חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי נהיגה- עבירות מס- פסק דין

מאת: דניאל seoפסקי דין30/09/20112419 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסק הדין המנחה בעניין השתלמויות בפרט, ובעניין הוצאות לשמירה על הקיים, בכלל, הוא בעניינה של רופאת השיניים ד"ר לילי וולף בלוך(22). זה ערעורה של ד"ר בלוך על הוצאות השתלמות מקצועית של רופאת שיניים, שעסקה בענף האורתודנטיה. הרופאה נסעה לחוץ-לארץ ללמוד שיטות חדשות ולעמוד מקרוב על התקדמות המדע והטכניקה בתחום עיסוקה, כדי לשמור על רמתה המקצועית כמומחית באותו עניין. ההוצאות, במקרה זה,  הותרו לניכוי(23).

אמנם לא נידון, במקרה זה, צד העובד הנשלח על ידי מעבידו. אך נראה, כי - בנסיבות דומות - הייתה ההוצאה נחשבת "לנוחות המעביד" ולא "לטובת העובד".

היכן נסנסות כאן עבירות מס?

בפסק הדין בעניין שטיבל בע"מ(24) ביקשה החברה, שהיא  בעלת טחנת קמח, להתיר לה לנכות הוצאות השתלמות בחוץ-לארץ שנמשכה כשנה, של מנהלה השכיר, שהוא גם בעל מניות בחברה. החברה טענה, שההוצאות היו לשמירה על הקיים, משום שהקניית ידע מקצועי למנהל אמורה הייתה לשמור על כושר הייצור שלה.

בית המשפט פסק, כי לא הוכח, שהמנהל השתמש להפעלת הטחנה בידיעות שרכש בהשתלמות, הן משום שעבר לעבוד במשרד החוץ, והן משום שלא עבד עבודה פיזית מקצועית בטחנה. אף שהוצאות השתלמות עשויות לייעל את תפעול העסק, אין הן חייבות להיות הוצאות לשמירה על הקיים. ובמקרה שלפנינו, המנהל קנה לו כישורים, שלא היו לו קודם לכן, ורכישת כישורים אלה הוא בבחינת רכישת יתרון מתמיד.

גם פסק דין זה, הדן בנושא ההוצאות, שופך אור מסוים על צד ההכנסות; שכן, החזר הוצאה שאינו מותר בניכוי ייחשב כהכנסת עבודה החייבת במס.

פסק-הדין רשות הנמלים

בפסק הדין בעניין רשות הנמלים בישראל(25) לא הותרו בניכוי הוצאות השתלמות לעובד, אשר קיבל מאת מעבידו את החזר הוצאות השתלמותו.

במקרה זה, נדחה ערעורה של רשות הנמלים, אשר ביקשה להכיר בהוצאות השתלמות של מנהל נמל אשדוד, מר ברגר, אשר השתלם בארצות הברית במשך 20 חודשים. הטענות, שהוא למד בעיקר שיטות שינוע, הדרושות לתפקידו - הוכחשו בעיקרן; והוכח, שאת רוב זמנו הקדיש ללימודי הרמה המקצועית הדרושה בתפקיד שמילא טרם נסיעתו.

אדרבא, הוכח, שהמטרה העיקרית הייתה רכישת ידע במקצוע שונה. לפיכך נקבע, שהסכומים ששולמו מהווים טובת הנאה או קצובה, שהן הכנסה החייבת במס לפי סעיף 2(2) לפקודה(26).

כאשר ההשתלמות היא "לטובת העובד", לא קיימות תקנות או הוראות חוק, המתירות את ההוצאה בניכוי לעובד; ולכן, שווי ההשתלמות ייחשב בידו להכנסת עבודה(27).

ב"חבק מס הכנסה" מבחינה הנציבות בין השתלמות שהן "לנוחות המעביד" ובין השתלמויות שאת ההנאה העיקרית מהן מפיק העובד ("לטובת העובד").

לימודי נהיגה

יש שהמעביד מממן לעובד את לימודי הנהיגה; ועולה השאלה: האם מדובר בהוצאה "לנוחות המעביד", או שמא מדובר ב"טובת הנאה" לעובד המתחייבת במס?

המושג "לימודי נהיגה" כולל: לימודי נהיגה ברכב פרטי, ברכב מסחרי, בקטנוע, במשאית, בטרקטור, וכו'.

ככלל, יש לבחון מי הוא הנהנה העיקרי מלימודי הנהיגה

 



תגיות המאמר: עבירות מס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו רוצים להמליץ על שני אתרים מעולים, פורום תמ"א 38 ופינוי בינוי, שזה אתר מדהים הכולל את כל המידע הקיים על תחום תמ"א 38. היכנסו לשאול שאלות ולקבל תשובות בכל שאלה שמטרידה אתכם בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל seo

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196119 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191333 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: דניאל seoצילום16/11/161447 צפיות
למה כרטיסי ביקור הם טובים? למה להדפיס אותם? עד כמה הם הכרחיים? וכיצד מבצעים זאת?

מאת: דניאל seoאימון אישי20/10/161898 צפיות
מהם הדברים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מדפיסים כרטיסי ביקור? ממה להימנע? איך לדאוג שלא ירמו אותנו? ואיך להביא לכך שהכרטיסים שבידינו הם הטובים ביותר שהיו יכולים להיות בזכות זה שנמנענו מכל הטעויות שהיינו יכולים לעשות? השוו מחירים של הדפסת כרטיסי ביקור

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162144 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162252 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoאנימציה28/09/162093 צפיות
אין אחד שלא המתין דקות ארוכות למונית חולפת וככל שההמתנה התארכה כך גם המונית התרחקה והייאוש גבר.. זה כנראה קרה לכל אחד או אחת מכם, יש כאלו שזה קרה להם יותר, יש כאלו שקצת פחות ויש כאלו שעוברים את אותם רגעי משבר על בסיס יומי.. כן כן שמעתם נכון- על בסיס יומי!!

מאמרים נוספים בנושא פסקי דין

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין24/08/222302 צפיות
צו הריסה שלא בוצע – מה זה בדיוק אומר? ובכן, ממש כפי שזה נשמע, צו הריסה שלא בוצע הוא צו הריסה שניתן על פי דין, אך מסיבות כלשהן לא הגיע לכדי ביצוע ולכן המבנה שעבורו הוצא הצו עדיין עומד על תילו וטרם נהרס. במרבית המקרים, הגדרה זו מתייחסת למצב בו בעל המבנה שנגדו הוצא הצו קיבל הוראה במסגרת הצו, לבצע את הריסת המבנה בעצמו, אך נמנע מכך. במילים הכי פשוטות, אדם בנה מרפסת שלא כדין ובעקבות זאת, הוציאה הרשות המקומית צו הריסה להריסת המרפסת והגישה אותו לאותו אדם בכדי לחייב אותו להרוס את המרפסת. הצו מורה במפורש על הריסת המרפסת ואף מגדיר מסגרת זמנים לביצוע ההריסה, אך מהסיבות שלו בחר אותו אדם שלא לבצע את הצו.

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין19/08/211780 צפיות
מפרטים אחידים ותיקון 34 לחוק רישוי עסקים אז ככה,לאורך שנים רבות לא הייתה אחידות בדרישות גורמי רישוי מעסקים שונים הטעונים רישוי על פי אותו פריט רישוי. על מנת למנוע שונות ורגולציה עודפת ובעקבות המלצות “ועדת הבר” משנת 2006, הוחלט כי רשויות הרישוי ונותני האישור ינסחו “מפרטים אחידים” לסוגי העסקים. כך, בעל עסק מראש יוכל לדעת מראש מה יידרש ממנו על מנת לקבל רישיון עסק.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןפסקי דין15/11/201401 צפיות
בג"צ דחה העתירה נגד מאחז עיבל בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ דחה בימים אלו עתירה נגד פינוי מאחז עיבל ועוד כמה מאמרים שכתבתי: עו"ד נועם קוריס – כותב ב THEMARKER עו"ד נועם קוריס - כותב על תביעות ייצוגיות - כותב באתר המאמרים המשפטיים נועם קוריס עו"ד העתירה הופנתה כלפי צעדים שנקטו המשיבים לפינוי העותר ממאחז שהוקם ללא היתר באזור הר

מאת: רונית אלפסיפסקי דין20/11/191474 צפיות
סווגה של פעולה, או של עסקה נקבע על פי סממנים חיצוניים ועל פי מבחנים שונים, אשר על פיהם יש וניתן לסווג את אופיה של אותה פעולה וסווגה של אותה עסקה. ברם בדרך כלל המבחנים אינם חד - חד ערכיים ויש מקרים בהם המבחנים בגין אותה פעולה מצביעים על סווג כפול. כך למשל בסווג פעולה למישור ההוני או למישור העסקי, למישור הפרטי או עסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ועוד. בעיתות כאלה מופעל מבחן על – מבחן גג והוא "מבחן הכוונה".

מאת: בנימין קלינגרפסקי דין05/09/191315 צפיות
ההתיישנות גברה על השימוש בהעדרו של היתר אין שימוש שלא הותר על-פי ההיתר, קרי - אין שימוש חורג, ומשכך לא מתקיימת עבירת השימוש על-פי סעיף 204 לחוק. האם כאשר לא ניתן להרשיע אדם בביצוע עבודות בנייה ללא היתר בשל התיישנות, ניתן להרשיעו בעבירה נמשכת של שימוש בנכס שנבנה ללא היתר? ביהמ"ש לעניינים מקומיים משיב על כך בשלילה.

מאת: רוי ורלפסקי דין25/01/191315 צפיות
אתה צריך לקחת את המקרה פגיעה אישית קל. לא משנה איך המקרה שלך הולך, לקחת מישהו למשימה על רשלנות שלהם הוא יותר מוצדק. מאמר זה נותן לך כיצד להתקרב מקרה פגיעה אישית.

מאת: רוי ורלפסקי דין17/01/191336 צפיות
האם אתה חושב על לשים את הכסף שלך לתוך השקעות נדל"ן? ראית את החברים שלך עשה רווח עם זה. אתה יכול לעשות טוב אם שמעתם על. זה רק לוקח קצת ידע. השתמש בעצות אלה כדי לקבל התחלה מוצלחת על ההשקעה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica