חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכרות עם הבנק..

הבנק = ספק של כסף ואשראי

רבים מאיתנו רואים בבנק גוף מיוחד ואימתני שעושה לכם טובה ומלווה לכם כסף ,אסור לכם להתמקח איתו על מחיר הכסף (רבית) שהוא מציע לכם וכמעט תמיד אנו לוקחים את מה שהוא מציע מפחד שאולי הוא יסרב אם נרגיז אותו יותר מדי .
אני רוצה לנסות לעשות קצת סדר בנושא הזה ואולי לחדש לכם בזה שאומר כי הבנק הוא ספק כמו כל הספקים שאתם באים איתם במגע ורוכשים מהם סחורה או ציוד לצורך ייצור ההכנסה שלכם, השוני הוא שהבנק מוכר כסף ואשראי בכל מיני אפיקים כמו: הלוואות שונות ומסגרת אשראי שהוא מעמיד לכם, השקעות בניירות ערך ,תוכניות חסכון ,קופות גמל וקרנות השתלמות ועוד כהנה וכהנה, חלקם הגדול אוזכר בפרק הקודם - מושגים פיננסים. תמורת הכסף והאשראי הבנק גובה רבית שהוא מחיר הכסף, גובה עמלות ודמי ניהול עבור פעולות שהוא מבצע עבורכם בחשבון הבנק שאתם מנהלים בסניף. לאחר שהגדרנו את הבנק כספק ואנחנו יודעים שהוא מוכר כסף ואשראי ותמורתו הוא גובה רבית אזי עליכם ליישם עליו את העיקרון החשוב שאתם מיישמים לגבי ספקים אחרים שלכם והוא לעשות סבב אצל ספקים אחרים (בנקים אחרים) שמוכרים כסף ולבדוק את גובה הרבית ואת התנאים שהם מציעים ולקחת את הכסף אצל הספק שמציע את הרבית הנמוכה ביותר ואת התנאים הטובים ביותר. מומלץ לחזור אל הסניף שלנו עם ההצעות הטובות ביותר שקיבלנו ולבקש לקבל את אותם תנאים לפחות.
איך זה נראה מהצד של הבנק
* הבנק לא "עוזר". הבנק הוא מוסד עם כוונת רווח - כמו שהזכרנו קודם הבנק הוא עסק שרוצה להרוויח כסף והוא אינו נותן תרומות ומענקים ,אזי בבואכם אליו לקנות ממנו כסף אתם צריכים לשכנע אותו שימכור לכם ולא לבקש שיעזור לכם.
*מתן אשראי -  הבנק רוצה לתת אבל לאט, להכיר קודם ואז להרגיש בטוח - בבואכם לסניף בנק בפעם הראשונה לבקש לפתוח חשבון ולקבל מימון עליכם להיות סבלניים ולהבין שעקרונית הבנק רוצה לתת לכם את הכסף שביקשתם ומעוניין שתהיו לקוחותיו. אבל לפני כן הוא מעוניין להכיר אתכם ואת עסקכם וזאת כדי להיות משוכנע שתוכלו להחזיר את הכסף שילווה לכם ותוכלו לעמוד במסגרת האשראי שיעמיד לרשותכם.
?הבנק רוצה לקבל את כספו בחזרה - הבנק כמו כל ספק אחר מעוניין לקבל תשלום עבור הסחורה שהוא מוכר והוא רוצה להיות בטוח עד כמה שניתן שאת הכסף שהלווה לכם בכל צורה שהיא הוא יקבל חזרה בתוספת הרבית שהוסכם עליה.
*הבנק מרוויח הכי הרבה מלקוח טוב שמנצל את האשראי - הבנק מעוניין שתנצלו את מסגרת האשראי שהעמיד לרשותכם מכיוון שהוא גובה עליה את הרבית הגבוהה ביותר לעומת האשראי בצורת הלוואות.
*הכי חשוב תזרים מזומנים - עסק יכול ליפול על תזרים מזומנים, למרות שהוא רווחי - הבנק מתייחס בצורה חיובית ללקוחות שמנהלים תזרים מזומנים מבחינתו ניהול תזרים מזומנים מוכיח שיש לאותו לקוח שליטה על הכסף שנכנס ויוצא והוא מסוגל לדעת מתי יהיה מצבו הכספי טוב ומתי הוא זקוק לקנות מהבנק כסף .והבנק ישמח למכור לו כסף כי הוא מהווה סיכון נמוך והכסף יוחזר. ככלל ישנם הרבה עסקים רווחיים שמצב תזרים המזומנים שלהם הוא שלילי מכיוון שהם אינם מנהלים תזרים מזומנים מעודכן במקרים הללו הבנק ימנע מלמכור להם כסף.
קבלת לקוח חדש לבנק
*לקוחות באים בד"כ לסניף בנק שמכיר אותם, או עם המלצות מלקוח אחר - במידה והנכם מעוניינים לפתוח חשבון בנק נוסף או לעבור לסניף אחר מכל סיבה שהיא מומלץ להגיע בהמלצת לקוח טוב של אותו בנק.זה יעזור לשבור את הקרח ולקבלת יחס אוהד מפקיד הבנק שיושב מולכם. במידה והנכם מנהלים חשבון פרטי בסניף מסוים מומלץ לפתוח באותו סניף גם את החשבון העסקי יש סיכוי רב שההכרות עם הפקיד בבנק תקנה לכם הטבות שונות.
*רושם בשיחת פתיחה - בבואכם לפגישה ראשונה עם פקיד/מנהל אשראי/מנהל בנק חשוב שתכינו לעצמכם שיחה מעצימה ממוקדת כמו שלמדנו בפרק בניית שיחה אפקטיבית ,תספרו על עצמכם ועל העסק שלכם.מומלץ להגיע בלבוש מכובד אך לא להגזים.
*מאגרי מידע פומביים, ובתשלום. (בנק ישראל, רשם החברות, אינטרנט BDI   D&B) - חשוב מאוד להציג תמונה אמיתית ושקופה של מצבכם ומצב העסק שלכם, יש להניח כי בתום הפגישה הבנק יאמת את מה שסיפרתם לו דרך מאגרים שהוזכרו לעיל . מיותר לציין כי במידה ויש סתירות בין מה שסיפרתם לו לבין המידע  המוצג בפניו "שרפתם" את עצמכם והבנק ידחה את בקשתכם להיות לקוח שלו.
*אינפורמציה בנקאית. (מחויב בהסכמה) - במידה ואתם מעוניינים לפתוח חשבון בסניף חדש הפקיד יבקש מכם אישור לקבל נתונים ומידע עליכם מהסניף בו מתנהל חשבונכם וזאת על מנת לאמת את הנתונים שמסרתם לו ולקבל חוות דעת.
*דוחות כספיים. (מבוקרים + בוחן + מע"מ) - במידה ואתם חברה בע"מ יבקש הפקיד בסניף דוחות כספיים מבוקרים על ידי רואה חשבון ואם אתם עצמאים יבקש לראות דוחות רווח והפסד  כדי לאמת ולבחון את מה שסיפרתם לו על הפעילות בעסק שלכם .תזכרו כי הדוחות הכספיים אצל חברה ודוח רווח והפסד אצל עצמאים מהווה כרטיס ביקור שלכם .
*ביקור פיזי במקום העסק - כחלק מנוהל מבקר פקיד הבנק בעסק שלכם כדי להתרשם בעצמו ולהכיר אותו.
טיפים לעבודה עם הבנק (לעסק טוב)
*להציג את העסק באופן מובן ובהיר כולל מעקב תזרים מזומנים.
*להציג באופן ברור - מטרת האשראי המבוקש.
*לבקש את  כל האשראי שהעסק צריך לשנה הקרובה.
*איזה בטחונות רוצים להציע לבנק.
*כשעוברים בנק, לא להשמיץ בנקים מתחרים.
*ערבות אישית.
*הבנק מחפש עסקים ולא חוגים חברתיים.
*בעסק חדש, אין דוחות. לפחות שתהייה תוכנית עסקית מסודרת.
*עבודה עם מספר בנקים - תחרות ופיזור סיכון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי ברון - יועץ עסקי
מחבר הספר - "ניהול עסקי באופן MAעשי"
info@valorma.com
www.valorma.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי ברון - יועץ עסקי,מלווה ומנהל עסקים

שאלה חשובה שמעסיקה כל בעל עסק , אני מודה שאין נוסחת קסם מאחר ומכירות זה תהליך ומערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

חלק מתכנית ההתפתחות של העסק דורש להעסיק עובדים לביצוע תפקידים שונים ולהשלמת משימות. לפעמים נעסיק עובדים זמניים, לפרויקט חד-פעמי, ולפעמים נעסיק עובדים קבועים, לפעילות השוטפת של העסק. בשני המקרים אנו נדרשים לנהל את העובדים שלנו ביעילות, ולפקח עליהם כדי שנוכל לבצע את המשימות.

אם כבר מועסקים עובדים בעסק שלכם או שגייסתם עובד חדש לעסק ואתם רוצים להתייעל ולהגדיל את התפוקה, עליכם לעשות זאת בכמה שלבים

מבדיקה שערכתי בקרב לקוחותיי במשך 5 שנים במדגם של 120 נשים ו- 120 גברים, הגעתי למסקנה ש – 75% מהנשים פתוחות יותר בחשיבתן בהתנסות ברעיונות ובהרגלים חדשים לעומת 40% בלבד מהגברים.

רוב העצמאים ובעלי העסקים שלוקחים להם מאמן עסקי מפתחים ציפיות מעבר למציאות. בואו ונעשה קצת סדר.

מה זה אימון, אלו סוגי אימון ושיטות אימון קיימים בשוק וכיצד בוחרים מאמן עסקי.

אנחנו נמצאים כיום בתהליך מואץ של מיתון שמתחיל לתת את אותותיו ההרסניים במגזר העסקי הפרטי כאשר הנפגעים הראשונים הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים וככל שהמיתון יחריף יגדלו ממדי התופעות של קריסת עסקים ופשיטות רגל וזה יפעל כמו "אפקט דומינו" על שאר העסקים כולל עסקים גדולים.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211338 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211186 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211042 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211218 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201068 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201058 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20926 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica