חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זיכרון

מאת: יוסי קרמר פיזיולוגייה29/09/20118786 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זיכרון.
מהו הזיכרון? האפשרות לקלוט נתונים, לאגור אותם, ולשלוף את הידע שנאגר, מאפשר לנו לזכור.
מעצם היכולת שלנו לזכור, מתאפשר לנו ליצור את ההוויה.
ללא היכולת שלנו לזכור וליצור את ההוויה לא נוכל לתפקד ולחיות.
למה? כיוון שאז לא נוכל ליצור אירועים, חוויות, שיאפשרו לנו לצבור ידע מתוך ניסיון חיים, וזאת בגלל הניתוק מהיכולת שלנו לפרש את האני העצמי, את זהותנו האמיתית, ואת המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים.
רצוי לדעת שני דברים עיקריים בנושא הזיכרון: ממה מורכב בן האנוש? ומהי ההוויה?
בן האנוש מורכב מהתודעה והגוף הפיזי, התודעה היא מי שאנחנו.
התודעה היא אנרגיה של מעטפת כדורית הקולטת מהחוץ והמשדרת כלפי פנים המאפשרת את ההולוגרמה.
כלומר, כתודעה אנחנו צופים בתוכנו, בעצמנו, במציאות שיצרנו לעצמנו כסרט שהוא תלת ממד, כהולוגרמה.
לאחר התרחשות תופעת המוות התודעה משתחררת אינסטינקטיבית ועוזבת את הגוף המת.
הגוף הוא כלי ביולוגי, שנבנה בתהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית.
הגוף מאפשר לנו את החיים, הגוף מאפשר לנו את ההשתקפות שלה זקוקה התודעה לשם מימוש מהות ומטרת החיים.
כלומר, הגוף מאפשר לתודעה את המעבר מחיים שמתנהלים מתוך אינסטינקט והתנהגות שמתנהלת באופן אוטומטי מרגע שנולדנו ללא כול מודעות עצמית, מעבר למודעות עצמית ונצחיות.
המוח כחלק מהגוף שלנו הוא איבר המקשר בין התודעה לגוף.
כלומר, המוח מאפשר את ההמרה של השדרים שמשודרים מהתודעה, כמו כן המוח מאפשר את התרגום של השדרים המגיעים מהגוף אל התודעה.
היכולת ליצור הוויה מאפשרת לנו מבחינה תודעתית, ליצור, לברוא, לעצמנו מציאות.
כאשר יצרנו, בראנו, לעצמנו את ההוויה בתודעה, מתחילה הבניה הפיזיולוגית לשם מימוש אותה ההוויה בחיינו.
הצורך שלנו ליצור לעצמנו מציאות שאנחנו חלק ממנה, מאפשר לנו לחקור וללמוד על עצמנו ועל המציאות שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים וזאת כדי להתפתח.
תהליך אבולוציוני זה יאפשר לנו לממש את מהות ומטרת החיים.
כאשר אנחנו יוצרים לעצמנו את ההוויה בתודעתנו, אנחנו מאפשרים לעצמנו לחיות את המציאות שתכננו.
מה כול זה קשור לזיכרון? ישנם מדענים שבשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית חושבים שמאגר הידע שלנו נמצא במוח.
טענה זו היא שגויה, כיוון שמאגר הידע שלנו שכולל הכול מהכול, אם זה מהבחינה האבולוציונית, קוסמית ורוחנית קיים בתודעה, ובתהליך החיים אנחנו שואפים להעלות ידע זה מתת מודע למודע.
המוח כאיבר שמקשר מאפשר לנו כתודעה בעלי הגוף את הזיכרון.
המוח הוא מקרן שמקרין לתוך התודעה את השדרים שהגוף קולט ומעביר, כמו ראיה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש ועוד, כסרט שהוא תלת מימד, הולוגרמה.
כלומר, כול הבניה של תאי הזיכרון במוחנו, הם אלו שמאפשרים את שליפת הידע מהתודעה והמרתו לזיכרון שנרכש במהלך חיינו, מה שמאפשר לנו להעלות את הידע שצברנו למודע.
הזיכרון שלנו בנוי להיות ויזואלי כתלת מימד.
כאשר התאים אשר מאפשרים את הזיכרון אינם מתחדשים או מתים, אנחנו מאבדים את יכולת הזיכרון שלנו.
כלומר, מתחיל להתרופף הקשר שבין התודעה לגוף בנושא הזיכרון.
למה זה קורה? אנחנו מאבדים את הזיכרון כתוצאה משתי סיבות עיקריות.
סיבה אחת נובעת כתוצאה מכך שאנחנו איננו מפרשים את עצמנו באופן הברור, השפוי, ולכן אנחנו לא מחוברים לאני העצמי, לזהותנו האמיתית, ואז היכולת שלנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים אינה מתאפשרת לנו, ואז ההוויה שיצרנו לעצמנו הייתה שגויה.
כלומר, כתוצאה מחוסר הבנה לזהותנו האמתית ולמציאות האמיתית אנחנו חיים בתוך האשליה שיצרנו, לכן בריאותנו נפגעת שכוללת את הזיכרון, מה שמוביל לסיבה השנייה.
סיבה שנייה היא כתוצאה מהסיבה הראשונה אורח החיים שלנו אינו רגוע והוא אינו שלוו, ולכן הוא אינו מותאם למהות ומטרת החיים, ואז נוצר הבלאי ששוחק את היכולת שלנו לזכור.
למה? כיוון שהגוף במידה ולא מפעילים, מזינים, ומתחזקים אותו באופן הבריא, הוא אינו מכוון.
כאשר הגוף מתפקד ופועל באופן שהוא אינו מכוון, היכולת שלו לתפקד באופן מאוזן ויציב אינה מתאפשרת לו, מה שגורם לפגיעה בריאותית במגוון רחב של תחומים, כולל פגיעה ביכולת שלנו לשלוף את הידע הטמון בתודעה בעזרת המוח ולזכור במהלך החיים.
במקרה של תופעת האלצהיימר, בנוסף לשני הגורמים שציינתי ישנו גורם נוסף והוא ההרס העצמי, מצב שבו החליט בעל התופעה שהוא אינו רוצה לחיות עוד, מה שמוביל בתהליך איטי יחסית להרס תאי הזיכרון, וזאת במטרה לנתק את התודעה מהגוף ולגרום לתופעת המוות.
תופעת המוות משחררת את התודעה מהגוף.
מסקנה: מאגר הידע שמאפשר את שליפתו בעזרת המוח כאיבר שמקשר נמצא בתודעה, ולא כמו שחושבים שהמאגר נמצא במוח, כשתאי הזיכרון מאפשרים לנו להעלותו בהתאם למה שצברנו במהלך חיינו.
לאחר התרחשות תופעת המוות, הידע ממשיך להיות קיים בתודעה, אך במודע יהיה קיים אך ורק הידע שהצלחנו להעלותו למודע במהלך חיינו בעזרת תאי הזיכרון.
סיכום: בן האנוש מורכב מהתודעה והגוף, התודעה היא מי שאנחנו.
הידע קיים בתודעה ולא במוח כפי שחושבים, המוח הוא איבר מקשר, שממיר ומתרגם מהתודעה ולתודעה.
היכולת שלנו לצבור נתונים במהלך חיינו מתוך ניסיון החיים, לקלוט לאחסן ולשלוף אותם, מתאפשר לנו מעצם היכולת שלנו לייצר תאי זיכרון, תאי אחסון וקישור, מה שמאפשר לנו את היכולת לזכור.
היכולת שלנו לזכור מאפשרת לנו להעלות ידע הקיים בתודעה מתת המודע למודע מעצם היכולת שלנו לחיות.
ללא היכולת לזכור אנחנו מנותקים מזהותנו האמיתית ומהמציאות האמיתית.
היכולת לזיכרון מאפשרת לנו את היכולת ליצור את ההוויה.
ללא היכולת ליצור את ההוויה והחוויות והאירועים בחיינו לא יתאפשר לנו לחקור, ללמוד ולהתפתח, מצב זה לא יאפשר לנו לממש את מהות ומטרת חיינו.
המסר במאמר: שתי סיבות עיקריות לאיבוד היכולת לזכור.
סיבה אחת תרגום שגוי לזהותנו האמיתית שאינו מאפשר לנו את הבנת המציאות האמיתית, כלומר לחיות במציאות שהיא אשליה.
הסיבה הראשונה מובילה לסיבה השנייה והיא אורח חיים שאינו מתאים ואינו בריא לגוף שלנו, ואינו מותאם למהות ומטרת החיים, הן מהבחינה האבולוציונית, קוסמית ורוחנית, שגורם לשחיקה, לבלאי, ולפגיעה בריאותית שכולל פגיעה בזיכרון.
אצל חולי אלצהיימר קיים גם גורם ההרס העצמי שמתרחש עקב אי הרצון להמשיך ולחיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161041 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141413 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148954 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141441 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141232 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141864 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141231 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא פיזיולוגייה

מאת: אבי דוידיפיזיולוגייה13/07/161413 צפיות
בקצרה על מחקר אמריקאי בתחום המציג מבדק פשוט לאיתור אלצהיימר תסמינים באופן עצמאי.

מאת: נטלי אינטרדבפיזיולוגייה17/04/131618 צפיות
מקור המילה ארגונומיה היא מיוונית – ארגו פירוש עבודה ונומוס זה חוק. מדע הארגונומיה עוסק בחקר יחסי הגומלין בן האדם לסביבת העובדה היומית שלו ויישום כללים פרקטיים בהקשר זה. מטרתה של הארגונומיה היא לשפר ולהתאים את תנאי הסביבה (בעיקר בכל הקשור למכשור, לסביבת העבודה, למעטפת העבודה) לעובד (על פי נתוניו הפיזיולוגיים- גובה, משקל, מבנה גוף, יציבה) – זאת על מנת לשפר את תפקודו הפיזי, את מצבו הבריאותי, ובסופו של דבר את תפוקתו של העובד.

מאת: ג.ט קראוןפיזיולוגייה11/11/129339 צפיות
מה גורם לטינטון? נתחיל בחדשות הטובות - אנחנו יודעים מה גורם טינטון. ועכשיו לחדשות הרעות - מדע רפואה קונבנציונלי לא יכולה לרפא אותה. לא באופן קבוע לפחות. ואכן, הרופא שלך הייתי מציע כמה תרופות, וזה אולי נראה לך שאתה שומע את הרעשים הולכים למטה. כתוצאה מכך, אתה מתחיל להירגע להאמין שבעיה טורדנית נפתרה. אבל פתאום הצלילים לחזור שוב. מדובר בבעיה נפוצה מאוד למעשה.

מאת: אילנית מילרפיזיולוגייה27/06/1211474 צפיות
חשבת על כך שיכול להיות שהחברה הכי טובה שלך סובלת מבריחת שתן? יכול להיות שאמך וחמותך לא מספרות לך על העובדה שכבר כמה שנים הן מתמודדות עם בריחת שתן? יכול להיות, שאת קוראת את השורות האלה ומבינה היטב במה מדובר, משום שאת בעצמך שמת לב שלאחרונה את חשה בדליפת שתן בכל פעם שאת צוחקת או משתעלת.

מאת: יוסי קרמר פיזיולוגייה13/04/128727 צפיות
מהי תופעה פיזיולוגית? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר פיזיולוגייה13/04/128642 צפיות
מהם היכולות של הגוף הפיזי האנושי? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר פיזיולוגייה29/02/1215572 צפיות
מה בריא לגוף שלנו, פעילות גופנית או ספורטיבית? המשך במאמר...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica