חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרנות נאמנות- בעד ונגד

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/20128563 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קרנות נאמנות- השיקולים לרכישתן

קרנות נאמנות הן אחת הדרכים השכיחות ביותר בקרב הציבור להשקיע בניירות ערך למיניהן, מבלי שיצטרכו להבין בהן או להשקיע מזמנם, מאחר ויש מי שמנהל את הניירות הללו עבורנו. קיימים מספר סוגי קרנות, כמו קרנות העוסקות במניות, קרנות העוסקות באגרות חוב וקרנות העוסקות במטבע, מקומי או זר. לכל אחת היתרונות והחסרונות שלה, והשאלה הנשאלת היא, האם בכלל מומלץ להשקיע בקרנות נאמנות, ואם ישנן חלופות להשקעות אלו.

קרנות נאמנות- בעד

היתרון הבולט בקרנות נאמנות הוא שלא נדרשת מכם כל הבנה של הנושא, וזמן שתאלצו להשקיע בו. ברגע שהחלטתם כי ברצונכם להשקיע בקרן נאמנות, אתם שמים את מבטחכם ביועץ ההשקעות שלכם, והוא זה שידאג לבחור בכיוון הרווחי ובעל הפוטנציאל הגדול ביותר, בין אם אלו מניות, אגרות חוב או מטבע. קרן העושה את עבודתה נאמנה, יכולה להגיע לכמת תשואה גבוהה מאד. בנוסף, זוהי לא תוכנית חסכון וגם לא פקדון, כך שקיימת נזילות ואפשרות לסחור בקרנות הנאמנות בבורסה, ואם תרצו, תוכלו תמיד למכור אותן, לממש את הנכסים ואת הרווחים שהצטברו. זוהי השקעה לטווח ארוך, רק אם תבחרו בכך, ובניגוד לתוכנית חסכון או פקדון שהם באמת השקעה לטווח ארוך, כאן ניתן חופש הבחירה מה לעשות עם קרנות אלו.

קרנות נאמנות- נגד

החסרון העיקרי בקרנות נאמנות הוא האפשרות שהן יפסידו. בנוסף, ניהול קרן נאמנות כרוך בתשלום לא נמוך שלכם, הכולל עמלות, דמי פתיחת קרן השקעות, דמי ניהול ועוד. לעתים התשואה נדמית גבוהה, אולם לאחר שתקזזו ממנה את הניכויים והתשלומים השונים שעליכם לשלם למנהל הקרן, תגלו כי מדובר בסכום פחות מצנוע, ולא ממש משתלם. מנהל קרן טוב, הוא כזה שיתאמץ להשיג לכם תשואה כזו, שתהיה רווחית ומשתלמת, גם לאחר ניכוי העמלות למיניהן.

אפיקי השקעה אחרים במקום קרנות נאמנות

לא קיימות אפשרויות רבות שיחליפו את קרנות הנאמנות. אם תרצו, תמיד תוכלו לבחור  להשקיע את כספכם באופן עצמאי, ולסחור במניות. פעולה זו כרוכה בלא מעט סיכונים, מאחר והיא דורשת מכם, מלבד זמן וסבלנות רבה, גם הבנה ושליטה מלאה בשוק ההון ומהלכי הבורסה השונים. חלופה נוספת וחדשה למדי בישראל היא תעודת סל. תעודה זו היא סוג של מניה, אשר מחקה מדדים, ומשקיעה רק לפי התנהגות אותו המדד בו היא משקיעה. החסרון של תעודת סל זו הוא כי היא  מתייחסת רק להשקעות במניות, ולא באגרות חוב או אפיקים אחרים. יתרונה הא בדמי ניהול נמוכים מאד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל כהן, בלוגרית בענייני צרכנות ופעילה חברתית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Michal Cohen

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/12927 צפיות
שוק ההון עבר מהפך די דרמטי בשנים האחרונות. וועדת בכר גרמה לשינויים משמעותיים בשוק ההון. שינויים אלו השפיעו ישירות על חברות לניהול קרנות נאמנות, בתי השקעות, וכן על הבנקים. הקמה וניהול של בית השקעות היתה יחסית קלה בימים עברו, ואולי בשל כך ישנם כל כך הרבה בתי השקעות בישראל. הדבר דרש גיוס לקוחות, גישה לבורסה והמסחר בה, לרוב באמצעות מחשב, רשיון לניהול העסק, והבנה וידע של התחום. כיום פני הדברים שונים והמרוויח העקרי הוא דווקא הלקוח, המקבל בית השקעות מקצועי ובפיקוח הדוק.

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/121533 צפיות
חברת כיל, כימיקלים לישראל בע"מ, הנה חברה בינלאומית העוסקת בהפקת חומרים כימיקליים מסוגים שונים. זוהי חברת בת של החברה לישראל אשר נמצאת בשליטתה של משפחת עופר והיא אף מהווה חברת אם לחברות רבות אחרות, בארץ ובעולם, העוסקות בפיתוח תרכובות כימיקליות, ביניהן, חברת מפעלי ים המלח המוכרת. חברת כיל וחברות הבת שלה, מפיקות כימיקלים כגון אשלג, ברום, מגנזיום, דשנים, פוספטים ועוד.

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/121215 צפיות
מניית רציו יהש הינה מניה השייכת לחברת רציו חיפוש נפט שהוקמה בשנת 1992 ומטרתה היא חיפוש של נפט וגז טבעי והפקה שלהם בישראל. רציו חיפושי נפט נרשמה כשותפות מוגבלת בשנת 1993 והינה שותפות מוגבלת בין רציו חיפושי נפט בע"מ לבין השותף המוגבל שהוא רציו נאמנויות בע"מ. יחידות ההשתתפות של החברה רשומות לצורך מסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב וכלולות במדד תל אביב 100 מחודש יולי של שנת 2010.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128596 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Michal Cohenהשקעות31/12/12858 צפיות
אם גם אתם עדיין מנהלים את תיקי ההשקעות שלכם דרך סניף הבנק בו מתנהל חשבונכם, ייתכן ואתם משלמים עמלות גבוהות יותר ומקבלים פחות ממה שתוכלו לקבל בבית השקעות מקצועי. כיום, בניגוד לדעה הרווחת הטוענת כי עדיף לרכז את כל הכספים במקום אחד, השקעות דרך בתי השקעות הינן ההשקעות היעילות ביותר עבור כל אדם ויכולות לספק לו תוצאות הרבה יותר טובות.

מאת: Michal Cohenהשקעות31/12/12943 צפיות
כאשר לקוח מעוניין לנהל תיק השקעות עליו לשים לב למספר פרמטרים. חשוב להבין כי ניהול השקעות נכון ואמין לא רק מבטיח אחוזי הצלחה גבוהים יותר, אלא גם מצמצם סיכונים ומפחית עלויות.

מאת: Michal Cohenפיננסים וכספים - כללי 31/12/12882 צפיות
מטרת החיסכון היא לשמור סכומי כסף מסוימים לשימוש עתידי, בין אם באופן אישי או על ידי אחד מבני המשפחה. חיסכון לא חייב להיות צבירת כסף בבנק וכיום נהוג להשקיע בתכניות פנסיה או בתכניות המוצעות על ידי הבנקים. לכל אחת משיטות החיסכון יתרונות וחסרונות אחרים, אותם חשוב להכיר לפני שמתחילים להפריש יתרת רווח מההכנסה הפנויה.

מאמרים נוספים בנושא קרנות נאמנות

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183220 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות19/07/161605 צפיות
ההיסטוריה של ההשקעה אוהבת לחבוט בקרנות הנאמנות ובמנהליהם. במרבית המקרים בצדק רב. התוצאות והביצועים לא תמיד משיגים את התוצאה הרצויה והתשואות מפגרות אחר מדדי היחס הרלוונטיים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות10/11/152037 צפיות
מאחר וכפי שאתם יודעים החינוך הפיננסי בארץ (מסתבר שגם בעולם הרחב) שואף לאפס – שוב נתקלתי באדם עם בורות פיננסית שלא באשמתו.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות12/11/138388 צפיות
בית השקעות לא יחזיק עבור לקוחותיו קרנות נאמנות של המתחרים – בית ההשקעות לא יודה כי מחלקת ההשקעות שלו פחות טובה מהמחלקה של בתי השקעות מתחרים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128596 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Tal Zolbergקרנות נאמנות14/02/128517 צפיות
החוק במדינת ישראל מגן עלינו ומחייב את כל המעסיקים במדינה לפתוח לעובדים שלהם קרן נאמנות מיד לאחר שאלו צברו חצי שנה של וותק במקום עבודתם. קרנות נאמנות, או קרנות פנסיה, היו עד לפני כמה שנים מנוהלות דרך הבנקים, כמעט באופן גורף. לפני מספר שנים יצא תיקון בחוק שמאפשר לכל המעסיקים להוציא את קרנות הנאמנות וקרנות הפנסיה אל מחוץ לבנקים ובכך נפתחה תחרות רחבה יותר שמאפשרת ללקוחות להרוויח הרבה יותר מהחיסכון שהם צוברים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות06/12/118543 צפיות
השקעה באמצעות קרנות נאמנות פופולארית מאוד עקב הנוחות שבה. קרן הנאמנות מצהירה מראש היכן היא משקיעה את הכספים ומכאן רק נותר לבחון פרמטרים פיננסים ולשלוח הוראת קניה. אפילו אין צורך במגבלת שער (לימיט).

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica