חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך למשכנתא בקבוצות רכישה

מאת: רונן סלעמשכנתא24/10/20111016 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות הפכו קבוצות הרכישה לדבר החם ביותר בשוק הנדל"ן הישראלי כאשר כל המטרה היא להוזיל עליות הדירה עבור כל רוכש. גורם משמעותי ומרכזי בעסקה הינו מציאת המימון האופטימאלי והזול ביותר שניתן לקבל במסגרת הפרויקט. "כמו גורמים רבים בקבוצת הרכישה, גם המימון תלוי בנסיון וההבנה של מנהלי הקבוצה", אומר עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות המתמחה בענף המשכנתאות והבנקאות למגזר הפרטי והעסקי בישראל. קמינסקי עונה על מספר שאלות בנושא:

  1. מספר דברים שכדאילברר בעת הצטרפות לקבוצת רכישה:

רצוי להתעניין עם מנהלי הקבוצה האם יש בנק שאישר מתן מימון לפרויקט. במקרה ואין בנק מלווה, לבחון מדוע אין בנק מלווה ומה יקרה היה ובנק לא יאשר את הפרויקט. כמו כן, יש לברר מה אחוזי המימון שאושרו ע"י הבנק בכדי להבין כמה הון עצמי עלי להביא. מומלץ להקדים ולפנות לבנק למשכנתאות על מנת לבדוק אם אתה עומד בקריטריונים לקבלת הלוואה בסכום המבוקש. בנוסף, כדאי לברר האם לפרויקט יש עלויות נוספות (כגון מיסים, עלות ייעוץ משפטי וכו') שלא ניתן עליהן מימון ע"י הבנק המלווה.

  1. ברצונילרכוש דירה כחלק מקבוצת הרכישה. האם אני חייב לקחת משכנתא, גם אם יש לי אתההון הדרוש?המצב שונה מקניה מקבלן.בקבוצת רכישה,אפילו שלרוכש יש את הסכום המלא לקנייתהדירה, הוא נדרש בחתימה על חוזה הלוואה עם הבנק וזאת מאחר והמימון הוא מרכיבעיקרי ביותר בפרויקט הקבוצתי. הבנק דורש מכל חברבקבוצה לפתוח תיק משכנתא כדי שהבנק יוכל להזרים את חלקו במקרה והנהלת הקבוצהמבקשת כך. המטרה היא למנוע מצב שאחד מחברי הקבוצה לא מזרים את חלקו היחסיבפרויקט וכך התקדמות הבניה נעצרת עד להזרמת חלקו היחסי של הרוכשה"סורר".
  1. האםאני יכול לקחת משכנתא בכל בנק שארצה? לא. כל החברים בקבוצת הרכישה חייביםלקחת משכנתא באותו בנק. על הרוכש להביןשמדובר בבנק אחד שילווה את כל הפרויקט וכלל הרוכשים יטלו הלוואה מאותו הגוף,כלומר, לא ניתן לפזר את הרוכשים בין בנקים שונים כפי שנעשה בעת רכישה מקבלן.
  1. מהוההליך הפרוצדוראלי לאישור הפרויקט בבנק המלווה? הפרויקט יאושר בשני שלבים, כאשר הראשון יהיהאישור עקרוני של המיזם שיעשה באמצעות מנהלי הקבוצה ע"י הצגת נתוניהפרוייקט לבנק והשלב השני הוא אישור פרסונאלי של כל אחד מחברי הקבוצה בהתאםלגובה ההלוואה האישית שלו, בהתאם לחלקו בקבוצה. בכדי לאשר את המיזם מול הבנקהמלווה, על מנהלי הקבוצה להגיש את דו"ח השמאות בו מפורטות עלויות הקרקע,הבניה, הפיקוח, הייעוץ המשפטי וכו' עד לסיום הבניה. לאור העלויות מעריך השמאיכמה תעלה כל דירה ודירה במסגרת קבוצת הרכישה ומשווה את המחיר למקובל כיוםבשוק. ההפרש שנוצר הוא הרווח היזמי של הקבוצה. בהתאם לאלו,מעריך הבנק עד כמה הפרויקט כלכלי ומהי מידת הסיכון שבפרויקט. ככל שהרווחהיזמי הצפוי גבוה יותר ומידת הסכון נמוכה יותר כך יהיה מוכן הבנק לממן אתהעסקה באחוזים גבוהים יותר, וההפך. שלב אישור המיזם הינו חשוב מאד וישפיע להתהליך כולו ולכן על מנהלי הקבוצה להתכונן אליו היטב והתייעץ עם מומחים בתחוםהמימון טרם הגשת התיק לבנקים.

הדו"ח השמאי הוא הדבר הראשון שאנו בוחנים כחברת ליווי ויעוץ טרם ההגשה לבנק, והוא חייב להציג תמונה מפורטת ועדכנית של המיזם. לעיתים מנסה היזם להציג תמונה ורודה מדי של הפרויקט והדבר מרתיע את הבנק ומעלה חשש שהפרויקט יסתיים בהוצאות גדולות בהרבה מהתמונה המוצגת. ברגע שהבנק דוחה את הפרויקט, קשה מאד להפוך את ההחלטה.

  1. לאחר אישורההלוואה לפרויקט, איך קובע הבנק את אחוזי המימון? כאמור בשלב הראשון מקבל הבנק דו"חותומסמכים לגבי אופי העסקה וכדאיותה הכלכלית ומחליט אם הוא מאשר את העסקה אולא. היה והבנק מחליט לאשר את העסקה, עליו לקבוע את אחוז המימון שהוא מוכןלהעניק לפרויקט, כלומר, כמה מבקש הבנק שחברי הקבוצה יממנו באמצעות כסףממקורות עצמאיים ואת היתרה יקבלו מהבנק. חשוב להדגיש כי בכל מקרה הבנק מממןעד 70% מעלות הפרויקט ואת 30% הנותרים על הרוכש להביא ממקורות שלו. כמובןשככל שהפרויקט נראה טוב יותר על הנייר ונמצא באזור ביקוש, כך אחוזי המימון שלהבנק יהיו קרובים יותר ל 70%. חשוב להדגיש כי ישנם מקרים בהם הבנק לא מוכןלעבור אחוזי מימון של 50% או 60% וכך נוצר מצב שעל הרוכשים להביא הון עצמיגבוה יותר.
  1. האם הבנק מאשר כלרוכש באופן אישי? כן.לאחר אישור הפרוייקט, על הבנק לאשר את כל חברי הקבוצה באופן פרטני על סכום המשכנתא המירבי שהם יכולים לקבל. הבנק יאשרכל אחד מחברי הקבוצה על פי נתוניו האישיים ובינהם הכנסות, היסטוריית אשראי, גילוכו'. היה ואחד מחברי הקבוצה לא יאושר על ידי הבנק, חובה יהיה על הקבוצהלהחליפו בכדי לקדם את הפרויקט", אומר קמינסקי.
  1. מה קורה לאחראישור הפרויקט והרוכשים ע"י הבנק? לאחר אישור הפרויקט וחברי הקבוצה, יפעל הבנקלשחרר את כספי הפרויקט ישירות לחשבון המלווה את הבניה וזאת בהתאם להתקדמותהבניה. בכל שלב ושלב ישלח הבנק מפקח מטעמו שיבחן את התקדמות הפרויקט וכל עודההתקדמות משביעה רצון מבחינת הבנק ימשיך וישחרר כספים עד לסיום הבניה.
  1. מה קורה עם עלויותהפרויקט גבוהות מהצפי הראשוני? כל עוד הבניה מתקדמת ללא בעיות מיוחדות, הבנק המלווה יהיה מוכן לשחררכספים עבור העלות הנוספות מעבר לצפי כל עוד הוא נשאר באותם אחוזי מימון,כלומר, היה ואושרו 60% מימון מכלל הפרויקט, יממן הבנק 60% מהתוספת והרוכש אתה 40% הנותרים.
  1. האם ניתן לשלם אתהתשלום החודשי של המשכנתא לאחר סיום הבניה? ישנם מסלולים מסויימים בהם ניתן לדחות אתתשלומי הקרן לאחר סיום הבניה ולשאת רק בתשלומי הריבית כך שהתשלום החודשי נמוךיחסית. נדיר שהבנק יסכים לתשלום נדחה על כל מרכיביו עד לסיום הבניה אך גם זואופציה שניתן לבחון. את הנושא יש לבחון מול הבנק המלווה בעת אישור הפרויקט.
  1. האם כל חבריהקבוצה יקבלו את אותם הריביות? כן. ההצעה ניתנת לכל חברי הקבוצה ובמרבית המקרים היא יקרה יותרממשכנתא של לווה בודד שרוכש מקבלן מכיוון שמרכיבי הסיכון של הבנק גבוהים יותר.לאחר סיום הבניה וקבלת הדירות, כל לווה יוכל לפנות לבנקים למשכנתאות ולשקולמיחזור של המשכנתא בתנאים טובים יותר.
  1. האם כל הבנקיםמממנים קבוצות רכישה? בעיקרון כן.הבנקים הפנימו שמדובר בשוק אדיר של רוכשים ולכן כל הבנקים למדו את הנושאוחלקם פתחו מחלקות יעודיות לצורך אישור ולווי קבוצות רכישה. כמובן שיש בנקים שהתמקצעו בעניין ולכןנכון יותר וקל יותר לעבוד איתם.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן סלע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן סלע

מאת: רונן סלעמשפחה וזוגיות - כללי04/07/13810 צפיות
בודאי קראתם או שמעתם על המושג החדש שנכנס לעולמנו – גירושין בהסכמה. מדובר בדרך חדשה יחסית, המתאימה לבני זוג המגיעים להחלטה משותפת שהפרדת דרכיהם תהיה הצעד הנכון ביותר עבורם. אין ספק שמצב כזה יעיל מאוד וחוסך עוגמת נפש רבה הן לבני הזוג עצמם והן לילדיהם (אם יש להם). זאת משום שבמצב כזה בני הזוג יכולים בדרך כלל להגיע להסכמות במכלול הנושאים הכרוכים בגירושין, כגון: דמי מזונות, משמורת על הילדים, ניסוח הסכם עבור תביעה בבית דין רבני ועוד.

מאת: רונן סלעמשכנתא24/10/111055 צפיות
גרירת משכנתא מתבצעת במצב בו קיימת משכנתא על נכס שנמכר והמוכר מבקש להשאירה כפי שהיא. "בעל המשכנתא (המוכר) מעוניין לשמר את התנאים במשכנתא הקיימת ומחליף את השעבוד מהנכס שנמכר לנכס חדש", אומר עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות. במצב זה, משאירים את המשכנתא המקורית על כל תנאיה, ז"א, מחליפים את הנכס המשועבד כנגד ההלוואה.

מאת: רונן סלעזוגיות ואהבה08/05/111067 צפיות
בני אדם שואפים לקשר זוגי שבאמצעותו יוכלו לממש את ציפייתם לאושר בטחון ושלווה. באמצעות יצירת קשר זוגי מממשים אנשים צורך זה,אך בהמשך הדרך יחדיו נוצרים בעיות ומשברים אישיים הפוגעים ברקמת היחסים יחדיו. בשל מצוקה זו פונים לעיתים ל ייעוץ זוגי או ליועץ נישואין בכדי לשפר את הקשר הזוגי על ידי העמקת האינטימיות והתקשורת בין בני הזוג, תוך מתן כבוד הדדי ושיתוף.

מאת: רונן סלעזוגיות ואהבה08/05/11999 צפיות
כיום בעקבות התפתחות השווקים הבינלאומיים והתקדמות החברה האנושים בתחומי ההייטק , נוצרים לעיתים משברים בחיי הנישואים של זוגות העובדים במקצועות תובעניים אלה.בעיות אלה באים לכדי פתרון תוך שימוש ב טיפול זוגי. הצורך להוכיח עצמך בשוק העבודה וכן הלחץ הנובע משעות עבודה ארוכות, מביאים לעיתים את בני הזוג לקראת משבר צפוי מראש.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222595 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222589 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222564 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222582 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222870 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222907 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222911 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica