חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי קיימת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית ?

מאת: My Evideoנזיקין23/11/2011939 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשלנות רפואית פירושה מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הסבירות שלה, כאשר נגרם נזק למטופל, שלא היה קורה אם לא היו סוטים מהדרך המקובלת לטיפול. כגון:

 מרשם לתרופה לא מתאימה וגרימת נזק לחולה כאשר רופא אחר לא היה רושם את התרופה במצב זה. רשלנות רפואית שייכת לתביעות נזיקין, כאשר יש להוכיח כי אכן אופן הטיפול בוצע ברשלנות. כאשר מצליח התובע להוכיח בעזרת עורכי דינו המיומנים בצורה עובדתית שאכן היתה רשלנות רפואית ישנה זכות לקבלת פיצויים בשל ההתרשלות גם אם ההתרשלות נעשתה בתום לב ובשוגג. ישנם קריטריונים רבים לקביעת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית, תחום זה הינו מורכב וכל עניין הנדון בו נבדק לגופו על פי מגוון פרמטרים ותקדימים.

דוגמא לתביעת רשלנות רפואית שהוגשה ע"י עורך דין רשלנות רפואית חיפה סאמי אבו ורדה:

"רופאים בבית החולים נהריה קבעו מוות לתינוקת שנולדה בחיים
והכניסו אותה לתא הקירור. בדרך לבית עלמין התברר שהיא חיה!"

הוכחת גרימת נזק
חוות דעת של מומחים בתחום בו נעשה הנזק הכרחית ונחוצה ביותר בשעת ניסיון ההוכחה בתביעות של רשלנות רפואית.
לאחר שהמומחה בתחום הנזק כמו עורך דין נזיקין חיפה אבו ורדה סורק את החומר הרפואי של הלקוח, הוא קובע מהן ההשלכות שנגרמו לו כתוצאה מהטיפול הלקוי וכמובן שבהתאם גם מעריך את אחוזי הנכות שנגרמו לו. קיימים מקרים בהם נדרשות מספר חוות דעת ממומחים שונים בתחום על מנת להוכיח נזק בתחומים כגון: פסיכיאטריה, אורטופדיה, נוירולוגיה וכו'.

מתי כדאי לתבוע?
בעיני הלקוח פעולה או חוסר פעולה של רופא, אחות, קופת חולים או בית חולים גרמה לנזק בשל רשלנות רפואית'  אולם לא תמיד זה נכון. מי שלא מכיר את תחום הרפואה, לא יוכל לשפוט את התנהלותו של הצוות הרפואי באופן נכון, לעומת זאת קיימים מצבים בהם התנהלות רפואית שבעינו של המטופל נתפסת כרשלנות רפואית מובהקת, יכולה להיות טריוויאלית כאשר היא תבחן בסטנדרטים רפואיים הולמים. השאלה הנשאלת היא האם הפרט אכן נחשף למקרה בו התנהלות הצוות הרפואי גבלה ברשלנות. במקום זה בדיוק אנו זקוקים לעצתם של המומחים והמיומנים בתחום- עורכי הדין- הם למזלנו כבר מכירים את הצורה הראויה לנהל את התיק על בוריו תוך התייעצות עם שלל המומחים הרלוונטים. עורכי הדין יפנו את הלקוח לאנשי מקצוע שיבצעו סריקה של התרחיש, הנפגע יעבור בדיקה, יעיינו בכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ויסיקו האם אכן התרחשה התנהלות רשלנית או לא. חוות דעתם של מומחים הכרחית לקביעה ולכן רק לאחר אישורם בגין התנהלות רשלנית ניתן להמשיך ולברר את האפשרות להגשת התביעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הוגש ע"י My E Video 

054-5777941          video production for business

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת My Evideo

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192387 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192475 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192473 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192574 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192316 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193113 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182207 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica