חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול קרנות נאמנות

מאת: Tal Zolbergקרנות נאמנות14/02/20128519 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החוק במדינת ישראל מגן עלינו ומחייב את כל המעסיקים במדינה לפתוח לעובדים שלהם קרן נאמנות מיד לאחר שאלו צברו חצי שנה של וותק במקום עבודתם.

קרנות נאמנות, או קרנות פנסיה, היו עד לפני כמה שנים מנוהלות דרך הבנקים, כמעט באופן גורף. לפני מספר שנים יצא תיקון בחוק שמאפשר לכל המעסיקים להוציא את קרנות הנאמנות וקרנות הפנסיה אל מחוץ לבנקים ובכך נפתחה תחרות רחבה יותר שמאפשרת ללקוחות להרוויח הרבה יותר מהחיסכון שהם צוברים.

איך חוסכים?

אם אתם שכירים, קרנות הנאמנות שלכם וודאי נחסכות לכם ישירות דרך תלוש השכר שלכם. המעסיק שלכם משלם כמה אחוזים מהשכר שלכם מכספו שלו ואתם מפרישים כמה אחוזים מהשכר החודשי שלכם לטובת קרן הנאמנות.

בדרך כלל, כל מעסיק בוחר את החברה בה הוא מנהל את קרנות הנאמנות שלו ושל עובדיו, אך בהחלט יש לכם את הזכות לבחור לבקש לחסוך בחברה אחרת, במידה ותרצו.

הרווחים וההפסדים

ניהול קרנות נאמנות מתבצע כאמור דרך החברות השונות המציעות זאת. מרבית החברות הן חברות ביטוח שמחזיקות גם מחלקה של השקעות וניהול קרנות נאמנות.

את הרווחים או את ההפסדים על קרן הנאמנות שלכם אתם מגלים בדרך כלל בסוף כל שנה בה אתם מקבלים מבית ההשקעות דוח שנתי המסכם את כל מה שעשתה הקרן שלכם בשנה החולפת. בדרך כלל, בכל מה שקשור לקרנות נאמנות ולחסכונות לתקופת הפנסיה, ישנם תמהילי השקעה סולידיים בהם הסיכון הוא נמוך והסיכוי להרוויח הוא יציב ומתון.

הרווחים מקרנות נאמנות נחסכים גם הם אל תוך הקרן ואתם תיהנו מהם כשיגיע יום פקודה ובו תוכלו לשחרר את כספי החסכונות הללו. בדרך כלל מדובר באחת לחמש שנים או בגיל הפנסיה בלבד, בהתאם לסוג הקרן הספציפית שלכם.

מעקב אישי

מרבית המעסיקים בוחרים לחסוך לעובדים רק בחברות הגדולות, כדי להימנע מסיכונים מיותרים ולהבטיח את טובת עובדיהם.

מעקב אישי של מנהל תיק ההשקעות של כל מעסיק הוא חלק אינטגרלי בהצלחה וברווחים. בדרך כלל ממנה כל חברת השקעות, מנהל תיק השקעות אישי לכל מעסיק אשר אמון לתת לו את הדין והחשבון על מה שהקרן שלו עושה ולהמליץ לו על שינויים מתאימים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tal Zolberg

מאת: Tal Zolbergשוק ההון09/10/121124 צפיות
כל מי שמתעניין בתחום ההשקעות בשוק ההון בדגש על המשק הישראלי, כבר מכיר אותה. מדובר על שותפות מוגבלת לפעילות שעיקרה חיפושי נפט וגז טבעי בדגש על הפקתם בישראל. השותף הכללי בשופתות הוא רציו חיפושי נפט בע"מ והשותף המוגבל הוא רציו נאמנויות בע"מ. השותפות המוגבלת נחתמה לפני קרוב לשני עשורים, בשנת 1993 בסוף ינואר. יחידות ההשתתפות של השותפות רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מאת: Tal Zolbergטלוויזיה01/05/121239 צפיות
אין זה סוד כי בעבר חברות הכבלים היו מתנהלות בצורה מסורבלת מעט, ונראה היה שאומנם היו להן כוונות מאוד טובות, אך היה מרחק לא קטן בין כוונות ובין מעשים.

מאת: Tal Zolbergשוק ההון27/03/121217 צפיות
בחירת בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלנו אינה פשוטה, במיוחד אם איננו בקיאים בהשקעות הון, ובאפיקי ההשקעה השונים. כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, חשוב לאמוד את יכולות בית ההשקעות מאספקטים שונים, שיקלו עלינו בשקלול כל הנתונים על בית ההשקעות ועל הבחירות הנכונות.

מאת: Tal Zolbergמתכוני מתוקים22/03/129645 צפיות
כל חובבי השוקולד פוקחים עיניים ומזילים ריר למראה טראפלס עגלגל. הטראפלס הם כדורי שוקולד איכותיים, טעימים מאוד במיוחד למי שאוהב שוקולד מריר. אבל מה ההבדל בין הטראפלס לכדורי השוקולד שכולנו מכירים עוד מילדות? איך מכינים טראפלס? האם אפשר להכין טראפלס לילדים?

מאת: Tal Zolbergשוק ההון23/02/121340 צפיות
חברת בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, הנה חברה שהחזיקה במשך שנים רבות במונופול על תחום הטלפוניה הנייחת בישראל. חברת בזק הייתה נותנת השירותים המרכזית בארץ אשר גזרה את נתח השוק המשמעותי ביותר בתחומה. בתחילת שנות השמונים היא הוקמה כחברה ממשלתית ומתוקף היותה כזו, היא גדלה בצורה מהירה מאוד ופרסה זרועות של שירותי טלפוניה ואינטרנט בכל הארץ.

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי22/02/121504 צפיות
לאחרונה ישנה חשיפה מוגברת של מתכונים לבישול ואפיה באמצעי התקשורת, לרבות תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט שונים. בעבר היינו רוכשים ספרי מתכונים בנושאים שונים כגון: בישול, אפייה, עוגות, בשר, פשטידות וכו'. כיום, מידע זה זמין לכל המעוניין ברשת האינטרנט ושפים רבים חושפים את המתכונים שלהם לציבור הנרחב בחינם.

מאת: Tal Zolbergיופי וטיפוח - כללי21/02/121021 צפיות
עבור כל אישה בעולם, טיפוח אישי הוא חלק משגרת היומיום. טיפוח אישי הוא כמו סעיף חובה בחייה של האישה, ועל כך היא מוציאה כסף רב ומשקיעה מאמצים רבים, הן בבחירת מוצרי הטיפוח הנכונים לה, הסתגלות לשגרת הטיפוח המתאימה עבורה ושדרוג המראה שלה, כמעט בכל יום מחדש. כאמור, נשים רבות מוציאות כסף רב על מוצרי טיפוח, אך לעיתים סוד הטיפוח הוא בדברים הקטנים, בפעולות היום – יומיות שכל אישה עושה, ואם היא תעשה אותם נכון, היא תצליח לשמור על הטיפוח האישי שלה לאורך כל חייה.

מאמרים נוספים בנושא קרנות נאמנות

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183222 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות19/07/161609 צפיות
ההיסטוריה של ההשקעה אוהבת לחבוט בקרנות הנאמנות ובמנהליהם. במרבית המקרים בצדק רב. התוצאות והביצועים לא תמיד משיגים את התוצאה הרצויה והתשואות מפגרות אחר מדדי היחס הרלוונטיים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות10/11/152040 צפיות
מאחר וכפי שאתם יודעים החינוך הפיננסי בארץ (מסתבר שגם בעולם הרחב) שואף לאפס – שוב נתקלתי באדם עם בורות פיננסית שלא באשמתו.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות12/11/138390 צפיות
בית השקעות לא יחזיק עבור לקוחותיו קרנות נאמנות של המתחרים – בית ההשקעות לא יודה כי מחלקת ההשקעות שלו פחות טובה מהמחלקה של בתי השקעות מתחרים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128567 צפיות
הדעות סביב קרנות נאמנות חלוקות מאד. ישנם כאלו שיספרו על תשואות גבוהות במיוחד בעקבות השקעה בקרן נאמנות זו או אחרת, אחרים יספרו דברים אחרים לגמרי. אז מה הנכון? האם בכלל כדאי להשקיע בקרן נאמנות, ואם כן אז באיזו? קרנות נאמנות בעד ונגד- כל השיקולים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128599 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות06/12/118545 צפיות
השקעה באמצעות קרנות נאמנות פופולארית מאוד עקב הנוחות שבה. קרן הנאמנות מצהירה מראש היכן היא משקיעה את הכספים ומכאן רק נותר לבחון פרמטרים פיננסים ולשלוח הוראת קניה. אפילו אין צורך במגבלת שער (לימיט).

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica