חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איזו מניה בזק מחזיקה?

מאת: Tal Zolbergשוק ההון23/02/20121342 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברת בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, הנה חברה שהחזיקה במשך שנים רבות במונופול על תחום הטלפוניה הנייחת בישראל. חברת בזק הייתה נותנת השירותים המרכזית בארץ אשר גזרה את נתח השוק המשמעותי ביותר בתחומה.

בתחילת שנות השמונים היא הוקמה כחברה ממשלתית ומתוקף היותה כזו, היא גדלה בצורה מהירה מאוד ופרסה זרועות של שירותי טלפוניה ואינטרנט בכל הארץ.

חברת בזק הנה חברה בורסאית הסוחרת בבורסה הישראלית את המניות שלה. מניית בזק נמנית בין המניות היותר יציבות אשר מיקומם השתנה בשל התמורות המשמעותיות שחווה שוק התקשורת הישראלי.

היחס למניה

קשה מאוד לתייג את אות המניה בזק במיקום מסוים בתוך סקלת הסיכון המבוקשת כל כך, אך בהחלט ניתן לומר שהמונופול שאיבדה החברה בעשור האחרון, פתח את טווח האפשרויות והוציא את בעליה של החברה משלוותם.

זה יותר מעשור שפתח שר התקשורת את שוק הטלפוניה והאינטרנט לתחרות מרשימה בהחלט. לא עוד מונופול ולא עוד חברה אחת, אלא רישיון פעילות לחברות רבות אשר מציעות שירותי טלפון ואינטרנט במחירים תחרותיים מאוד.

בדיוק בנקודת זמן זו, חלה תפנית משמעותית בשוק התקשורת הישראלי, שהשפיעה באופן ישיר על מאזן המנייה המפורסמת של חברת בזק. אחוזי השליטה בשוק השתנו פלאים ונתח השוק בו החזיקה בזק לבדה התחלק באופן טבעי בין כל החברות החדשות שנכנסו לשחק במגרש שלה.

המלחמה

בעלי החברה לא ישבו בחיבוק ידיים. הם פועלים לאיזון החברה, אשר מאזן באופן ישיר גם את מניותיה, על ידי התאמת הפעילות שלה לצורכי השוק. השחקנים החדשים בשוק הכתיבו את המחירים ואת היקפי השירותים.

חברת בזק השיבה מלחמה ואיזנה את עצמה די מהר, כל המשקיעים הבינו איזו מניה בזק מחזיקה והאמון שב אל המשקיעים. מסתבר שאם המלחמה הזו לא הרגה את בזק, שום דבר לא יפגע בה, כי מדובר באחת החברות היציבות במשק שיודעת להתנהל עם כל הנקרא בדרכה.

בתי השקעות גדולים בארץ מקפידים להעסיק מנהלי תיקים מנוסים ומקצוענים אשר יכולים לנהל תיקי השקעות בסדרי גודל שונים, החל מתיקים קטנים וכלה בתיקים עם כסף רב מאוד של חברות גדולות.

ברגע שתמצאו לכם מנהל אישי לתיק ההשקעות שלכם תוכלו לדון אתו על מניית כיל ועל שאר המניות ולקבל מידע סטטיסטי משמעותי שיסייע לכם לקבל החלטות באשר להשקעות שלכם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tal Zolberg

מאת: Tal Zolbergשוק ההון09/10/121125 צפיות
כל מי שמתעניין בתחום ההשקעות בשוק ההון בדגש על המשק הישראלי, כבר מכיר אותה. מדובר על שותפות מוגבלת לפעילות שעיקרה חיפושי נפט וגז טבעי בדגש על הפקתם בישראל. השותף הכללי בשופתות הוא רציו חיפושי נפט בע"מ והשותף המוגבל הוא רציו נאמנויות בע"מ. השותפות המוגבלת נחתמה לפני קרוב לשני עשורים, בשנת 1993 בסוף ינואר. יחידות ההשתתפות של השותפות רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מאת: Tal Zolbergטלוויזיה01/05/121241 צפיות
אין זה סוד כי בעבר חברות הכבלים היו מתנהלות בצורה מסורבלת מעט, ונראה היה שאומנם היו להן כוונות מאוד טובות, אך היה מרחק לא קטן בין כוונות ובין מעשים.

מאת: Tal Zolbergשוק ההון27/03/121217 צפיות
בחירת בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלנו אינה פשוטה, במיוחד אם איננו בקיאים בהשקעות הון, ובאפיקי ההשקעה השונים. כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, חשוב לאמוד את יכולות בית ההשקעות מאספקטים שונים, שיקלו עלינו בשקלול כל הנתונים על בית ההשקעות ועל הבחירות הנכונות.

מאת: Tal Zolbergמתכוני מתוקים22/03/129647 צפיות
כל חובבי השוקולד פוקחים עיניים ומזילים ריר למראה טראפלס עגלגל. הטראפלס הם כדורי שוקולד איכותיים, טעימים מאוד במיוחד למי שאוהב שוקולד מריר. אבל מה ההבדל בין הטראפלס לכדורי השוקולד שכולנו מכירים עוד מילדות? איך מכינים טראפלס? האם אפשר להכין טראפלס לילדים?

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי22/02/121507 צפיות
לאחרונה ישנה חשיפה מוגברת של מתכונים לבישול ואפיה באמצעי התקשורת, לרבות תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט שונים. בעבר היינו רוכשים ספרי מתכונים בנושאים שונים כגון: בישול, אפייה, עוגות, בשר, פשטידות וכו'. כיום, מידע זה זמין לכל המעוניין ברשת האינטרנט ושפים רבים חושפים את המתכונים שלהם לציבור הנרחב בחינם.

מאת: Tal Zolbergיופי וטיפוח - כללי21/02/121021 צפיות
עבור כל אישה בעולם, טיפוח אישי הוא חלק משגרת היומיום. טיפוח אישי הוא כמו סעיף חובה בחייה של האישה, ועל כך היא מוציאה כסף רב ומשקיעה מאמצים רבים, הן בבחירת מוצרי הטיפוח הנכונים לה, הסתגלות לשגרת הטיפוח המתאימה עבורה ושדרוג המראה שלה, כמעט בכל יום מחדש. כאמור, נשים רבות מוציאות כסף רב על מוצרי טיפוח, אך לעיתים סוד הטיפוח הוא בדברים הקטנים, בפעולות היום – יומיות שכל אישה עושה, ואם היא תעשה אותם נכון, היא תצליח לשמור על הטיפוח האישי שלה לאורך כל חייה.

מאת: Tal Zolbergתזונה20/02/121504 צפיות
גם אתם נוהגים לבחון את הסימונים התזונתיים המופיעים על גבי האריזות ולא תמיד מבינים אותם לעומקם? אנו רוצים לשפוך אור על כל "הסימנים התזונתיים" החל מערך תזונתי, דרך הקלוריות, הפחמימות, שומנים, חלבונים ועד הנתרן.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214031 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193240 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910493 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192998 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica