חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוקו בהיי דיפינישן- המציאות מעולם לא נראתה טוב יותר

בעשר השנים האחרונות הפך ז'אנר הדוקומנטרי לאחד מהז'אנרים הבולטים והנצפים ביותר. הביטוי לשגשוג העצום שיש בז'אנר הוא המבחר הרב של סרטים וסדרות בתחום, אליהם אנו נחשפים יותר מאי פעם. בבתקי הקולנוע המסחריים בארץ ובעולם מוקרנים סרטי דוקו של יוצרים בועטים כדוגמת מייקל מור ומורגן ספרלוק. כמו כן, סרטי דוקו מופיעים בתדירות גבוהה ביותר ברוב ערוצי הטלוויזיה. כמעט כל ערוץ אשר מעוניין להתהדר ברצועת איכות, קונה מבחר גדול של סדרות וסרטי דוקו אותם יוכל להציג. כמו כן, בעקבות טכנולוגיות HD הפכו הסרטים התיעודיים למציאותיים יותר מתמיד. להצלחה של הז'אנר הדוקומנטרי סיבות רבות, במאמר זה ננסה לבחון כמה מהן.

  1. התפתחות ז'אנרים חדשים

הקולנוע הדוקומנטי קיים שנים רבות. משמעות ההגדרה "קולנוע דוקומנטרי" מתייחסת לסרטים אשר באים לתעד את המתרחש במציאות באמצעות מצלמה. זאת בניגוד לסרטים מז'אנרים אחרים אשר מציגים בדיה. הרצון לתעד באמצעות מצלמה את המציאות קיים בקולנוע מאז ראשיתו, וחלק מן הסרטים הראשונים אשר צולמו יכולים להיות מוגדרים ברטרוספקטיבה כסרטים דוקומנטריים.

עלייה במגמות הז'אנר הדוקומנטרי ויציאתו מן התחום הנישתי יחסית, התרחשה עם צמיחת ז'אנר הדוקו- אקטיביזם. דוקו- אקטיביזם פירושו קולנוע תיעודי אשר בו יוצר הסרט מערב עצמו באירועים המתרחשים ומניע אותם. בניגוד לקולנוע דוקו סטנדרטי בו האדם שמאחורי המצלמה נמצא בעמדה של צופה בלבד, דוקו- אקטיביזם הופך את היוצר לשותף פעיל בהתרחשויות. הראשון שהפך את הז'אנר לפופולארי הוא מייקל מור השנוי במחלוקת. בעקבותיו קמו יוצרים רבים אשר הבינו את הפוטנציאל הטמון בז'אנר.

התפתחויות טכנולוגיות בטכניקות צילום כדוגמת HD הפכו את הדוקו לקונקרטי יותר מאי פעם ועל כן עוררות התעניינות רבה. דוקו אקטיביזם וטכנולוגיות HD הפכו את הקולנוע הדוקומנטרי למציאותי ומרגש יותר.

  1. מגמת הריאליטי

מגמה נוספת אשר הובילה לעליית המניות של הקולנוע הדוקומנטרי היא התפתחות ז'אנר הריאליטי. בדומה לדוקו, תכניות ריאליטי באות גם הן לייצג מציאות ולתעד התנהגויות של בני אדם בפועל, וללא תסריט או עלייה שנכתבה מראש. יחד עם זאת, בניגוד לסרטי דוקו אשר תמיד התהדרו ביומרות "מדעיות" ובאו לספק סקרנות אינטלקטואלית, סדרות הריאליטי באות לספק בידור קליל באופן מוצהר. למרות ההבדלים בין התחומים, הפיכת הריאליטי לז'אנר בולט כל כך בלוחות השידורים, עוררה בקרב צופים רבים את הרצון לצפות בתיעוד אירועים אמיתיים ואנשים אמיתיים  באיכות HD על פני סדרות וסרטים עלילתיים. דרישות אלו הניעו אנשים רבים להתעניין בז'אנר הדוקומנטרי.

בימינו הז'אנר הדוקומנטרי נמצא בתנופה אדירה בארץ ובעולם. קיימים פסטיבלי סרטים אשר עוסקים רק בדוקו ויוצרים רבים זוכים להצלחה חוצת גבולות.כמו כן, טכנולוגיות HD הפכו את התחום למציאותי יותר מתמיד. צפייה בסרטים דוקומנטרים בטכנולוגיית HD מספקת אפשרות לצפות בתיעודים מרגשים של חיי אנשים ומציאויות אותן אנו לא מכירים באיכות גבוהה מאי פעם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tal Zolberg

מאת: Tal Zolbergשוק ההון09/10/121124 צפיות
כל מי שמתעניין בתחום ההשקעות בשוק ההון בדגש על המשק הישראלי, כבר מכיר אותה. מדובר על שותפות מוגבלת לפעילות שעיקרה חיפושי נפט וגז טבעי בדגש על הפקתם בישראל. השותף הכללי בשופתות הוא רציו חיפושי נפט בע"מ והשותף המוגבל הוא רציו נאמנויות בע"מ. השותפות המוגבלת נחתמה לפני קרוב לשני עשורים, בשנת 1993 בסוף ינואר. יחידות ההשתתפות של השותפות רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מאת: Tal Zolbergטלוויזיה01/05/121239 צפיות
אין זה סוד כי בעבר חברות הכבלים היו מתנהלות בצורה מסורבלת מעט, ונראה היה שאומנם היו להן כוונות מאוד טובות, אך היה מרחק לא קטן בין כוונות ובין מעשים.

מאת: Tal Zolbergשוק ההון27/03/121217 צפיות
בחירת בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלנו אינה פשוטה, במיוחד אם איננו בקיאים בהשקעות הון, ובאפיקי ההשקעה השונים. כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, חשוב לאמוד את יכולות בית ההשקעות מאספקטים שונים, שיקלו עלינו בשקלול כל הנתונים על בית ההשקעות ועל הבחירות הנכונות.

מאת: Tal Zolbergמתכוני מתוקים22/03/129645 צפיות
כל חובבי השוקולד פוקחים עיניים ומזילים ריר למראה טראפלס עגלגל. הטראפלס הם כדורי שוקולד איכותיים, טעימים מאוד במיוחד למי שאוהב שוקולד מריר. אבל מה ההבדל בין הטראפלס לכדורי השוקולד שכולנו מכירים עוד מילדות? איך מכינים טראפלס? האם אפשר להכין טראפלס לילדים?

מאת: Tal Zolbergשוק ההון23/02/121340 צפיות
חברת בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, הנה חברה שהחזיקה במשך שנים רבות במונופול על תחום הטלפוניה הנייחת בישראל. חברת בזק הייתה נותנת השירותים המרכזית בארץ אשר גזרה את נתח השוק המשמעותי ביותר בתחומה. בתחילת שנות השמונים היא הוקמה כחברה ממשלתית ומתוקף היותה כזו, היא גדלה בצורה מהירה מאוד ופרסה זרועות של שירותי טלפוניה ואינטרנט בכל הארץ.

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי22/02/121504 צפיות
לאחרונה ישנה חשיפה מוגברת של מתכונים לבישול ואפיה באמצעי התקשורת, לרבות תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט שונים. בעבר היינו רוכשים ספרי מתכונים בנושאים שונים כגון: בישול, אפייה, עוגות, בשר, פשטידות וכו'. כיום, מידע זה זמין לכל המעוניין ברשת האינטרנט ושפים רבים חושפים את המתכונים שלהם לציבור הנרחב בחינם.

מאת: Tal Zolbergיופי וטיפוח - כללי21/02/121021 צפיות
עבור כל אישה בעולם, טיפוח אישי הוא חלק משגרת היומיום. טיפוח אישי הוא כמו סעיף חובה בחייה של האישה, ועל כך היא מוציאה כסף רב ומשקיעה מאמצים רבים, הן בבחירת מוצרי הטיפוח הנכונים לה, הסתגלות לשגרת הטיפוח המתאימה עבורה ושדרוג המראה שלה, כמעט בכל יום מחדש. כאמור, נשים רבות מוציאות כסף רב על מוצרי טיפוח, אך לעיתים סוד הטיפוח הוא בדברים הקטנים, בפעולות היום – יומיות שכל אישה עושה, ואם היא תעשה אותם נכון, היא תצליח לשמור על הטיפוח האישי שלה לאורך כל חייה.

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195896 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189101 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183056 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181955 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171660 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171764 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171774 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica