חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית של רופא משפחה - מה עושים?

מאת: seowebרשלנות רפואית24/08/20091020 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ברוב המקרים בהם עולה בעיה רפואית, רופא המשפחה הוא הכתובת הראשונה אליה כולנו פונים. אף אחד מאיתנו לא ממש חשוב על האפשרות לקבל טיפול רפואי רשלני אצל הרופא שאנחנו מכירים שנים כה רבות, במסגרת קופת חולים...הלא כן?

תפקידו של רופא המשפחה הוא להתייחס לכל תלונה ובעיה של המטופל, לעקוב אחר תוצאות בדיקות בשיא תשומת הלב ולהפנות לרופאים המומחים המתאימים על מנת שיכול המטופל  לקבל טיפול הולם, לשלוח את המטופל לבדיקות רפואיות בשל חשש למחלות, היסטוריה רפואית, היסטוריה משפחתית וכדומה.

בנוסף, רופא המשפחה חייב לקבל החלטה מיידית בשל מצבים בריאותיים חמורים ומסכני חיים, האם לשלוח את האדם לבית חולים.

עוד על מקרים חמורים של רשלנות רפואית

תפקיד רופא המשפחה הינו חשוב ביותר, כיוון שהוא האדם הראשון שרואה את המטופל ועושה את כל ההחלטות בנוגע למצבו הבריאותי, החלטות שגויות או התעלמות מתסמיני מחלות עלול להוביל למחלות חשוכות ומרפא, נזקים בלתי הפיכים ומוות.

חשיבות האבחון וההפניה לרופאים מומחים או לבדיקות הנדרשות

רוב המחלות מאובחנות על ידי התסמינים שלהם או על פי תוצאות בדיקות שונות (בדיקות דם, שתן, א.ק.ג וכדומה).

רופא משפחה אשר ער לתסמינים שונים, עושה אבחנה מבדלת (differential diagnosis), ושולח את המטופל לאישוש או הפרכת האבחנה.

שליחת המטופל לרופאים מומחים ובדיקות שונות, יכולות להציל את חייו ואף למנוע מחלות כגון: סרטן, מחלות לב, מחלות גנטיות, מחלות זיהומיות וכדומה.

לכן ישנה חשיבות עליונה באבחון הראשוני של רופא המשפחה, שכן באם התעלם רופא המשפחה מהתסמינים השונים עלול האדם למצוא עצמו חולה ללא סיכויי החלמה במהרה.

כמו כן, תפקידו של רופא המשפחה אינו נגמר לאחר שליחת המטופל לרופא מומחה אחר, על רופא המשפחה לערוך מעקב אחר תוצאות הבדיקות והחלטות הרופאים המומחים השונים ולספק למטופל את הטיפול היעיל והטוב ביותר, במקרה הצורך.

נכון שלא כול כאב בטן או כאב ראש הינו סרטן, אך רופא משפחה מומחה ומנוסה ידעי לעשות את האבחנה המבדלת, למנוע נזקים ואף להציל חיים.

מתי אי הפניה הנה בגדר רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מצד רופא המשפחה נעשית כאשר רופא משפחה מתעלם מתסמינים שונים המתמשכים לאורך זמן (מעל מספר שבועות), אינו שולח את המטופל לבדיקות שגרתיות, אינו מיידע את המטופל בנוגע לבדיקות חובה שעליו לעשות על מנת למנוע מחלות עתידיות, כגון: קולונסקופיה מעל גיל 50, בדיקות ממוגרפיות לנשים, בדיקת צוואר הרחם לנשים, בדיקות גנטיות למטופל עם היסטוריה משפחתית של מחלות (כגון: סוכרת, סרטן, יתר לחץ דם וכדומה), התעלמות מתוצאות בדיקות דם, התרשלות במעקב טיפולים.

אדם אשר מעוניין לתבוע את רופא המשפחה שלו בעילת רשלנות רפואית, צריך לפנות אל עורך דין מומחה ומנוסה בתחום תביעות מסוג רשלנות רפואית.

עורך הדין יבקש את כל התיק הרפואי של האדם על מנת לברר האם ישנה עילה לתביעה.

באם קיימת עילה לתביעה בבית משפט, יבדוק השופט האם רופא המשפחה התרשל בעבודתו וגרם בשל כך לנזקים בלתי הפיכים ואף מוות או שהרופא אכן עשה ככל אשר ביכולתו, עקב, טיפל ושלח את המטופל לכול הבדיקות הנחוצות, אך עדיין בשל גורל אכזר נגרמו נזקים למטופל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018462 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101953 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102471 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101770 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101738 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102182 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102181 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172219 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161703 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152770 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152038 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica