חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חלקו של עורך דין בעריכת חוזים

מאת: דניאל זוהרדיני חוזים09/11/20111743 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
שש נקודות משפטיות שיש לשים עליהן דגש

ידעת כי בכל רכישה שאתה מבצע, אתה בעצם מקיים חוזה כלשהו מול האדם שממנו קנית? האם ידעת שהחתימה שלך על חוזה היא כמעט בלתי ניתנת להפרה? ידעת שבעת החתימה, עליך לשים לב טוב לכל פרט? בעזרת עורכי דין חוזים כל הדברים הללו לא יהיו כל כך מפתיעים מבחינתך. זה הזמן להכיר כמה נקודות משפטיות חשובות בכל חתימה.

1. עריכת חוזה ושכתובו

נדמה לך שכתיבת חוזה היא דבר פשוט וקל? ממש לא. על פי דיני החוזים, חוזה צריך להתקיים בין שני צדדים שמודעים לכך שלהסכם המשותף יש תוקף משפטי וכמובן פרשנות ברת תוקף בבית המשפט.

על כן, חשוב לערוך את החוזה ולכרות אותו בהתאם לחוקי דיני החוזים ולדאוג שהוא יהיה ברור ונהיר לשני הצדדים לפני חתימתו. כמו כן, עורכי דין חוזים יהיו הכתובת המתאימה במקרה בו קיבלת חוזה ליד ואתה רוצה לערוך בו שינויים שיחשבו תקפים גם לאחר מכן.

2. שמירת האינטרסים של הלקוח

החשש הגדול ביותר של אדם החותם על חוזה, הוא שהאינטרסים שלו ייפגעו. במילים פחות עדינות, הוא מפחד שהחוזה הזה יגזול ממנו כסף, יפגע במעמדו או שהוא כולל תחבולה כלשהי נגדו. עורך דין מקצועי יידע כיצד להגן על האינטרסים של הלקוח שלו ויבטיח שהחוזה עליו יחתום לא יפגע בו בשום צורה שהיא.

3. כשירות הצדדים החותמים על החוזה

חוק דיני חוזים קובע מתי אדם אינו כשיר לחתום על חוזה. בין היתר מדובר כמובן בילדים או באנשים הסובלים מפיגור שכלי ולכן לא אחראיים למעשיהם. במקרה בו חתם אדם כזה על חוזה, הוא אינו תקף. עורכי דין חוזים, נוטריון או איש משפט מנוסה יכולים לקבוע האם האדם כשיר או לא כשיר לחתום על חוזה.

4. הסכמת שני הצדדים ותום לב

עוד אחד מתפקידיו של כל עורך דין בעניין דיני חוזים הוא להבטיח כי חוזה נחתם בתום לב ובהסכמת שני הצדדים. אלו שני תנאים שבלעדיהם, על פי דיני החוזים, החוזה גם כן אינו תקף. אין זה משנה האם מדובר בחוזה בין יועץ מס ללקוח, בין שני צדדים המקיימים עסקת נדל"ן או אפילו בחתימה על חוזה שכירות כלשהו - תום הלב וההסכמה ההדדית מחייבים.

5. תוקף של חוזה בעל פה

בוודאי כבר שמעת לא אחת כי חוזה בעל פה הוא חוזה שיכול להיות מחייב, על אף ששני הצדדים לא חתמו על דבר. זה נכון, אך כדי שהחוזה באמת יהיה תקף, על האדם שמעוניין לאשר אותו להוכיח כי אכן נאמרו הדברים וכי שני הצדדים הגיעו לסיכום בעל פה.

בנוסף, ישנם מקרים בהם לא יהיה לעולם תוקף לחוזה בעל פה, לדוגמא: במהלך עסקאות מכירה בעולם המקרקעין. עורכי דין חוזים יכולים לייעץ ולברר האם יש תוקף לחוזה שבעל פה, או שמדובר בדבר שאינו מקבל תוקף.

6. הפרה של חוזה והצדקה לקבלת פיצויים

חוזים נחתמים כדי להבטיח קיום הסכמות כלשהן בין שני הצדדים ולחייב את שני הצדדים לעמוד בהן. עם זאת, ישנם אינספור מקרים בהם חוזים הופרו. עניין זה הופך למשמעותי מאוד בעולם העסקים והמסחר, שם הוא נמצא לרוב בטיפול עורכי דין חברות או כל עורך דין שוק ההון. עם זאת, גם עורכי דין חוזים בעלי מומחיות וניסיון, יוכלו לתרום רבות ולסייע ללקוחותיהם לזכות בפיצויים המגיעים להם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל זוהר, מאמרים ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל זוהר

מאת: דניאל זוהרתאונות דרכים07/12/111099 צפיות
אם היית מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים, חשוב לא להילחץ. כמובן שבשטח זה קשה הרבה יותר, אך נסה להירגע ולהבין מה עליך לעשות כעת: לבדוק את פגיעותיך, לברר מה מצב הסובבים אותך, להתקשר למשטרה ולמד"א. אם תוכל, מומלץ לחפש עורכי דין תאונות דרכים – שינחו אותך מה לעשות מאותו רגע והלאה.

מאת: דניאל זוהרדיני עבודה07/12/111209 צפיות
חוזה עבודה, שוויון הזדמנויות בעבודה, פרטיות העובד. כל אלה הן חלק מנושאים בסיסיים שעל העובד להכיר. במאמר הבא נפרט את כל הסוגיות המהותיות.

מאת: דניאל זוהרפלילי06/12/111071 צפיות
עורכי דין פלילי עם אחוזי הצלחה גבוהים יתאימו לך בדיוק, פשוט בגלל הנתון הזה. הם מצליחים, הם מתוחכמים, הם יודעים כיצד לתפקד בצורה הכי טובה במשפט – אין משהו שיעזור לך יותר מזה.

מאת: דניאל זוהרשמלות כלה ובגדי חתן10/11/111531 צפיות
נסי להיות פתוחה לכל גזרה או עיצוב, גם אם נראה לך שאלו לא ממש מחמיאים. לעיתים, שמלת כלה שנראית על הקולב מוזרה ולא יפה, הופכת להיות מושלמת על הגוף. נסי להיפתח ולא להשיב בשלילה לכל הצעה.

מאת: דניאל זוהרעיצוב גרפי26/09/116678 צפיות
כל הכתבות כבר הוכנו מזמן. גם העורך עבר עליהן. הליטושים נעשו, המילים המיותרות נמחקו. אפילו התמונות כבר נשלחו אל המערכת. עכשיו, כל שנותר הוא להעביר את החומרים אל בית הדפוס ולהוציא את העיתון לאור.

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181307 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181595 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171584 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161708 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162045 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153302 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152362 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica