חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר בבורסה - Best Trader

מסחר בבורסה על מול מסחר במט"ח

מספר עובדות על ההבדלים בין מסחר במט"ח למסחר בבורסה:

• המסחר במט"ח מתבצע 24 שעות 5 ימים בשבוע. תחילתו ביום א' בשעות הערב המאוחרות והוא ונמשך עד ליום ו' בשעות הערב המאוחרות (שעון ישראל). לעומת המסחר במט"ח - מסחר במניות מתבצע מספר שעות מוגבל בכל יום. שעות הפעילות למסחר ב - בורסה בתל-אביב הינן 09:30-17:30.
• מחזורי המסחר במט"ח הם עצומים כך שכמעט לא קיים גורם בעולם אשר יכול לשלוט לבדו או להטות את המסחר לכיוון זה או אחר לזמן ממושך. לעומת זאת המסחר במניות בבורסה בת"א מאופיין בהיקפי מסחר נמוכים (במיוחד במניות שאינן נמנות במדדים המובילים). עובדה זו גורמת לכך שייתכנו גורמים בשוק שישלטו וייגרמו להטיית כיוון המסחר בהתאם לנוחיותם (כמובן שהגופים הרגולטורים עושים מאמץ גדול על מנת לפקח על הנושא).
• רוב הברוקרים למט"ח בעולם אינם גובים עמלה נוספת עבור ביצוע עסקאות במט"ח אלא משכללים את העמלה שלהם במסגרת הפרשי המחירים שבין מחירי ההיצע והביקוש. המרווח בין ההיצע והביקוש נקרא - Spread . מיותר לציין שבמסחר במניות בדומה למסחר במט"ח ישנו שער מוכרים ושער קונים אולם כאן נאלץ לשלם גם עמלת מסחר שעלותה הממוצעת 0.1%-0.5% מהיקף העסקה. נוסף על כך ייתכן ותגבנה מאיתנו הסוחרים עמלות נוספות כגון: "עמלת אי- ביצוע פעולה" או "עמלת שמירת ניירות ערך" (תלוי בברוקר רוב הברוקרים הפרטיים לא נוהגים לגבות עמלות אי ביצוע).
• המסחר במט"ח מאופיין במחזורים עצומים ולכן בניגוד למסחר במניות אין צורך להמתין לקונה או מוכר, ברגע שלוחצים על ביצוע עסקה כמעט באופן מיידי מקבלים אישור על ביצועה.
• בגלל מחזורי המסחר האדירים במסחר במט"ח, הזמינות של קונים ומוכרים והביצוע המיידי של עסקאות – ניתן להשתמש בהוראות לקיחת רווח

(TP – TAKE PROFIT) והוראת עצירת הפסד (SL – STOP LOSS). ביצוע פעולות אלו יהיה בד"כ בנקודה אותה ציינו למעט במקרים קיצוניים מאוד.
• המסחר במט"ח מאופיין בעסקאות ממונפות ביחס של עד 1:100 ואף למעלה מכך. המשמעות היא שאם תיק ההשקעות שלנו (קרן) הינו בסך 10,000$ יש לנו את האפשרות לבצע עסקה בהיקף של עד פי 100 מסכום הקרן שלנו כלומר 1,000,000$. מיותר לציין שאין זה מומלץ לבצע עסקאות ביחס מינוף גבוה היות ובמצב כזה שינוי קטן יכול להביא אותנו להפסד כבד ואף "למחוק" לנו את כל תיק ההשקעות. [פתיחת עסקה במינוף 1:100 יכולה להביא אותנו להכפלת תיק ההשקעות שלנו אפילו אם הרווחנו בפועל רק 1% אולם הפסד של 1% ימחוק לנו את כל הקרן]. בגלל אפשרויות המינוף הקיימות במט"ח ברור שבעלי תיק השקעות קטן יעדיפו מסחר במט"ח ע"פ מסחר במניות [סוחר בעל 10,000$ שהרוויח 10% במסחר במניות – הרוויח 1,000 $ ולעומתו סוחר עם אותו סכום שביצע עסקה במינוף קטן של 1:5 והרוויח רק 4% קצר רווח כפול].
• בניגוד למסחר במניות המסחר במט"ח הוא גלובלי ולכן לא קיים מצב שבו לאדם כזה או אחר ישנו מידע פנימי (כמו זה שאנו שומעים עליו מפעם לפעם בהקשרים של מסחר במניות).
• לסוחרים במט"ח ישנו מידע זמין וכלי מסחר וניתוח מתקדמים ביותר - בחינם.
• קניה או מכירת צמד מטבעות יכולה לזכות או לחייב את הסוחר בפערי הריביות הקיימים באותו צמד מטבעות. לדוגמא: כאשר נקנה דולר אוסטרלי ונמכור יין יפני נרוויח מפערי הריביות הקיימים ביניהם (הריבית באוסטרליה הינה ריבית גבוה מאוד ואילו הריבית ביפן נמוכה מאוד). כאשר לוקחים בחשבון שבנוסף לפערי הריביות קיים גם נושא המינוף אפשר להבין שישנם סוחרים רבים אשר לוקחים החלטות על בסיס זה בלבד.

בלוג ממולץ - מסחר בבורסה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מסחר בבורסה

שוק ההון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"ח

מאת: Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"חשוק ההון20/07/121524 צפיות
מסחר של אופציות בינאריות, מסחר של אופציות בינאריות מסתמן כטרנד הבא של הסוחרים. היתרונות במחסר של אופציות בינאריות רבים מאוד:

מאת: Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"חשוק ההון26/04/121137 צפיות
מאמר זה עוסק בתחום של מסחר עצמאי בבורסה לעומת מסחר עצמאי ב CFD

מאת: Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"חבורסת ת"א30/11/111111 צפיות
כל סוחר המבצע מסחר בבורסה רוצה להתחיל את צעדיו הראשונים עם סכום מזערי ולפוך תוך פרק זמן קצר ככל האפשר לפחות ל"טייקון על" או "גורו השקעות". אך האם זה באמת אפשרי?

מאת: Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"חבורסת ת"א11/11/111198 צפיות
מסחר עצמאי בבורסה לפני שאני מתחיל להסביר לכם משהו על מסחר עצמאי בבורסה ראשית אני רוצה לנפץ כאן כמה מיתוסים הקשורים למנהלי תיקים מקצועיים:

מאת: Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"חבורסת ת"א11/11/111148 צפיות
מסחר בבורסה מי רוצה להיות עשיר ? כנראה שרובנו ! אך האם אנו עושים משהו מעבר לעבודה יומיומית? כנראה שרובנו לא עושים.

מאת: Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"חבורסת ת"א06/11/111183 צפיות
מסחר עצמאי בבורסה אין ספק ששטף המידע והתקשורת המפותחת עושה טוב לתחום המסחר העצמאי בבורסה ומצד שני מחסירה פעימה מליבם של מנהלי התיקים והקרנות למיניהם. סודות רבים שהיו שמורים שעבר לקבוצת מיעוט נחשפים יום אחר יום בכל ערוץ תקשורתי קיים ומגיעים ללב ליבו של כל בית בקלות רבה.

מאת: Best Trader - מסחר בבורסה , מסחר במט"חבורסת ת"א06/11/111210 צפיות
מסחר בבורסה נחשב תמיד לאחד מהתחומים היותר נוצצים בעולם. מי לא היה רוצה "לתת את המכה", "להתעשר בזריזות", לרוץ ולספר לחברה על הרווח הגדול שעשיתי בשבוע ימים על מניה שאפילו לא הכרתי את שמה.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214001 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193453 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193239 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910467 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192994 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182837 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181749 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica