חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אתנול- יתרונות וחסרונות

מאת: יריב ליסאוארחקלאות22/11/20111118 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתנול בברזיל

* By Yariv Lissauer

מקורות אנרגיה חלופיים למוצרי נפט וגז, היו ועודם בשימוש מזה דורי דורות, אולם חשיבותם בתקופה האחרונה מתעצמת באופן מעריכי, לאור מגמות איכות סביבה והחשש מהידלדלות עד כדי התרוקנות מאגרי הנפט והגז, בעיקר לאור תאבונו ההולך וגדל של העולם לאנרגיה.

אחד מאותם מקורות אנרגיה חלופיים הוא הדלק הביולוגי (biofuel). דלק ביולוגי הוא כותרת למספר סוגי דלקים אשר מופקים מחומרים ביולוגיים המיוצרים במיוחד לטובת ההפקה של הדלק כאמור. שריפת הדלקים הביולוגים, אשר באמצעותה מופקת האנרגיה הנדרשת, נחשבת ככלל כפחות מזהם. אחד המוצרים הללו, אשר נחשב בין תחליפי הנפט המוכרים והנפוצים ביותר הוא אתנול.

ברזיל נחשבת לאחת היצרניות המובילות בעולם של אתנול ואף בין המשתמשות המובילות בעולם בתחליף נפט זה. עובדה זו, יחד עם תגליות אחרונות של מאגרי נפט עצומים במדינה, הפכו את ברזיל למעצמת אנרגיה. רוב האתנול בברזיל מופק מקני סוכר, אשר גדלים בשפע ברחבי המדינה. שיעור השימוש באתנול הוא כה גדול שרק ב- 2006 יותר מ- 30,000 תחנות דלק הציעו דלקים המכילים אתנול לקהל הרחב.

במארס 2006, הנשיא בוש ביקר בברזיל וחתם על מזכר הבנות עם נשיא ברזיל, אשר קרא להרחבת השימוש העולמים באתנול ותחליפי נפט אחרים. ואכן, מיד לאחר חתימת המזכר כאמור, ארה"ב הפכה לאחת מגדולי יבואני האתנול מברזיל (חרף העובדה שארצות הברית עצמה מייצרת כמויות עצומות של אתנול מתירס). ואולם, שווקי ייצוא פוטנציאלים של ברזיל עבור אתנול נמתחים הרבה מעבר לשכנתה מצפון וכוללים בעיקר את האזור המתעורר של העולם במזרח אסיה ואפריקה.

קיימים גם צדדים פחות חיוביים להרחבת תפוצת השימוש באתנול: תהליכי בעורי יערות בברזיל אשר נעשים על מנת לפנות מקום לגידולי קני הסוכר, גורמים למחאות לא רק בקרב שוחרי טבע וסביבה אלא גם בקרב האוכלוסיה המקומית, ובעיקר בקרב העניים הטוענים כי שטחי הגידול של הסוכר באים על חשבון שטחי גידול מוצרי מזון להאכיל את אוכלוסית ברזיל (כצפוי, אופוזיציה זו לשיתופי פעולה בין ברזיל לארצות הברית, נתמכת על ידי משטרים מתנגדים לארצות הברית כמו קובה וונצואלה).

מכאן, שהקריאה הגוברת למציאת תחליפי נפט צריכה להילקח בתשומת לב מיוחדת, ויש לזכור שגם תחליפי נפט עלולים להיות בעייתיים, לעיתים מאותן סיבות שהופכות את השימוש בנפט עצמו לכה בעייתי.



This paper is based on a report prepared and submitted as part of prof. Pushan Dutt’s class in INSEAD, and which was written by Lissauer Yariv and others.

 

 



תגיות המאמר: אתנול נפט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Yariv Lissauer

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יריב ליסאואר

מאת: יריב ליסאוארדיני עסקים22/11/111445 צפיות
זכות הקיזוז איננה זכות קניינית בטוחתית במהותה, או לפחות לפי מאפייניה הפורמליים. עם זאת, היא מעלה קושי ומקבלת אופי כמעט מעין קנייני במקרי פירוק

מאת: יריב ליסאוארחוק ומשפט - כללי22/11/11929 צפיות
יוזמה למתן סיוע משפטי בהתנדבות לאוכלוסית חסרי הבית בתל אביב

מאמרים נוספים בנושא חקלאות

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/171375 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: אדירום אוורור תעשייתיחקלאות05/07/153882 צפיות
מהם סופחי לחות, אילו סופחי לחות קיימים בשוק ועבור מי הם מיועדים? יבשנים עבור השוק הפרטי, לתעשייה ולחקלאות.

מאת: שפריר גודלחקלאות05/03/151659 צפיות
הודו איננה רק גסטהאוס בשיפולי ההימליה או בגואה ותמונות צבעוניות של השונה והאחר. 70% מהתפוחים שלה מיובאים, כך מרבית ההדרים, התמרים ועוד ועוד. הודו מתקשה לספק את המזון לאוכלוסייתה ולכן מייבאת חלק ניכר ממנו. היצואנים החקלאיים, כמו רבים אחרים בישראל, נוטים בטעות ש"לא לספור" את הודו שנתפסת אצלם כמרוחקת, אקזוטית, עניה ולא מתאימה כשוק.

מאת: ליאורחקלאות02/02/151876 צפיות
מלגזות למכירה בתנאים מעולים, יעזרו לכם לשנע סחורות ביעילות רבה. מלגזות למכירה, מתאימות לעבודה במחסנים, במפעלי ייצור, בחקלאות, בנמלי ים ועוד.

מאת: רוני מיכאלחקלאות29/10/143294 צפיות
למרות שהביקוש למשרות גבוה יותר מהיצע העבודות, ישנו מגזר אחד בו הביקוש לעובדים תמיד יישאר גבוה. מדובר בענף החקלאות, ענף שדואג הן לספק סחורה רבה למגזרים שונים במשק הישראלי והן לייצא החוצה את הדברים בהם הם הכי מתמקצעים.

מאת: שפריר גודלחקלאות11/08/131576 צפיות
עסקים חקלאיים, בין אם מדובר במגדלים, חברות יצוא תוצרת, חברות סטרט-אפ או חברות יצרניות, עשויים ליהנות ממסלולי הלוואות וסיוע שונים העומדים לרשותם בסיוע המדינה וגופים נוספים. במקרים רבים המנהלים אינם מודעים לאפשרויות הללו ומחמיצים את ההזדמנות להסתייע בכלי הסיוע הנוחים הללו. הרשימה הבאה סוקרת בקצרה את אופי מסלולי הסיוע הזמינים כיום.

מאת: hapachmcחקלאות07/01/138320 צפיות
חברות רבות יעשו הכל על מנת להגיע לקהל היעד. חלק מקידום מכירות יעיל הוא הצבת מתקני תצוגה בחנויות המוכרות את המוצרים והבאה לחשיפת מקסימלית מול הלקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica