חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פערי דורות

מאת: צו פיוסצדק חברתי17/10/20111002 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הייתי עד לסיטואציה מוכרת עד זרא: אישה יקרה לליבי, בעלת משרה יוקרתית ומשתלמת ביותר, הודיעה לאביה שבכוונתה לעזוב את מקום עבודתה הנוכחי ולחפש עבודה שתתאים לה יותר 'כי רע לה שם'. האב התרתח, סירב אפילו להקשיב, ניסה להסביר, לשכנע, להפחיד, לשקף את המצב בחוץ ולהראות לה שהיא לעולם לא תמצא משרה טובה יותר עם תנאים כל כך נוחים. הויכוח הסתיים בכעס משני הצדדים, אבל עזר לי להבהיר סוף סוף את הסוגיה הזו.

יש הבדלים עצומים בין הדור של ההורים שלנו (דור שני לשואה / דור ראשון למדינה) לבין הדור שלנו. ההבדל הוא בתפיסה לגבי מהות החיים, והוא מכתיב את ההתנהלות שלנו בכל תחומי החיים. בכל פעם שאני מתלונן על השחיתות השלטונית, על הביורוקרטיה ועל אי הצדק ששורר כאן, אבי תמיד אומר לי שאני חייב להעריך את מה שיש לנו כאן, כיוון  שאין לי מושג מה זה לחיות בלי מדינה.

למען האמת, גם לו אין. הוא נולד מספר שנים לאחר קום המדינה. אבל הוא גדל בצילם של אלו שלא היה להם דבר. אלו ששרדו מחנות זוועה, מסעות מטלטלים בלב ים ומעברות מטונפות. והם שהשרישו בו את הצורך הכל כך חיוני במדינה. הם גם גידלו אותו מתוך תפיסה של הישרדות. בניין המדינה והישרדות. אז הוא הפנים, וגדל להיות שורד. אחרים בני דורו חיו ומתו בשביל בניין המדינה. זו הייתה מהות החיים. המדינה היא צורך הישרדותי. כסף היה (ועדיין) צורך הישרדותי. וכדי לחיות, צריך לדאוג שיהיו לנו שני אלו.

אנחנו גדלנו אחרת. אנחנו נמצאים אחרי כל המלחמות הנוראיות שעברו כאן לפני שבאנו, ואיימו להשמיד את הכל. אנחנו עברנו מלחמות קטנות משלנו. לבנון 1, לבנון 2, מלחמת המפרץ. חומת מגן. עזה. והמדינה עדיין כאן. אנחנו לא קונים את  הסיפור הזה של ההישרדות. יותר מזה - אנחנו לא מוכנים לחיות בשביל לשרוד. אנחנו מחפשים גם מהות לחיים. ובזמן שהורינו עסוקים באיך לחיות, אנחנו מנסים להבין בשביל מה, בעצם, אנחנו חיים. והבירור הזה הוא קשה, מבלבל ומייגע.

אני לא חושב שמישהו טועה כאן. שתי התפיסות לגיטימיות. אבל כשאב אומר לביתו לא לעזוב מקום עבודה מצויין, גם אם הדבר אומר שהיא תהיה אומללה לשארית חייה, כי כל עוד היא שורדת זה בסדר, אז ברור שיש כאן פער שצריך להבין מאיפה הוא בא. אני ראיתי אנשים מאמללים את עצמם בעבודה ששנואה עליהם 30 שנה, בין 12-15 שעות ביממה. אנשים שהיו נשואים בסבל זה לזה במשך 40 שנה ולא חשבו לרגע לעזוב.

אני לא מסוגל להבין אותם. והקטע המצחיק הוא - שגם הם לא מסוגלים להבין אותי.

אני מבין את הצורך שלהם בהישרדות. מול הצורך הזה, מול המוות, הכל מתגמד- איכות חיים, שלווה, אושר. הכל. אבל אנחנו כבר יותר ביקורתיים. אנחנו לא מוכנים להקריב את מיטב שנותינו עבור מדינה שהבטיחה הבטחה שהיא לא מקיימת. אנחנו לא מוכנים לסבול בשביל כסף שלעולם לא יסב לנו אושר. אנחנו רוצים יותר. אנחנו מאמינים שאפשר יותר. שיש יותר. שהחיים הם יותר מלהמשיך לשאוף ולנשוף עוד יום נוסף. שהחיים אמורים להיות מלאים בצבע, בהגשמה עצמית, בהתפתחות ובאהבה. אולי אנחנו מקבלים דברים כמובן מאליו. אולי אנחנו נאיבים. אבל לפחות יש לנו תקווה.

_____________________________________________________________________________

מתוך הבלוג של אור אלון מאתר הארגון "צו פיוס".

 



תגיות המאמר: חרדים, יהדות, צו פיוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צו פיוס

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי16/04/121245 צפיות
כנגד ארבעת הבנים הישראלים דיברה תורה חכם, מה הוא אומר – "מה העדות החוקים והמשפטים, אשר ציווה אלוקינו אתכם": הוא המתחזק צמא הידע. הוא חוקר ודורש לדעת כל תג יהודי. הוא לא מבקר בלי הרף על "תורה ועבודה", תוך הבאת ציטטות בלתי נגמרות..

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי23/02/121346 צפיות
אז אחרי ההצעה, ההתרגשות, האירוסין, והזמן שלקח לי לעכל את זה שאני מתחתנת, הגיעה גם השאלה החשובה והגדולה: איפה נגור?

מאת: צו פיוסדתות17/01/127811 צפיות
התמונה של עת הרצון בשעת נעילת שערי שמיים הייתה נפלאה. עם ישראל על נשיו וילדיו עומדים זקופים בבגדים לבנים כשעיניהם חתומות בקרקע אך לבם פונה כלפי שמיא בתחינה ובבקשה למחילה וכפרה. עם קול תרועת השופר בצאת הצום, הלכה התמונה והתרוקנה והשאירה את היכל הקודש יתום מאנשים שחזרו לשגרת חייהם לפחות עד החג הבא.

מאת: צו פיוסצדק חברתי21/12/111534 צפיות
כשאני באה לכתוב על חיינו כחרדים אני רוצה לעשות סדר בדברים למי שלא ממש מכיר ולא יודע להבדיל בין הסוגים השונים שבין חובשי הכיפות. לחלוני המתבונן מן הצד כולם נראים פחות או יותר אותו הדבר, הוא יכול להצביע על הבדלים קלים ותו לא. אבל לחרדי ההבדלים האלו הם תהומיים, כמעט כמו חילוני-חרדי. אז בואו נעשה סדר בדברים:

מאת: צו פיוסדתות15/12/117651 צפיות
בישראל 2011 תלמידים אתיופים לא נכנסים לכיתות לימוד בבתי ספר. ולא חלילה בפריפריה, שמה תנוח דעתנו על משכבה ונקבל חצי נחמה... ”כי זה קרה בפריפריה, זה מערב פרוע שמה הם תקועים במאה ה-19 לא פלא. מזל שבעירנו הנאורה לעולם לא יקרה דבר שכזה.”

מאת: צו פיוסדתות30/11/113229 צפיות
אלול הוא חודש המכונה במסורת היהודית "חודש הרחמים והסליחות", מכיוון שהוא מקדים את ראש השנה ויום כיפור. הביטוי הכי נפוץ בחודש זה הוא "שנה טובה", ביטוי העולה בכל מפגש משפחתי, חברתי, בשיחות עם חברות האינטרנט והסלולאר שנזכרות גם הם לעשות את השנה ליותר טובה ומציעות לך דילים "משתלמים במיוחד", קבלת אסמסים מהקאנטרי שלך המברך אותך לשנה טובה ולא שוכח לצרף הודעת תזכורת "המנוי שלך נגמר בעוד... תגיע לחדשו",

מאת: צו פיוסדת ומדינה09/11/111396 צפיות
הגיעה השעה להוציא את היהדות משליטת החרדים. כאשר היהדות נשלטת על ידי חרדים אלו שלא אוהבים אותם חשים עצמם פטורים מערכי היהדות. וממש לא בצדק. הערבות ההדדית לדוגמה.

מאמרים נוספים בנושא צדק חברתי

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי06/10/222159 צפיות
רקע מקדים : בפסק דין שניתן לאחרונה עלתה בין היתר השאלה האם רשאי מתווך להחתים לקוח על הזמנת שירותי תיווך תוך ציון פרטי נכס עוד שבאותה עת לא קיבל את הסכמת בעליו לכך? בנימין קלינגר מפרסם המאמר בנוסף להיותו בעלים של משרד קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה הינו גם בעל רישיון תיווך במקרקעין מטעם משרד המשפטים. ובכן מה פסק ביהמ"ש ?

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי29/06/211488 צפיות
בשנת 2014 נכנסו לתוקף תקנות עבודות ומבנים הפטורים מהיתר הכוללות את רשימת העבודות והתנאים לביצוע. עם זאת הרבה תושבים חושבים בתמימות שמבינים את התקנות שעל פנם נראים די ברורות ומופתעים כאשר לפתע מוזמנים לשימוע במחלקת הפקוח על הבניה או שמקבלים צו הריסה מנהלי. למרות שהכל נראה םפעמים ברור ומובן ועל מנת לחסוך אוגמת נפש ועלויות רבות אנו ממליצים לפנות לייעוץ ולא רק להקשיב למי שמוכר לכם את הפרגולה או מבצע עבורכם את הבניה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי19/06/211241 צפיות
סמכות שגרמה לפגם מנהלי חמור מהו צו הריסה מנהלי? צו הריסה מנהלי מאפשר למוסד התכנון (הוועדה המקומית לתכנון ולבניה שבשטחה נמצא הנכס) להרוס בניה בלתי חוקית ללא הליך משפטי. לפיכך, מדובר בסמכות "מעין משפטית" שמקנה לוועדה המקומית שיקול דעת רחב ויכולת אכיפה כמעט בלתי מסויגת של עבירות בניה. לרשימת מוסדות התכנון (ועדות מקומיות ו- ועדות מרחביות) – לחצו כאן! צו הריסה מנהלי ניתן בדרך כלל לאחר שפקח מטעם הוועדה המקומית ביקר בנכס בפעם הראשונה, זיהה חריגות או עבירות בנייה, הוציא צו הפסקת עבודות, ביקר פעם נוספת וגילה כי העבודות נמשכו חרף העובדה שהוצא צו הפסקת עבודות בביקור הראשון. למאמר מקיף בעניין עבירות בנייה – לחצו כאן! בעלים של נכס, וכל מי שרואה את עצמו נפגע מצו הריסה מנהלי, אשר מעוניין לבטלו נדרש לפעול במהירות לצורך כך, לפנות לערכאה המתאימה ולהגיש בקשה לביטול צו ההריסה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי30/12/201460 צפיות
לאחרונה רבים פונים למשרדנו לאחר קבלת התראה על צו מנהלי. יש כאלו שפונים גם אחרי שקבלו את הקנס המנהלי שתמיד סכום בסכום גבוהה הרבה מעל המצופה. בד"כ מדובר על קנס גבוהה שניתן בשל שימוש שלא בהיתר, שימוש חורג ו/או בשל ביצוע עברות בניה. תוספות בניה, פיצול דירות , שימוש בקרקע חקלאית וכדומה. מדובר בקנס קצוב משמעו למשרדנו מחלקה מיוחדת הפועלת ומסייעת ללקוחות המשרד בהסדרת חריגות בניה ,ביטול צווי הריסה וקנסות מנהליים. הנכם מוזמנים לפנות ליעוץ ויפה שעה אחת קודם. בהמשך כל מה שכדאי וצריך לדעת על צו הריסה קצוב

מאת: גדעון צורצדק חברתי24/02/149072 צפיות
בחודש מרץ שנת 2000 נפטרה לילי ז"ל, רעייתו של אריאל שרון. על–פי בקשתה היא נקברה על גבעת הכלניות. במסגרת קבורה זו, עושה שרון כל עבירה אפשרית מתחום המקרקעין. קבורה בקרקע חקלאית, שהיא גם אתר עתיקות מוכרז, וכל זאת ללא רישיון קבורה במקום, וללא היתר כנדרש בחוק. ומעל הכל הוא איננו בעל זכות בקרקע. כחמש שנים לאחר הקבורה, פונה נעם פדרמן, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה להעתיק את הקבר של המנוחה לבית עלמין. ולאחר מכן, פדרמן מגיש עתירה לבג"ץ, נגד ראש הממשלה אריאל שרון ונגד היועץ מזוז. בית המשפט בפסק דין זה, נתן ידו לפגיעה קשה בשלטון החוק ולפגיעה באינטרס הציבורי. וקיימת האפשרות - שאריק שנלחם את מרבית חייו בערבים, במותו נקבר בבית קברות מוסלמי.

מאת: יאיר צבריצדק חברתי14/04/132250 צפיות
ר' חי על ביטוח לאומי וקצבת זקנה, ר' לא התחתן מעולם ולא הוליד ילדים. כשהיה ילד ראה במו עיניו איך הורגים הגרמניםו את הוריו אחותו ושני אחיו. ר' חי איתנו בעיר שלנו, הוא רואה בכל יום את אותם הרחובות את אותן חנויות ואותם אנשים. ר' ניצול שואה. בפעם השניה בחייו הוא מרגיש איך סופו קרב ורעב מכה בו בפעם השניה בחיו. כיצד חיים בעירנו ניצולי שואה במצב כל כך קשה? לאחרונה אנו עדים לסיפורים קשים על מצבם של ניצולי השואה בישראל. עוני ורעב וקושי רב בביצוע משימות היום יום הם רק חלק מהבעיות האקוטיות בהם מתמודדים הניצולים באחרית ימיהם. קשה לתפוש את הסבל בעברם ומתוך כך עוד יותר את המצב שחלקם מתמודדים איתו גם היום.

מאת: משה יוריצדק חברתי14/11/128450 צפיות
מצעירותי פיללתי לפתוח ביזנס בענף המזון. על כן, עמלתי רבות ואספתי כסף להקמת חנות. אך לצערי, מהר מאוד הגעתי למסקנה שבכדי להתקדם בתחום זה, קיים צורך לתכנן את צעדי ולארגן את הכספים כראוי. ודאי, זה קשה לפתוח עסק, אבל ניתן להצליח. אפשר ללמוד אסטרטגיות שבאפשרותן לסייע להתנהל נכון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica