חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השקעה בקרנות נאמנות

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות06/12/20118546 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השקעה באמצעות קרנות נאמנות פופולארית מאוד עקב הנוחות שבה. קרן הנאמנות מצהירה מראש היכן היא משקיעה את הכספים ומכאן רק נותר לבחון פרמטרים פיננסים ולשלוח הוראת קניה. אפילו אין צורך במגבלת שער (לימיט).

אז זהו, שלא! מרבית בתי ההשקעות מנהלים היום קרנות נאמנות מכל הסוגים והמינים והמחקרים מראים כי מנהלי הקרנות לא מצליחים לייצר למחזיקים בהם ערך מיוחד. שלא לדבר על מחיקת ערך.

אז מהי קרן נאמנות? זהו מכשיר פיננסי אשר מצהיר מראש היכן הוא משקיע את כספי מחזיקי יחידות ההשתתפות בו. תוצאותיו שקופות - מפורסמות במדיה הכלכלית ברמה היומית, שבועית, חודשית ושנתית - וכן הפרמטרים השונים שכדאי לשקול לפני בחירת קרן מתאימה (תשואות, סטיית תקן, שארפ, מנהל הקרן, דמי ניהול).

כאשר אני קונה קרן נאמנות אני יודע מראש היכן כספי מושקע. למשל: אני מעוניין להשקיע במניות חברות נדל"ן אזי אחפש קרן נאמנות המתמחה בתחום מניות הנדל"ן.

החיסרון שבהשקעה בקרנות נאמנות הוא גדול. ראשית, לא ניתן לבצע פעילות במהלך המסחר אלא רק כתגובה לתום יום המסחר הנוכחי או הבא.

החיסרון הבולט בקרן נאמנות הינו התוצאות המציגות במרבית המדידות תמונה עגומה למדי ביחס למדדי היחס שלהן. לדוגמא: קרן נאמנות המצהירה שהיא משקיעה במניות ומדד היחס שלה הוא ת"א 100 השיגה תשואה בשנת 2011 של מינוס 35% - . מדד היחס - מדד ת"א 100 - ירד בפחות משיעור הירידה בקרן הנאמנות בשיעור משמעותי - ולכן השאלה הנשאלת מדוע כדאי להחזיק את קרן הנאמנות הנ"ל?!

מרבית קרנות הנאמנות מציגות תוצאות עגמות למדי ביחס למדדי היחס השונים ולכן בעת בחירת קרן נאמנות מתאימה כדאי לעשות עבודת נמלים מדוייקת ולבחור את הקרן שתייצר ערך אמיתי.

יתרונות בקרנות נאמנות ניתן למצוא בהשקעות קצה. השקעות בעלות סיכון גבוה יחסית לו כדאי להיחשף באמצעות מכשיר פיננסי שיספק נזילות. למשל - השקעה בקרנות נאמנות בתחום אגרות חוב מסוכנות, השקעה בחו"ל והשקעה במט"ח. כמובן שבתמורה נשלם דמי ניהול גבוהים יחסית אך האלטרנטיבה - קניה ישירה לדוגמא של אג"ח זבל ללא יכולת למדוד את כדאיות ההשקעה בו - היא גרועה בהרבה.

דוגמא למדיניות קרן הנאמנות:

"החשיפה למניות הנכללות במדד לא תפחת מ-90% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תעלה על 110% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.בכוונת מנהל הקרן לפעול לכך שהחשיפה לכל אחת מהמניות הנכללות במדד ביחס לחשיפה לכלל המניות הנכללות במדד, תהיה קרובה, ככל האפשר, למשקלה של כל אחת ממניות אלה במדד, אך מנהל הקרן אינו מתחייב לפעול כך.אם יחול שינוי ברשימת המניות הנכללות במדד, יתאים מנהל הקרן את הרכב ההשקעות במניות האמורות בהתאם לשינוי האמור, וזאת בתקופה המתחילה ביום חישוב המחירים השלישי שלפני מועד כניסת השינוי האמור לתוקף ומסתיימת ביום חישוב המחירים השלישי שלאחר מועד כניסת השינוי האמור לתוקף.החשיפה למניות לא תעלה על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-80% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.לא תהיה בקרן חשיפה למטבע חוץ." כמוכן שניתן לבחון גם את ביצועי הקרן, התשואה שרשמה במסגרת זמן נבחרת, מהן האחזקות העיקריות של הקרן והאם מנהל הקרן הצליח להציג ביצועים נאותים אל מול מדדי היחס שלו.

 



תגיות המאמר: קרנות נאמנות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193012 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193240 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910493 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183224 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181310 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181369 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא קרנות נאמנות

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183224 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות19/07/161610 צפיות
ההיסטוריה של ההשקעה אוהבת לחבוט בקרנות הנאמנות ובמנהליהם. במרבית המקרים בצדק רב. התוצאות והביצועים לא תמיד משיגים את התוצאה הרצויה והתשואות מפגרות אחר מדדי היחס הרלוונטיים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות10/11/152040 צפיות
מאחר וכפי שאתם יודעים החינוך הפיננסי בארץ (מסתבר שגם בעולם הרחב) שואף לאפס – שוב נתקלתי באדם עם בורות פיננסית שלא באשמתו.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות12/11/138393 צפיות
בית השקעות לא יחזיק עבור לקוחותיו קרנות נאמנות של המתחרים – בית ההשקעות לא יודה כי מחלקת ההשקעות שלו פחות טובה מהמחלקה של בתי השקעות מתחרים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128569 צפיות
הדעות סביב קרנות נאמנות חלוקות מאד. ישנם כאלו שיספרו על תשואות גבוהות במיוחד בעקבות השקעה בקרן נאמנות זו או אחרת, אחרים יספרו דברים אחרים לגמרי. אז מה הנכון? האם בכלל כדאי להשקיע בקרן נאמנות, ואם כן אז באיזו? קרנות נאמנות בעד ונגד- כל השיקולים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128600 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Tal Zolbergקרנות נאמנות14/02/128522 צפיות
החוק במדינת ישראל מגן עלינו ומחייב את כל המעסיקים במדינה לפתוח לעובדים שלהם קרן נאמנות מיד לאחר שאלו צברו חצי שנה של וותק במקום עבודתם. קרנות נאמנות, או קרנות פנסיה, היו עד לפני כמה שנים מנוהלות דרך הבנקים, כמעט באופן גורף. לפני מספר שנים יצא תיקון בחוק שמאפשר לכל המעסיקים להוציא את קרנות הנאמנות וקרנות הפנסיה אל מחוץ לבנקים ובכך נפתחה תחרות רחבה יותר שמאפשרת ללקוחות להרוויח הרבה יותר מהחיסכון שהם צוברים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica