חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מוציאים עיתון לאור?

מאת: דניאל זוהרעיצוב גרפי26/09/20116678 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך בתי דפוס הופכים את כל ה'סלט' של כתבות, תמונות ומודעות פרסומת לכדי עיתון מגובש, יפה ומסודר? מייד תדע.

ראשית, מחליטים על הסדר

יש בידך את כל החומרים הדרושים? זה הזמן להחליט היכן תמקם כל כתבה ואיפה תשים כל תמונה. סדר העדיפויות נקבע על ידי העורך, שצריך גם לזכור להשאיר מקום לפרסומות, שבלעדיהן העיתון לא היה מרוויח מספיק.

עכשיו הזמן להניח את הכל על הגלופות

לאחר העיצוב הסופי, מועבר העיתון בגרסתו הראשונית אל אזור הגלופות, פריטים חשובים עבור בתי דפוס מקצועיים. אלו למעשה תבניות מתכת שניתנות לעיצוב מדויק, בהתאם לכתוב על הדף. האותיות, התמונות, המספרים והעיצובים מועתקים במדויק אל הגלופות, שהופכות למעשה לגרסת 'נגטיב' של העיתון, מאלומיניום. וכל זה נעשה בצורה מכנית.

הגלופות מועברות לצילינדר מיוחד

לאחר שהגלופות מוכנות, הן מחוברות לצילינדרים מיוחדים (גלילי דפוס), אליהם אמורים להיצמד ניירות העיתון. הצילינדרים הללו מהווים למעשה חלק ממכונה עצומה, שדורשת מבעלי בתי דפוס הקצאה של קומות שלמות בבנייני משרדים.

מהגלופות אל נייר העיתון – ויש לנו גיליון מושלם (כמעט)!

כאמור, הגלופות השונות טבולות בדיו וממתינות לנייר העיתון שיגיע אליהן. הנייר נמשך על ידי הצילינדר, שמסתובב במהירות אדירה. פעולות הסיבוב והמשיכה מצמידות את הנייר אל הגלופה והדיו מוטבע בו, אחד לאחד, בצורה מדויקת.

מדובר למעשה בשיטת עבודה הדומה להטבעת חותמת: הדיו נמשח על משטח בעל בליטות מיוחדות וברגע שהוא בא במגע עם הנייר, אנחנו זוכים להטבעת הדיו בצורה מיוחדת על הנייר, בהתאם לבליטות שבמשטח המדובר. ניירות העיתון, אגב, ממוחזרים מעיתונים קודמים שמצטברים בבתי הדפוס בכמויות גדולות.

אז מה עוד נשאר?

מכונות הדפוס הללו תוכננו כך שיוכלו להדפיס קרוב ל-100 אלף גיליונות ביום – מה שמשאיר הרבה עבודה לאנשים האחראים על ה'פינישים', הסגירות הסופיות. ויש לא מעט פעולות כאלו במהלך הדפסת עיתון.

עובדי בתי דפוס יגדירו לרוב את השלבים הללו כעבודת הנמלים של עולם הדפוס: קביעת סדר העמודים בעיתון על פי הנחיות המערכת, כריכה, גזירת שוליים, הצמדת כל הדפים בסיכות, סידור העיתונים בערימות והובלתם אל אנשי ההפצה. וזהו, בזה הרגע נולד עיתון חדש – ועוד מאות אלפים יחד איתו.

עוד כמה עובדות על הדפסת עיתונים

בית דפוס הוא למעשה מפעל ייצור שלם ומהווה יותר מחצי השטח המוקצה למערכת העיתון בפועל. מכונות דפוס לעיתונים יכולות להפיק רק ארבעה צבעים – כחול, שחור, צהוב ואדום – כשלכל צבע יש מכונת דפוס משל עצמו. כדי ליצור צבעים שונים מארבעת אלו, יש לבצע ערבוב בין הצבעים.

גלילי הנייר המוקצים לטובת הדפסת עיתון הם באורך של 20 ק"מ, ומספיקים בסך הכל ל-40 עיתונים. מיד יום חול, נעשה שימוש ב-80 גלילים כאלו ובמהדורת סוף השבוע ב-120. ככלל, מוצרי דפוס הם לרוב מכונות גדולות ורועשות, שפועלות בקצב מסחרר.

בעבר, הגלופות היו עשויות עץ ומורכבות על ידי עובדי הדפוס באמצעות קוביות מיוחדות, בצורה ידנית. היום, כאשר כל בית דפוס נהנה גם ממכשירי דפוס דיגיטלי, העבודה הפכה למעט פשוטה יותר, אך אל תקנא: עובדי בתי דפוס הם אנשים עסוקים שזוכים למעט מאוד מנוחה במהלך יום עבודה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל זוהר, מאמרים ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל זוהר

מאת: דניאל זוהרתאונות דרכים07/12/111099 צפיות
אם היית מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים, חשוב לא להילחץ. כמובן שבשטח זה קשה הרבה יותר, אך נסה להירגע ולהבין מה עליך לעשות כעת: לבדוק את פגיעותיך, לברר מה מצב הסובבים אותך, להתקשר למשטרה ולמד"א. אם תוכל, מומלץ לחפש עורכי דין תאונות דרכים – שינחו אותך מה לעשות מאותו רגע והלאה.

מאת: דניאל זוהרדיני עבודה07/12/111211 צפיות
חוזה עבודה, שוויון הזדמנויות בעבודה, פרטיות העובד. כל אלה הן חלק מנושאים בסיסיים שעל העובד להכיר. במאמר הבא נפרט את כל הסוגיות המהותיות.

מאת: דניאל זוהרפלילי06/12/111071 צפיות
עורכי דין פלילי עם אחוזי הצלחה גבוהים יתאימו לך בדיוק, פשוט בגלל הנתון הזה. הם מצליחים, הם מתוחכמים, הם יודעים כיצד לתפקד בצורה הכי טובה במשפט – אין משהו שיעזור לך יותר מזה.

מאת: דניאל זוהרשמלות כלה ובגדי חתן10/11/111531 צפיות
נסי להיות פתוחה לכל גזרה או עיצוב, גם אם נראה לך שאלו לא ממש מחמיאים. לעיתים, שמלת כלה שנראית על הקולב מוזרה ולא יפה, הופכת להיות מושלמת על הגוף. נסי להיפתח ולא להשיב בשלילה לכל הצעה.

מאת: דניאל זוהרדיני חוזים09/11/111744 צפיות
ידעת כי בכל רכישה שאתה מבצע, אתה בעצם מקיים חוזה כלשהו מול האדם שממנו קנית? האם ידעת שהחתימה שלך על חוזה היא כמעט בלתי ניתנת להפרה? ידעת שבעת החתימה, עליך לשים לב טוב לכל פרט?

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/213639 צפיות
רישוי זמין וכל מה שצריך לדעת בכדי להגיש בקשה להיתר בניה ! כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/162301 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162007 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162394 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/161964 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica