלק נכבד בכך.

בקצב המסחרר בו דברים משתנים, טוב שיש סוף שנה בה אפשר לעצור לרגע, לקחת אוויר ולנסות לחזות מה יהיה בשנה הבאה. אז לפניכם 10 הטרנדים והמגמות הצפויים לנו בתחום המיתוג האישי בשנת 2010:

1. וידאו, וידאו, וידאו אם התוכן הוא המלך, הווידאו הוא המלך של התוכן. בזכות הגידול המתמיד ברוחבי הפס ושטחי האחסון, הוידאו ימשיך לתת את הטון כתוכן המשמעותי ביותר. תוכן וידאו הוא אפקטיבי במיוחד עבור מיתוג אישי כי דרכו ניתן להעביר בצורה המוחשית ביותר את המרכיב האישיותי שגורם לנו להתחבר ולהזדהות עם המותג. ב-2010 יהיה הרבה יותר מקובל להשתמש בסרטי וידאו כחלק בלתי נפרד מקורות החיים (Video Resume), ושירותים כמו VIDEOBIO יהיו פופולאריים מתמיד.

2. מעסיקים יחפשו מותגים ולא עובדים כמו שחיפוש מידע באינטרנט על שירותים או מוצרים הוא דבר טבעי, כך גם יהיה בחיפוש מידע על אנשים. זה תופס בעיקר עבור מעסיקים, שמחפשים מידע על מאות מועמדים על כל משרה, שהוא מעבר לקורות החיים הבנאליים. כאן נכנסים לתמונה גוגל והרשתות החברתיות, שהחיפוש בהם יהפוך ב-2010 לחלק בלתי נפרד מתהליך מיון וגיוס עובדים.

3. רואי חשבון, מאמנים, עורכי דין - מותגים לכל דבר עבור בעלי המקצועות החופשיים הנשענים על שירותי ייעוץ, המיתוג האישי יעבור ב-2010 מ"כדאי" ל"הכרחי". מקצועות אלה, מעבר להיותם סופר-תחרותיים, מחייבים את בעל המקצוע להפגין מומחיות ולהראות את היתרון שיש לו על פני אחרים. שירותים אלה מבוססים בדרך כלל על מגע ישיר של אחד על אחד עם הלקוח, ולכן חשוב מאוד אצלם המרכיב האישיותי בשיווק.

4. קורסים ל-"מיתוג אישי" ייכנסו לאקדמיה עוד מוקדם להגיד שב-2010 "קורס מיתוג אישי" יהיה חלק מהסילבוס של לימודי השיווק במוסדות להשכלה גבוהה, אך אני צופה שאוניברסיטאות ומכללות תחלנה לתת שיעורי העשרה בנושא. מדובר לא רק בתחום מרתק המכיל בתוכו אלמנטים מעולם השיווק, הפרסום, הכלכלה ואפילו הפסיכולוגיה, אלא גם משהו שמהווה צורך בסיסי עבור כל סטודנט שמסיים את לימודיו.

"אל תשתלב - תוביל" הוא הסלוגן המוכר של "המכללה למנהל", אבל המציאות היא שהבוגר הממוצע עובר דרך חתחתים עד שהוא מצליח להשתלב בעבודה שווה. כשהתחרותיות בשמיים וההיצע בקנטים - זה לא פשוט בכלל. סטודנט שיידע את יסודות המיתוג האישי - העשור הקרוב יהיה ורוד עבורו מבחינת קריירה.

5. חיפוש מאוחד ובזמן אמת יהיה זה לא חכם לצפות לירידה בכוחו ובהשפעתו של גוגל בשנת 2010. יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי החיפוש אחרי המידע ברשת ילך וישתכלל - גם עבור הגולש הממוצע. שירותים המאחדים תוצאות חיפוש ממקורות שונים כמו addictomatic.com, יהפכו נפוצים יותר, מנועי החיפוש המסורתיים יחלו לשלב תוכן בזמן אמת (Google Com כבר משלבים תוכן מטוויטר בתוצאות החיפוש). מגמה זו תשפיע כמובן גם על המיתוג האישי באינטרנט - שהבסיס שלו הוא האופן בו שם המותג שלנו (בדרך כלל שמנו המלא) מופיע בתוצאות החיפוש. אז לפני שאתם מלכלכים על הבוס שלכם בטוויטר, זכרו שב-2010 הוא עלול כבר למצוא את המידע מהר מאוד בגוגל בחיפוש פשוט אחר שמו.

6. שכלול קידום וידאו במנועי החיפוש עם הגידול העצום בתוכן וידאו אינטרנטי (ראו סעיף 1), תשתכללנה יכולות חיפוש שלו. עד היום רוב מנועי החיפוש משתמשים בעיקר בכותרות הווידאו, בתיאור וב"טאגים", על מנת לקבוע היכן למקם את סרטון הווידאו בתוצאות תחת ביטוי החיפוש. ההערכה היא כי ב-2010 נראה שיפור משמעותי בתחום זה. דירוג הווידאו ייקבע גם על פי מספר הצפיות בו ובהקשר התוכני שלו לביטוי החיפוש. כבר היום גוגל פיתח טכנולוגיה לזהות את תוכן תמונה, בלי קשר לטקסט הקיים סביבה. מגמה דומה גם נראה בסרטוני וידאו.

7. שיפור בייעול זמן המיתוג האישי באינטרנט התירוץ הכי שכיח אותו מאמץ מי שלא ממתג את עצמו באינטרנט הוא - "אין לי זמן". למרות שכבר הסברתי שבשביל מיתוג אישי באינטרנט אפקטיבי לא צריך יותר מ-3 שעות בשבוע, יכול להיות שב-2010 זה יהיה אף פחות. בשנה זו עתידים לצמוח ולהשתכלל שירותים חדשים שיהפכו את תהליך הבנייה והשמירה על המותג שלנו באינטרנט למהיר ויעיל הרבה יותר. כלים כגון KnowEm, HelloTxt, ו-ping.fm מאפשרים לנו להירשם ולהפיץ מסרים בו זמנית למספר רב של רשתות חברתיות. מבחינת המיתוג האישי זה אומר שנוכל להקדיש פחות זמן להפצה ויחד עם זאת עדיין להגיע ליותר אנשים.

8. SEO (קידום אתרים) אישי לפני שנתיים, כשחיפשתי עבודה כמשווק אינטרנטי אצל חברות לקידום אתרים והצעתי לתת שירותי SEO לשמות של אנשים, הם ראו בזה גימיק ותו לא. היום כבר ברור לכולם, שמחפשים אנשים בגוגל בדיוק כמו שמחפשים כל דבר אחר - ואולי אף יותר. האופן בו השם שלנו מופיע בגוגל הוא עדיין הבסיס למיתוג האישי באינטרנט ויש לעשות הכול כדי שהוא ייראה שם טוב ויופיעו בו דברים חיוביים. או שאין לנו שם מבודל (רמי לוי, למשל), או שיש לנו שם של סלבריטאי (אייל ברקוביץ). לאדם הפרטי יהיה קשה לטפל בעצמו עם בעיות SEO על שמו, אבל בדיוק לשם כך יקומו ב-2010 עוד חברות כמו QAlias או PeoplePond ,LOOKUPPAGE שיעניקו שירותי קידום אתרים על שמות.

9. ממשיכים לנקות "לכלוך דיגיטלי" מילא שם לא מבודל, אבל מה קורה כשיש אזכורים שליליים תחת שם המותג שלך (בדרך כלל השם המלא שלך) בגוגל? כבר לפני כשנתיים כחלוץ בתחום זיהיתי את הצורך בקרב אנשים "לנקות" אזכורים שליליים המופיעים תחת שמם בגוגל, וקמו עשרות חברות המציעות שירות כזה. אני מאמין כי ב-2010 שירותים כאלה יהפכו לפופולריים יותר ויהיו חלק מהשגרה של האינטרנט המסחרי בישראל. שירותים מסוג זה יהיה מקובלים בדיוק כמו כתיבת קורות חיים או שירותי אימון קריירה.

10.חשיבה אחרת על קריירה האפשרויות הטכנולוגיות, יחד עם האקלים התחרותי של שוק העבודה ב-2010, יגרמו לכך שאנשים לא יסתפקו רק ב-"למצוא עבודה שווה", אלא ירצו "לעשות קריירה". המגמה של תחלופת עבודות רק תגבר, לאו דווקא בגלל העובדה שהמשרות יציבות, אלא שהעובדים פשוט "שואפים ליותר" ומרגישים עצמאיים ובעלי חופש פעולה. בדיוק כמו שנתחיל לחשוב על עצמנו כעל חברה שיש לנהל, כך גם נבצע מיקור חוץ לפעילות הקשורות למיתוג שלנו, על מנת להשיג את מטרותינו המקצועיות. לדוגמא: לשכור איש שיווק אינטרנטי שינהל עבורכם את הפצת התכנים לצורכי מיתוג אישי. בקיצור, ניהול הקריירה יהפוך בקרב רבים לג'וב בפני עצמו.

מאור קפלנסקי, משווק אינטרנטי ובלוגר (INTERNETISHI), מבעלי eBrand - המתמחה במיתוג אישי באינטרנט, הדחקת אזכורים שליליים ושיווק ברשתות חברתיות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאור קפלנסקי, בלוגר מומחה למיתוג אישי - מבעלי eBrand המספקת פתרונות בתחום הדחקת אזכורים שליליים, מיתוג אישי באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות. ליצרת קשר: 03-5220118, info@ebrand.co.il בקרו באתר הבית eBrand

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאור קפלנסקי

מאת: מאור קפלנסקיפרסום באינטרנט21/08/111288 צפיות
זאת לא הפעם הראשונה, לא הפעם השניה וגם לא הפעם השלישית - אבל אכתוב זאת שוב: קורות חיים סטנדרטיים הם פאסה. נכון, אתם עדיין צריכים שיהיה לכם את קובץ ה- WORD ורצוי שהוא יהיה כתוב נכון ומקצועי, אבל אין לו כיום את ההשפעה שהייתה לו פעם על ההחלטה אם להזמין אתכם לראיון או לא.

מאת: מאור קפלנסקימיתוג18/05/111163 צפיות
היום ל TWITTERיש מיליוני משתמשים. מספר עצום זה שרק הולך וגדל, מגדיל את כמות אפשרויות יצירת הקשרים ועשוי לפתוח הזדמנויות עסקיות חדשות בפני המעוניינם למתג את עצמם ברחבי הרשת. לכן, חשוב ביותר שלמותג שלכם תהיה נוכחות בטוויטר. בעזרת מספר טיפים חשובים, נדגים עבורכם כיצד תוכלו לבנות מיתוג אישי-מקצועי בעזרת הTWITTER .

מאמרים נוספים בנושא מיתוג אישי

מאת: nirמיתוג אישי 27/07/211529 צפיות
אתרי האינטרנט יישארו הערוץ הדיגיטלי העיקרי עבור חברות B2B, לפי מחקר שנערך בנושא שיווק דיגיטלי בו מנהלי שיווק התבקשו לדרג את אמצעי השיווק

מאת: לילה בן הרוש מיתוג אישי 12/04/152615 צפיות
עסקים קטנים רבים מזניחים את דף הפייסבוק שלהם אם בכלל הם פותחים אותו . דף פייסבוק מעוצב ושמכיל מידע על שירותי העסק ואפשרויות ליצירת קשר ישיר עם בעל העסק, הוא כלי עסקי היום לכל דבר. בשנה האחרונה ממשיך תהליך מקצוע של דפים עסקיים שהמטרה הסופית היא הפרדה מוחלטת בין פעילות עסקית לפעילות חברתית שמתבצעת באמצעות הפרופילים האישיים. אין בעל עסק היום שיכול להרשות לעצמו להתעלם לחלוטין מפייסבוק ולא להיות פעיל שם עסקית.

מאת: רוי ורלמיתוג אישי 15/03/152373 צפיות
Real estate agents should keep in contact with former clients over the holidays and on the anniversaries of a purchase date. Hearing your voice again from you will trigger positive memories of the real estate transaction that occurred. When a friend, remind them you would love to be referred to friends or family, your name will be fresh in their minds and they will suggest using you.

מאת: דניאל מלמדמיתוג אישי 20/10/142891 צפיות
אתר גוגל הוא לא רק מנוע חיפוש, אלא הוא גם חברו הטוב ביותר של כל גולש , איש ציבור, של המוסכניק שלך, של הרופא שלך ושל הרו״ח שלך, ללא יוצא מן הכלל. מה יניב חיפוש השם שלך בגוגל והאם אתה יכול לשלוט בתוצאות?

מאת: sharondan80מיתוג אישי 08/10/142835 צפיות
בעידן של ימינו כל בעל עסק יודע, שאחד מהכלים המוצלחים ביותר להצלחת עסק הוא שיווק של העסק בצורה טובה ונכונה. שיווק ומיתוג מקצועי הם בדיוק ההבדל בין עסק מצליח לעסק בינוני, והם מהווים השקעה חכמה לטווח הרחוק.

מאת: פרופיל און לייןמיתוג אישי 07/04/146824 צפיות
התקשורת העסקית הפכה בשנים האחרונות ליותר ויותר וירטואלית. עסקים רבים מנהלים קשרי ספק לקוח ומוצאים לקוחות חדשים גם בלי לראות את הלקוח או לקיים את הטקס המסורתי של פגישת הכרות.

מאת: פרופיל און לייןמיתוג אישי 07/04/147002 צפיות
אימון מקצועי, אישי או ארגוני, הינו תחום פורח ומשגשג בעשור האחרון. אנשים רבים לומדים אימון ופונים לעזרתם של ארגונים, חברות, עמותות, צוותי עובדים וגם אנשים פרטיים, כדי לעזור להם לנהל את העסק או את החיים שלהם טוב יותר. אבל גם מאמנים עצמם זקוקים לפרופיל עסקי. פרופיל עסק למאמנים הכרחי על מנת להציג את המאמן עצמו, את התמחותו ואת דרכי ההתקשרות עמו, וחשוב להשקיע בו מחשבה ותשומת לב בעת כתיבתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica