חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העדר אושר הוא כמו כאב גב: אתה תמיד יודע שזה כואב, אבל לא מהיכן בדיוק זה מגיע

מאת: ד"ר אורן חסוןנישואין30/12/20111908 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדי פעם אני מקבל פניה כמו:

"שמי דניאל, אני נשואה כבר עשר שנים לליאור, עם שתי בנות ותינוק. לכאורה יש לי את כל מה שרציתי, אבל אני לא מאושרת. אני לא שמחה לחזור הביתה מהעבודה. אלה אינם החיים שחשבתי שיהיו לי. למרות שאני כן נמשכת לבעלי, אני מרגישה עייפות פיזית ונפשית כאשר אני איתו, אבל נהנית, ואפילו מרגישה חיה, כאשר אני עם אנשים אחרים (חברים וחברות). חסרה לי תחושת האהבה כלפיו, ולא יודעת אם אהבתי אותו פעם. במבט לאחור, תמיד היו לנו מריבות ולא זכורה לי תקופה של פרפרים בבטן או של אהבה עזה. השאלה שלי היא איך אני יכולה לדעת אם אני אוהבת אותו בכלל, ואם לא, מה יגרום לי כן לאהוב אותו? אני רוצה להשתדל להיות מאושרת איתו, בגלל הילדים."

השאלה של דניאל חשובה מאד, ומתארת מצב האופייני לזוגות לא מעטים. התשובה לה אינה פשוטה כלל, כי העדר אושר הוא כמו כאב גב: אנחנו יודעים שזה כואב, זה מקרין לכל הכיוונים, אבל אנחנו לא יודעים מהו המקור המדוייק של הכאב.

אפשר לראות ולהבין שמריבות תכופות ומאבק תמידי על כל עניין גדול או קטן שעולה בינה לבין ליאור הוא תהליך מתיש שעלול לגרום לריחוק רגשי ולעייפות נפשית. חיפוש ה"חופש" מחוץ למסגרת הזוגית (כמו אצל חברים), ובעיקר חיפוש השלווה, כלומר ה"נקיון" ממאבקים, הוא תוצאה טבעית של היחסים הללו שביניהם. לכן, יתכן מאד שהתחושה הכרונית של העדר אושר של דניאל נובעת בעיקר ממלחמת התשה שהיא מנהלת עם ליאור לאורך השנים. מצד שני, יתכן גם שמקור הבעיה הוא אחר. האם דניאל יודעת להיות מאושרת בהקשרים שאינם קשורים למערכת הנישואים שלה? האם דניאל יודעת להיות מרוצה מהדברים הטובים שיש לה בעולמה האישי והמשפחתי, או שמא היא עסוקה בהשוואות עם מה שיש לאחרים, וזה מה שמחזיר אותה כל יום הביתה מתוסכלת, חסרת ציפיות ולא מרוצה? האם היא אוהבת את עבודתה? איך היחסים שלה עם הילדים? האם היא סבלנית מספיק כלפיהם? האם הם ילדים קלים? האם היא מצפה מהם ליותר? האם יש לחצים אחרים שפוגמים בתחושת השלווה שלה, כמו לחצים מצד הוריה או עניינים אחרים משמעותיים בחייה? האם גבר אחר בסביבתה הקרובה קסם לה וגורם לה לשנות את הפרספקטיבה לחיים, גם אם לא יתכן שיהיה בינה לבינו דבר?

כל אחת מהסיבות הנוספות הללו יכולה לגרום לאי שביעות רצון בסיסית, וכמו כאב גב, זו יכולה להקרין אל המקום הלא נכון. לפעמים קל יותר להטיל את האחריות והאשמה על העדר האושר על בן הזוג, כי לפחות הוא (או היא) דמות ברורה, שיש לה פנים, מעשים ומחדלים, שאולי גם לא תומכת מספיק כשקשה. לפעמים קל יותר להאשים את בן הזוג, כאדם שאינו מושלם, להיתלות בחסרונותיו ולאבד סבלנות כלפיו, במקום לשים את האצבע על הכאב ועל החסכים האישיים אשר אינם קשורים אליו.

אם אינכם מאושרים, חשוב שתלכו לייעוץ זוגי או ליעוץ פרטני, ותנתחו ביחד את הסיבות לכך. הסיבות לתחושת אי שביעות רצון בסיסית יכולות לנבוע ממקורות שונים, וחשוב להבין מה לא בסדר כדי לדעת מה אתם אמורים לעשות. חשוב להסתכל על עצמכם ועל הזוגיות שלכם באופן מערכתי, ולא להתמקד בנושא אחד. בין היתר, מאד חשוב גם לדעת שלא להאשים את בני הזוג שלנו, גם כאשר אינם מושלמים, אם מקור הכאב העיקרי הוא אחר, מכיוון שאם לא נעשה כן נסתכן בכריתת אבר שאינה מרפאה אלא גורמת לנזק נוסף. ההבנה והמודעות של המקורות האמיתיים להעדר האושר ולעייפות הנפשית שלנו, ושל מידת השפעתם על היחסים עם בני הזוג שלנו, יכולים להיות צעד משמעותי מאד בשיפור הזוגיות, ובשיפור רמת האושר האישי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ זוגי |  תקשורת בין אישית  | שפת גוף

ד"ר אורן חסון הוא יועץ זוגי ומומחה מן השורה הראשונה לתקשורת בין אישית ולשפת גוף. אורן מנהל פורומים ליחסים ולזוגיות, מרצה לתקשורת בין אישית באקדמיה (האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן), וחוקר בתחום הפסיכולוגיה האבולוציונית.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר אורן חסון

מאת: ד"ר אורן חסוןאימון למערכות יחסים04/01/121574 צפיות
מסרים כפולים הם מסרים שקשה להתמודד איתם, כי הם נוגעים בציפור נפשנו. הם נוגעים בפחדים שלנו, והם נוגעים בתקוות שלנו, והם שם כי מי שנותן מסרים כפולים מבין שהם עוזרים לו להיות גם בסדר וגם לא בסדר. גם ללכת על פי דרכו, וגם לומר אחר-כך שלא אמר כל דבר שקר או מרמה. האם אפשר גם לנצל את המסרים הכפולים כדי להבין מטרות אמיתיות?

מאת: ד"ר אורן חסוןזוגיות ואהבה12/12/1011097 צפיות
מסרים כפולים שימשו מאז ומתמיד כדרך מתוחכמת של מניפולציה. הם מנצלים את התקווה של הצד השני למשהו אחד, אבל מבלי להתחייב לאותו משהו, ועם שמירת האופציה לאפשרות המנוגדת, בו זמנית. מסרים כפולים קיימים כמעט בכל תחום של קשרים, החל מהתחום העסקי, ועד יחסי ידידות, משפחה או זוגיות.

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201597 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182078 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172030 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152390 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152397 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152054 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141902 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica